#1
|
|||
|
|||
mijn sleutelprobleem.
Hallo, mijn naam is Leon de Kock en nieuw op het Volksforum. Ben in het bezit van een Sharan, 1.9 diesel in een bedrijfsuitvoering, dus alleen twee voorstoelen. Een heerlijke auto, mede door het feit dat het al mijn hobby,s erg goed ondersteund, kano,s, kayaks, vliegerbuggy,s, visboot en motoronderdelen is allemaal geen probleem voor hem.
Ik onderhoud hem zelf, ook de wat gevorderde problemen los ik aardig op. Maar nu ben ik terecht gekomen in de welbekende sleuteljungle. Ben de laatste keer met de boot mijn fleece kwijtgeraakt en daar zat natuurlijk mijn autosleutel in. De rechte steeksleutel met afstandsbediening. Zoon gebeld en die kwam met de reservesleutel, de tweeknops klapsleutel. Lang niet gebruikt, dus de afstandsbediening werkte niet, mogelijk lege batterij. Bij het openen van de deur gingen alle deuren van het slot, maar bij het vrij snel openen van een ander portier begon hete hele circus te toeteren. Sleutel in het contact en toen werd het stil. Het opnieuw inleren met allerlei volgordes en knoppen drukken lukt tot op heden nog niet. Wel al een nieuwe batterij geplaatst. Dus dat is probleem 1. Nu een tweede sleutel. Zie allerlei advertenties op E-Bay van een scala aan sleutels, waarbij de een zegt dat het allemaal kan terwijl de ander erg vasthoud aan type en model. Als laatste kan ik naar de dealer rijden, de auto daar neerzetten en ophalen als het is opgelost. En de hoofdprijs afrekenen. Dat is dus probleem 2. Maar met een beperkt budget qua inkomen dank ik dat er nog een andere oplossing moet zijn, zeker met een hoop kennis hier aanwezig. Ik hoef geen klapsleutel, een rechte steeksleutel vind ik makkelijker. Ik lees hier over allerlei diagnose-systemen en mogelijkheden om dingene te programmeren, maar daar heb ik geen verstand van. Dus wie kan mij op het goede spoor zetten, de weg naar de dealer ken ik al. |
#2
|
||||
|
||||
Mocht je in de buurt wonen, mag je ook even langsrijden.
Je kunt overal wel een normale sleutel laten maken, dan enkel een nieuwe transponder in de sleutel drukken, beide sleutels opnieuw inleren en ze werken weer beide.. Het afstandsbediening verhaal is weer apart, als inleren handmatig niet lukt, kan het ook met de laptop, doet hij dan nog niks, dan is of de afstandsbediening kapot, of heeft een verkeerde frequentie. Als hij na 06-2006 is, word inleren een ander verhaal als jezelf geen sleutelcode hebt, ervoor is hij nog easy te achterhalen zonder dealer o.i.d. |
#3
|
|||
|
|||
Dank voor je reactie. Je woont niet echt in de buurt, helaas.
Het inleren van de afstandbediening zou dus handmatig, volgens een aantal handelingen moeten lukken. Er staat een synchronisatie-regeling voor de afstandsbediening in het instructieboekje, maar bij mij werkt dat niet. Dat zou al een hoop ellende oplossen. Verder heb ik op het net al diverse manieren gevonden en geprobeerd, met indrukken, linksom, vast houden enz, zonder resultaat. Maar nu even concreet, de afstandsbediening werk op 433.92Mhz, er staat een nummer in de klapsleutel, 7M3 959 753 en ik heb een sleutelcode. Er is op E-Bay van alles te koop en er zijn sleutelboeren die een blanco sleutelstift passen kunnen slijpen. Ben ik dan toch nog aangewezen op de dealer of is er met Vagom of andere software een oplossing? En het mag gerust geld kosten, maar er zit nog wel wat ruimte tussen zelf met hulp en de dealer. Groeten, Leon. |
#4
|
|||
|
|||
B&B Autotechniek in Hem ( niet ver bij jou vandaan)
Die kan hem voor je inleren. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
b&B die kan de sleutels idd inleren. Als jij een telefoon nummer nodig hebt van B&B, stuur mij dan even een PM. |
#6
|
|||
|
|||
Inmiddels weer wat wijzer geworden. Volgens de dealer schakelt de afstandsbediening tevens het alarm uit. Dus met een sleutel met de juiste, ingeleerde transponder en zonder afstandsbediening blijf ik waarschijnlijk met het toeterende circus zitten. Zit er dus verschil in op afstand de CV bedienen of mechanisch?
Ik ben dus eigenlijk verplicht om een nieuwe sleutel MET afstandsbediening te nemen. En inleren, heeft dat alleen betrekking op de transponder in combinatie van je startonderbreker? Even voor VW-Wobshop, ik heb B&B een bericht gestuurd via zijn advertenties op marktplaats, maar alsnog bedankt. |
#7
|
||||
|
||||
Transponder in de sleutel staat los van je ab..Inleren van de tranponder gebeurt apart, en van je ab ook.
|
#8
|
|||
|
|||
Helder. Conclusie moet dan zijn dat mijn tweede sleutel ook AB moet hebben of ik moet de alarminstallatie manipuleren, zodat het claxonneren er af is. Het knipperen van de verlichting doet niet zeer. Als ik dat doe heeft mijn huidige sleutel ook geen problemen meer en kan ik een vaste sleutel aanschaffen zonder AB.
Ik heb de huidige AB bekeken, volgens mij geen losse contacten en de rode led knippert als ik hem indruk. Ook bij de diverse manieren om hem mechanisch in te leren, inclusief achterwaartse salto, flick-flack en alle overige danspassen knippert hij ook zonder indrukken. Ik dacht dus echt dat hij aan het communiceren was met de ontvanger. Ik zal eens zien of daar ook een zekering voor in zit. |