#1
|
|||
|
|||
Bedrading golf1 en 16v PL
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met de ombouw van mn mk1 golf naar 16v PL, deze wil ik gewoon op de originele injectie en ontsteking laten draaien... Kan iemand mij helpen aan bedrading schema's zo dat ik de kabelboom van de motor kan aansluiten in de golf 1 1.1? Of kan ik beter de complete boom van de mk2 overleggen? heb complete golf 2 16v gesloopt auto is nog aanwezig, Wat is het handigste/snelste/makkelijkste/mooiste/beste? Nog een vraagje is of ik de tankmeter/opvoerpomp in de tank kan overzetten? en de stuurkolom met stuur en schakelaars? mvg John
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#2
|
|||
|
|||
Niemand?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#3
|
|||
|
|||
De stuurstang van je mk1 is waarschijnlijk dunner. Als dat zo is, dan past deze niet in de kruiskoppeling.
Maar ik zou deze ook niet proberen over te zetten. Je hebt er nu toch een in zitten. Misschien is het handig om nog even neer te zetten uit welk jaar de mk1 komt. En welk type zekeringkast hierin zit. Als je nu nog de staaf-zekeringen hebt. Is het vervangen van de hele kabelboom waarschijnlijk het eenvoudigst. Letwel, ik rij altijd carb en altijd 8v. Maar in een mk1 zit gewoon geen spannende dingen qua electra. Dus als je de motor aanstuurt (en je wilt blijkbaar de mfa ook overzetten, gezien de hendels). Dan zijn de overige draden welke je 1.1 heeft makkelijk uit te zoeken. (beetje licht, kachel, toeter en je bent er bijna al)
__________________
Barn find: Scirocco GT '78 |
#4
|
|||
|
|||
Ik wil hem overzetten ivm dat die van de mk1 kapot is...
Typezekering kast is met steek zekeringen bouwjaar van de mk1 83 van de mk2 88 Dat is waar maar wil idd de mfa kunnen blijven gebruiken
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#5
|
|||
|
|||
Oke ce1 zekeringskast heb je dus. Lekker laten zitten en gewoon hier je pl kabelboom op aan sluiten. De handels van een mk2 passen zo op een mk1 stuurhuis\contact slot.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#6
|
|||
|
|||
Oké maar de stuuras die naar het stuurhuis gaat is beschadigt bij poging tot diefstal...
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#7
|
||||
|
||||
Hoi vwjohnny,
Met onderstaande link weet je precies wel draadje waarvoor is. Ik zelf heb mijn pl aangesloten op de D stekker, draad 02 naar mijn computer/modules toe. Bijna elk draadje kan erop aangesloten worden, behalve je starter power van de oxygen controller. Ik dacht uit mijn hoofd dat je van de B stekker draadje 8 moest hebben en deze aan elkaar kunt zetten. http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html Voor de rest is het aardig plug en play suc6
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Oké bedankt daar kan ik verder mee!! Ff uitprinten maar de stekkers passen 1 op 1 kan ik deze dan gewoon over klikken?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison Last edited by vwjohnny : 19-09-2013 at 19:05. |
#9
|
||||
|
||||
Hoi vwjohnny,
Ik weet niet hoe handig je bent met bedradingen, maar je moet dit solderen om het passend te krijgen. Het is niet zo dat je het stekker op stekker zet, behalve op je motor natuurlijk. Hieronder van een andere thread wat ik gepost had: Ik heb even wat aantekeningen gemaakt voor je. Nu weet ik nog niet welke zekeringskast je gebruikt, maar opzich kun je het volgende proberen Dit zijn mijn stekkers van de "PL" En dit is het schema van de "PL" Voor de beeldvorming heb ik met rood aangegeven welke draden je ziet op de bovenste afbeelding. Hmm de kwaliteit is niet zo goed, maar heb ze eventueel ook duidelijker. De draden in het rood, hebben allemaal stroom nodig, behalve het draadje naar je benzine pomp. Ik moet dit toevallig zelf ook nog oplossen bij mijn golf, maar vergeet die maar even. Focus je even op de linkerkant van het plaatje, deze draden zijn onder andere: - Je heb een draad voor je starterpower, dit komt van je dynamo af om je auto te starten. Die kun je aan elkaar knopen vanuit de zekeringskast. - Je hebt in jou geval, 1 start/run power voor je Oxygen module, gaat naar de bobine +. - Als het goed is heb je ook een plug die naar je Bobine gaat, maar die spreek redelijk voor zich. Die moet op de -. (staat niet in het rood op het schema overigens.) - Dan is er een draad voor je Lambdasonde heater, kun je op een + zetten van je bobine om te testen of anders mooi op je ignition sw zetten. - Dan het laatste, in mijn geval had ik mijn kabelboom gestript en van de stappenmotor en throttlevalve 2 aparte draden gemaakt. Ik denk dat jij daar maar 1 draad voor hebt, die beide zullen moeten worden voorzien van 12+, kan op contactpower. succes.
__________________
|
#10
|
|||
|
|||
Ik heb de complete motorkabelboom overgezet omdat ik de originele ontsteking en injectie van de pl 16v wil blijven gebruiken.
Zijn dit de enige draden daarvoor die ik 12v+ moet geven? Ben 1ste monteur dus schema lezen moet lukken En draden solderen ook wel Zal het schema ff op de computer bekijken morgen kan er op telefoon niks van maken... Anders stuur ik je wel een pb voor duidelijkere ;$
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison Last edited by vwjohnny : 20-09-2013 at 05:51. |