#1
|
|||
|
|||
Golf 2 loopt slecht, evt afstellen of vernieuwen?
Halll
Na het probleem met mijn accu moet ik het volgende aanpakken. Als ik mijn golf 2 1300 carb met koude motor start blijft deze niet tot amper stationair draaien. Ik moet dan gas bijgeven zodat hij niet uitvalt. Vervolgens kan ik rijden en merk ik na 1minuut ofzo dat bij wat hoger in toeren stationair draait dus waarschijnlijk de choke erop is. Als ik dan 5min verder ben en de motor half warm is loopt hij al beter maar als ik dan moet af gaan remmen voor een stoplicht valt de motor uit bij remmen. Als ik heel langzaam rem en beetje bij beetje kan ik hem aanhouden maar als ik gewoon rem zoals je normaal doet valt hij echt uit. Als de motor warm is loopt hij goed maar danst een klein beetje bij stationair. Ik schat dag dat hij 300 goeren omhoog gaat en dan weer terug zakt zo om de 5 seconde. Iemand een idee wat ik kandoen aandit hele probleem? Gr
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#2
|
|||
|
|||
dikke kans dat hij ergens valse lucht zuigt, Probeer met iets als remreiniger eens langs je voetpakking van je carb. te gaan en kijken of hij hoger stationair gaat lopen... doe dit ook bij je vacuüm slangen.
succes |
#3
|
|||
|
|||
Hey
dat zal ik zondag eens proberen. Weet iemand of ik elektronische of contactpunten ontsteking heb? Welke dingen moeten er eigenlijk langzaam eens vervangen worden? Filters etc
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#4
|
|||
|
|||
Hey,
heb net ff met de remmenreiniger geprobeerd, en ja hoor als ik op de voetpakking mik gaat hij een stuk omhoog in toeren. Welke vacuum slangen bedoel je precies? gr Michael
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#5
|
|||
|
|||
Iemand die weet waar ik een pakkingset voor mijn carb krijg? Als ik namelijk iets ga vernieuwen wil ik hem natuurlijk helemaal doen. Reacties welkom
gr
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#6
|
|||
|
|||
Op de carb staat pierburg en er onder staat 2E
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#7
|
||||
|
||||
Voetpakking kun je zo bij de dealer halen, kost niet veel denk ik
052 129 765 E is ori nr
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 07-10-2013 at 19:40. |
#8
|
|||
|
|||
Hallo is voor deze carburateur dan maar alleen deze pakking? Weet je zeker dat deze klopt want ik zie ook andere voetpakkingen staan voor de 2e?
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#9
|
||||
|
||||
Beste even bij de dealer checken, maar ik kwam op dit nummer uit...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Denk dat ik van de week de carburateur er ff afhaal en dan kijk welke pakking dat ik nodig heb Niemand die een revisiesetje weet?
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#11
|
||||
|
||||
haal eerst maar eens de carb eraf en controleer de voetpakking en de vacuumslangetjes.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
Hey
bovenaan staat al dat de pakking kapot is en getest is dmv remmenreiniger Donderdag heb ik tijd gaat de carb uit elkaar en dan zal ik de pakking bestellen en vacuumslangetjes vervangen. Maar eerst kijken en checken welke pakking ik precies moet hebben. gr
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#13
|
|||
|
|||
Hey
Ben begonnen aan de carb maar zie nu toch dat een revisie van de carb toch beter zou zijn. Nu is mijn vraag is er iemand in de buurt (zuid limburg) die carbs kan reviseren? Het moet echt nodig en als het kan zo snel mogelijk gebeuren. Alle hulp is welkom!! Gr Michael
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#14
|
|||
|
|||
Wellicht is een nieuwe/2dehandse kopen sneller en beter?
|
#15
|
|||
|
|||
Waar kan ik dan eventueel een nieuwe kopen? Gr
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#16
|
|||
|
|||
Michael neem eens kontakt op met Igor alias DragonGr Dragon!, specialist in Pierburg carbs!, gr. Marcel.
|
#17
|
|||
|
|||
Hey allemaal,
ben bezig geweest met de carb en heb veel gedaan. Alle slangen vervnieuwd, de flens onder de carb is vernieuwd, de middenpakking tussen de 2 delen van de carb is vernieuwd en hij is grof afgesteld. Maar ik twijfel over de choke, en dan vooral de stand van het chokeklepje. Als de motor warm is en ik kijk dan zie ik dat het klepje verticaal staat klopt dit? Als ik namelijk het klepje langzaam iets dichter duw gaat hij in toeren omhoog. Op dit moment loopt de auto iets te laag stationair maar ik wil niet verder draaien aan die schroeven. Iemand een idee? gr
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#18
|
|||
|
|||
ja dit klopt, de chocke klep hoort volledig open te staan bij warme motor, en op een klein kiertje bij koude motor. Ik weet niet of je een 2ee 2e2 of 2e3 carburateur hebt, maar bij de 2e3 is het als volgt: zorg dat de motor op bedrijfstemperatuur is, controleer of de chokeklep openstaat, check dat het mechanisme voor verhoging van het stationair toerental niet actief is (dat wil zeggen, de schroef niet op de getande schijf staat) en dan ga je het stationair toerental op de carburateur aanpassen.
|
#19
|
|||
|
|||
Oke prima! Alles werkt dan. Ik heb een 2e2 hebt op dezelfde manier grof gedaan. Maar co en verhoogd stationair moeten ook afgesteld worden en volgens mij het mengsel ook bij weinig gas in de 3 stottert ie een beetje. Toch maar iemand opzoeken die er verstand van heeft haha. Ik kom er niet uit xD
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#20
|
|||
|
|||
Toerental kun je zelf afstellen doormiddels stelschroefje links carburateur, CO zou ik even laten doen want dat kun je niet zelf!
|