#1
|
|||
|
|||
hulp om remsysteem luchtvrij maken..
Bij deze had ik graag geinformeerd hoe ik best te werk ga om mijn remcircuit te ontluchten. Heb een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd en ik heb geen speciaal gereedschap om dit circuit luchtledig te maken. Ik weet dat je kan pompen dan druk houden (maar deze is er niet) en een ander persoon de nippel opendraaien maar het werkt niet zo goed of kan het zijn dat dit wel even zal duren?
Heeft ook iemand een schema of foto van aansluiting van de luchtleidingen die op de rempot gemonteerd zijn? Misschien dat dit niet juist is aangesloten of heeft dit er niets mee te maken? alvast bedankt.
__________________
Golf 2 16v dcoe.. |
#2
|
||||
|
||||
Gewoon een doorzichtige brandstof slang aan de nippel. Nippel open draaien en het potje vol houden met olie. En dan wachten tot alle lucht er uit is
|
#3
|
||||
|
||||
ik pak een klein cola flesje, boor er een gat in van pakweg 6mm, ik neem dan van die flexibele doorschijnende ruitensproeierleidingen en duw die in dat potje. ik laat wat oude remvloeistof in het potje zodat die leiding ondergedompeld zit.
dan schuif je die leiding over de nippel en je draait die een HEEL WEINIG open. op die manier pers je er wel vloeistof door, maar is de weerstand (weerstand van nog 80% dichtgedraaide nippel en weerstand om vloeistof uit het flesje naar boven te zuigen) te hoog om opnieuw aan te zuigen. hierdoor zuigt die nieuwe vloeistof aan via de reservoir aan de hoofdrempomp. 2de manier (zo doe ik het altijd bij mijn oldtimers), ik heb zo een ruitensproeierpompje van een achterruitwisser uit een capri. dit is een los pompje waar een ingaande en uitgaande leiding opgeschoven wordt. ik gebruik dezelfde leidingen van ruitensproeiers en sluit de pomp aan op de aanzuigzijde. het andere deel van de leiding hang ik aan het remsysteem om te ontluchten. genoeg remvloeistof in reservoir, pompje heel ff aan een klein 6V accutje of acculader van 6/12V (12V gaat veel te snel) en ik draai de nippel open. deze zuigt dan alle remvloeistof door je remsysteem op. de uitgaande leiding wel ook in een flesje weer opvangen. je wil dit niet in het rond spuiten dit is ook zowat de ideale manier om vloeistof te wisselen, je ziet zo alles van donkerbruin naar mooie heldere vloeistof gaan. op tijd de nippel dichtdraaien, pompje van de 12V halen en die kant is ontlucht. BTW altijd aan de langste zijde beginnen ontluchten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 22-10-2013 at 18:29. |
#4
|
|||
|
|||
Ok bedankt is inmiddels al gelukt dat denk ik toch. Testrit zal het uitwijzen. Grtz
__________________
Golf 2 16v dcoe.. |
#5
|
||||
|
||||
Handige tip van dat RSV pompje! Is die na 1 keer nog steeds te gebruiken? (Agressief spul dat remvloeistof)..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
gebruik het al 4jaar ofzo, ding werkt nog steeds. is goeie plastiek. had ook allang verwacht dat die transparante leidingen van de ruitensproeiers gingen kapot gaan. ze zijn wel al vergeeld en keihard geworden, maar doen het nog steeds. is ook de minste kost om te vervangen.
ben op het idee gekomen toen ik men pickup aan het ontluchten was (de oude methode, 1 persoon drukt pedaal in, de andere bedient de nippels). aan één wiel bleef er maar niks uit komen. pompje erop en ff wat vloeistof doorgetrokken. begonnen daarna weer met zen 2 manueel te doen. je kan in principe ook een reservedop maken voor je reservoir, daar een gat in boren en een persluchtleiding op zetten. als je de reservoir op iets hogere druk zet, en je draait een nippel open, dan loopt het er ook uit
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |