#1
|
|||
|
|||
Golf GTI 8v Fire and Ice Advies versnellingsbak?
Dit is dan mijn daily/project Golf GTI even wat specs:
Vw Golf GTI 8v (pf) Fire and Ice Edition Motorblok revisie Zuigers Wossner 83,50 (1.9l) zwaardere drijfstangen geboord + gehoond Alle lagers nieuw Cilinderkop revisie Inlaatkanalen + uitlaatkanalen uitgefreesd Nokkenas 272 graden Verstelbaar nokkenastandwiel etc etc... Bolku Chip heb ik later nog gemonteerd Supersprint Uitlaat (Zal nog worden vervangen door een nieuwe powersprint incl. Supersprint spagetti). De BBS RM heb ik deze winter volledig gerestaureerd. Nieuwe randen 8j + 8,5j, velgen laten poedercoaten, RVS boutjes. Banden 185/45-15 Schroefset van TuningArt Er waren ander lampen in het front gezet. die heb ik allemaal door nieuwe originele vervangen incl nieuwe onderlip. Nieuwe GTI emblemen Bij deze een foto van de Golf op MIVW 2013 event. De Kever is ook van ons. Alleen de versnellingsbak heeft het niet gehouden helaas 2e en 3e versnelling zijn helaas stuk. WIE HELPT ME AAN EEN VERSNELLINGSBAK Liefst een bak van een 16v (2y) Moet ik dan andere binnenste homokineten hebben voor de assen? En dan meteen maar een lichter vliegwiel.. Alvast bedankt Last edited by RobGTI : 12-08-2013 at 22:09. |
#2
|
||||
|
||||
Mooie GTI hoezo wil je eigenlijk een 2y bak ? Heb die ook onder de 16v vind hem een beetje kort. Vooral op de snelweg met 120 en al 3.500 toeren.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb een 8v en de originele 8v bak. Ik dacht zelf aan 2y maar wat raad jij aan? Bak die ik nu heb is veel te kort. ivm het vermogen nu.
|
#4
|
||||
|
||||
Ik heb niet veel verstand van bakken, er zijn mensen op het forum die er meer vanaf weten. Maar ik heb die 2y bak. Ik rijd redelijk veel snelweg. En ik vind hem persoonlijk veel te kort. Je hebt altijd de neiging om nog eentje hoger te schakelen terwijl als je veel in de stad rijd is het wel weer handig. Dat is mijn mening over de 2y
|
#5
|
|||
|
|||
Bedankt in iedergeval
Iemand hier die bekend is of ervaring heeft met een dieselbak aan een getunede GTI? |
#6
|
||||
|
||||
Kan prima, een kennis heeft een 4t bak achter een 1.9 KR. Dat loopt en trekt erg vlot.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
Een 2Y past niet, die heeft een dikkere as. Dan moet je ook een koppeling en van een 16v monteren Of een 02A koppeling, die is hetzelfde volgens mij...
Je kunt ook alleen je 5e versnelling wisselen, ik heb een GTI bak met een 5e uit een diesel. Op www.brokevw.com kun je erg veel vinden over de 020 bakken! Die kever is errug gaaffff! |
#8
|
||||
|
||||
Edit: bij een 2y moet enkel een 16v koppelingsplaat geplaatst worden.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 30-08-2013 at 05:31. |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een 2.0 8v (2E) in mijn Golf, hier heb ik een 2Y bak achter. De bak is inderdaad wat kort maar blijft er wel lekker aan sleuren. Dit is net wat je zelf prettiger vind. Wat al gezegd is, voor een 2Y bak heb je wel een koppelingsplaat met 28 tands prise-as nodig. Vliegwiel kun je bij Jeroen (Bolku) ook zo af laten draaien.
|
#10
|
|||
|
|||
Vandaag nog ff voor de zekerheid gekeken. Ik heb nu een bak met code AUG
|
#11
|
|||
|
|||
ik heb een AUG nu, win ik dan wat als ik hem wissel met een 2y of kan ik beter voor nog iets anders gaan? Ik hoor het graag. Wil hem graag weer rijdend hebben ivm dat het mijn daily is.
|
#12
|
|||
|
|||
En de golf rijd weer als een nieuwe! Ik heb een andere bak gevonden. Wel dezelfde als er onder zat, kan ik weer rijden. Ook meteen een afgedraaid vliegwiel erop gezet. en vanavond een spaghetti (4 in 1) spruitstuk van Sebring erop gezet samen met een nieuwe Powersprint uitlaat met 2 dempers. geluid is echt waanzinnig! Wel iets te luid mischien ook al zitten er 2 dempers onder. Zal zo snel mogelijk wat pics posten
|