#1
|
|||
|
|||
Meer koppel uit 1.9 TDI 1Z blok.
Hallo,
Zoals de titel zegt wil ik graag weten of het mogelijk is en hoe ik meer koppel uit mijn 1.9 TDI 1Z blok kan halen. Ben zelf vrij nieuw op het gebied van diesel maar heb wel genoeg mensen om me heen die er veel vanaf weten voor het een en ander aan te passen. Blok heeft 406k gelopen. Blokje verder is gewoon lekker droog een geen rariteiten. Thanks |
#2
|
||||
|
||||
Chiptuning
|
#3
|
|||
|
|||
Ja had ik zelf ook al in gedachte omdat alles elektronisch is etc.. Enig idee waar dit kan en wat de kosten hiervan zijn? Is het ook mogelijk zelf een chip in de ECU te plaatsen?
|
#4
|
||||
|
||||
Tussen de 200 en 600 euro afhankelijk van wat je wensen zijn.
Er zijn vele chiptuners, google maar eens... Voorbeelden van goede tuners: Vagtechniek JD VVT |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb mijne laten chippen bij pkautosport. Ik heb een 1.8T. Nog nooit zo'n positief gevoel gehad over iets wat ik aan mijn auto heb laten doen.
|
#6
|
||||
|
||||
Ja idd, gewoon naar Peter ( pkautosport.nl )
Leverd perfect werk en ga er altijd heen.. Voor normale software ben je een 300 kwijt, op de bank chippen 550, maar dat is bij jou niet van toepassing. Eeproms kun je er zelf ook niet inzetten, zijn er 2 die gesoldeerd zitten, oude moeten eruit en moeten voetjes in gesoldeerd worden waar de nieuwe eeproms weer in komen. Zou ook niet met een powerbox of diode gaan klooien, is allemaal 3x niks.. |
#7
|
|||
|
|||
Okee bedankt!
Ik ga eens rondneuzen op de website van pkautosport! |
#8
|
|||
|
|||
Zojuist een mailtje terug van pkautosport. Kosten zijn 350 euro om van 90 pk na 120 pk te gaan en van 202Nm na 320Nm. Maar even doorsparen dan haha
|
#9
|
||||
|
||||
Is niet gek voor +100Nm en 30pk erbij.
|
#10
|
|||
|
|||
Nee vond ik ook al haha. Maar aangezien de verkoop van mijn GTI niet doorgaat moet het even wachten helaas :P
|
#11
|
||||
|
||||
|
#12
|
||||
|
||||
|
#13
|
||||
|
||||
Verstuivers van 110 pk opzoeken op de sloop, scheelt echt enorm.
__________________
Perfectie is een emotie. |
#14
|
|||
|
|||
Maare met alleen andere verstuivers moet toch meer aanpassen om t rendement hetzelfde te houden?
|
#15
|
|||
|
|||
Ik zou gewoon alleen chippen als je die 30 pk en 100nm winst voldoende vind. Anders kun je inderdaad nog een andere turbo + downpipe en verstuivers, maar dat moet je dan wel doen VOOR je hem laat chippen, zodat ze je software daarop aan kunnen passen.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#16
|
||||
|
||||
Het kan nooit goed genoeg zijn want je went er gewoon veel te snel aan..
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
idd |
#18
|
|||
|
|||
Haha, dat is inderdaad zo. Daarom rijd ik maar gewoon weer een opgeleukte 1.3. Heb meerdere 16v's en 2 liters gehad, maar daar wen je aan. Waar je niet aan went is het tanken ( en dan met name hoe vaak je er staat )
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#19
|
|||
|
|||
Datzeflde probleem heb ik dus ook gehad. Dus de GTI heeft plaats gemaakt voor de TDI haha
|