|
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
|||
|
|||
temperatuurmeter wil op geen enkele manier omhoog komen, raar probleem!!
Halloo iedereen, ik ben nieuw hier dus allereert, Ik ben René
ik zit met een probleem waar ik niet uitkom , ik heb hier een polo uit 97 staat met ik dacht een 1.4 motor de temperatuur meter wil niks aangeven ik heb de sensor en thermostaat omzeild door met een paperclip de aansluitingen 2 en 4 op de stekker door te verbinden, nu hoort de meter in het rood te staan, maar dat deed ie gek genoeg niet, wel gaat er nu een lampje branden die aangeeft dat de polo te warm is dus lijkt me de bedrading goed. ik heb bij de sloop een ander tellertje gehaald, maar deze doet het zelfde verhaal, wel een lampje, geen metertje die omhoog gaat. bij de originele teller heb ik de meter zelf op 70 gr gezet, en als je dan de stekker aansluit met contact aan, gaat de meter wel terug en als ik goed kijk zie ik bij beide tellerkasten de meter exact 1 mm omhoog gaan, maar hoger komen ze niet. ik heb ook gemeten aan de achterkant waar de temperatuurmeter zit, waar 2 paar aansluitingen zitten en op beide staat stroom ik heb zelfs gelezen dat bij de golfjes op positie 5 in de zekeringenkast een relais hoort te zitten en deze zat er niet, ik heb dus een passende opgehaald maar dat was het ook niet. het is een heel raar probleem en ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen mvg, René |
|
|||
|
|||
Je vrouw/vriendin er een keer over later wrijven :-) komt ie wel omhoog...
nee sorry geintje , massaprobleem wellicht??? geoxideerd contact... |
|
||||
|
||||
Allejezus, die is echt slecht!
Maar goed, maasa probleem is bij de vw's meestal wel het probleem bij dit soort storingen. |
|
|||
|
|||
haha die heeft geen problemen met omhoogkomen haha alleen de meter van de polo
maar bedoelen jullie dan de massa van de motor naar de auto of..? bedankt voor de snelle reacties! |
|
||||
|
||||
Massa van de klok naar de kas als er meerdere functies niet werken, anders in de print een fout contact, maar dat hoeft dan niet per se meer een aarde te zijn, kan ook gewoon een spanning zijn.
|
|
|||
|
|||
voor de rest werkt alles goed, en ik heb een extra teller gehaald die precies hetzelfde doet, ik heb trouwens volgens mij het oudere type teller, die met de lampjes onder en links in de hoek de temperatuurmeter
|
|
||||
|
||||
Dan zou ik eens bij je sensoren gaan kijken. Ik ben zelf van de golf 1, dus hier houd het voor mij toch op vrees ik. Veel succes ermee iig!
|
|
|||
|
|||
de sensor heb ik omzeild door een paperclip te gebruiken, morgen alles maar nakijken op occidatie, ook alle massa dingen, barn171 iig heel erg bedankt voor het meedenken
|