|
|||
|
|||
Koppeling doet raar (koppelingscylinder)
Mijn koppeling doet raar. Volgens de ANWB-wegenwacht is het de koppelingscylinder.
Caddy 1.9D 2006 Als ik rijd krijgt de koppelingspedaal een enorme vrije slag. Na een keer schakelen is de pedaal helemaal ingedrukt en kan ik niet meer schakelen. Het rare is: dit gebeurt alleen als ik langere tijd 130 heb gereden. Als ik constant rond de 100km/h rijd is er bijna niets aan de hand. Als het gebeurt (na snel rijden) moet ik de auto stil zetten, motor uit en dan ineens is het probleem opgelost, voor een tijdje. Als ik een nieuwe rit maak (koude motor) en helemaal niet snel rijd (niet sneller dan 100) dan is er niets aan de hand. Wie weet wat dit kan zijn? Of wie heeft dit ooit ook eens gehad. Dank voor de tips. |
|
||||
|
||||
appart.. hard rijden> hogere temperatuur, zou de druk in je koppelingscilinder beinvloeden.
Lucht in het koppelingscircuit? Of als je vloeistof vanuit je rempotje komt, misschien een keer vloeistof verversen+ontluchten? Anders cilinder inderdaad vervangen. Of hydrolisch druklager.. Maar goedkoopst en makkelijkst is eerste optie. Good luck!