Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-08-2013, 11:41
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,208
Default Laatste elektriciteit:)

Na tijdje heb ik weer zin om wat aan de elektriciteit te doen. Bij deze

In mijn hand heb ik blauw/wit en groen/wit
En daar achter zit nog een zwarte waarvan het stekkertje er maar half op zit.
Daarnaast nog de grijs/gele.



Hier gaat het eigenlijk gewoon om de dikke bruine die rechts bij de pedalen op de foto staat. Ik hoorde al van iemand dat deze op een kroontje moest.
Kan me niet herinneren dat er een zwart stekkertje op zo'n kroontje zat.



Dan is er hier nog een kort kabeltje, blauw/bruin. zou niet aangesloten moeten worden is me verteld. Als iemand dat nog even kan bevestigen.



Ten slotte zijn er nog 3 losse kabeltjes.
Rood
Blauw/grijs
Wit/grijs





Alvast bedankt

Last edited by Van Limburg : 14-08-2013 at 11:43.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2013, 15:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Na tijdje heb ik weer zin om wat aan de elektriciteit te doen. Bij deze

In mijn hand heb ik blauw/wit en groen/wit
En daar achter zit nog een zwarte waarvan het stekkertje er maar half op zit.
Daarnaast nog de grijs/gele.



Hier gaat het eigenlijk gewoon om de dikke bruine die rechts bij de pedalen op de foto staat. Ik hoorde al van iemand dat deze op een kroontje moest.
Kan me niet herinneren dat er een zwart stekkertje op zo'n kroontje zat.



Dikke bruinen zit idd op het kroontje bij mij

Blauw wit zou ik echt niet weten ik heb deze kleur ook niet gezien vandaag bij mij zekering kast.

Groen wit kwam bij mij op een stekker die naar een relais toe liep boven op de zekering kast.
En die werd gezekerd door de externe zekering daar naast.
Dat gebeurd met zo'n korte rode zo als op jouw foto hier onder.






Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Dan is er hier nog een kort kabeltje, blauw/bruin. zou niet aangesloten moeten worden is me verteld. Als iemand dat nog even kan bevestigen.



Bij mij hang deze ook los ook nog toen hij reed

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ten slotte zijn er nog 3 losse kabeltjes.
Rood
Blauw/grijs
Wit/grijs



Blauw?Grijs wordt normaal gebruikt voor de mist licht achter schakelaar.


Je kan ook even stroom op de zekering kast zetten en kijken wat het allemaal wel doet en wat niet
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 14-08-2013, 15:58
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

grijs.blauw is van de interieurverlichting, altijd. De dikke rode is van een relaishouder die los op de plaat staat, moet je zelf even nakijken waar hij logisch op zou kunnen horen.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-08-2013, 16:01
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
De dikke rode is van een relaishouder die los op de plaat staat, moet je zelf even nakijken waar hij logisch op zou kunnen horen.


Dat dacht ik dus ook maar Ward denkt dat er niks gezeten heeft bij heb

En Grijs/Blauw had ik in de vraagbaak op gezocht idd interieur verlichting die ook naar de mistlicht achter schakelaar loopt
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 14-08-2013, 16:31
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,208
Default

Peter, wat ik toen zei had ik mss zelf niet goed begrepen, ik meende dat je zei dat naast die externe relaishouder nog een relais had gezeten? En dat denk ik van niet.

Ik heb bij het afbreken enkele notities genomen.
Papiertje vond ik net terug...

Van de witte stekker was 1 niet aan gesloten, dat zal wel wijzen op bruin/blauw

Wit/blauw:niet aangesloten
Reply With Quote
  #6  
Old 14-08-2013, 17:17
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ward ,wat je kan doe en dat heb ik ook zo gedaan is de kabel zoeken die van de accu naar de zekeringkast loopt.

Loshalen op de zekering kast en dan je accu bv naast de auto zetten en aansluiten op dit zelfde punt samen met een massa.

Dan kan je precies zien wat er nu wel doet en wat niet dan wordt het van zelf ook begrijpend voor je zelf en makkelijker voor andere om te zeggen wat er niet doet in combinatie met de evt missende kabels.

Alleen de motor functies kan je dan niet controleren maar wel al het andere

Je bent wel lekker bezig hoor stap voor stapje komen we er wel
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 14-08-2013, 17:19
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Hij kan toch gewoon z'n accu aansluiten op de normale manier? Wat is daar mis mee??
Reply With Quote
  #8  
Old 14-08-2013, 17:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik weet niet of hij alles voor er al in heeft liggen vandaar
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #9  
Old 14-08-2013, 17:23
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Oh ja, op die manier. Ik zou iig doen wat peter zegt, maar wel de batterij op de normale manier aansluiten. Als dat nodig is, de bedrading voor terug leggen.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-08-2013, 17:34
greenmk116v greenmk116v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 102
Default

Als ik vragen mag , van mijn interieur verlichting heb ik 1 rode dunne draad die van de/ uit de A-stijl komt , deze wil ik aansluiten maar ik heb een mk2 zekeringkast , en ik weet niet meer waar deze draad op zat bij mijn "oude" mk1 kast die jullie hebben , ..
Lang verhaal , op welke draad zit jullie interieurverlichting aangesloten ?
Alvast bedankt
Reply With Quote
  #11  
Old 14-08-2013, 17:44
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Rood is wsch. +12V voor de binnenverlichting. Via zekering 7, aan te sluiten op F14 (in mijn schema (Golf I va. 1981), maar dat kan afwijken).
Reply With Quote
  #12  
Old 14-08-2013, 17:47
greenmk116v greenmk116v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Rood is wsch. +12V voor de binnenverlichting. Via zekering 7, aan te sluiten op F14 (in mijn schema (Golf I va. 1981), maar dat kan afwijken).


Thnx !

Sorry voor de inbreuk op dit topic ,
Succes met het laatste stukje electra!
Reply With Quote
  #13  
Old 14-08-2013, 17:48
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Er van uit gaande dat je het lampje bedoelt wat gaat branden bij deur open.
Moet ik voor je kijken als ik bij de auto bent iss idd rood en een bruinen.
Maar ik kan in me foto's niet volgen waar de rode heen gaat op de zekering kast.

*Had het bovenstaande niet gezien
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #14  
Old 15-08-2013, 12:18
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,208
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Ik weet niet of hij alles voor er al in heeft liggen vandaar


Over wat hebben we het dan?
Reply With Quote
  #15  
Old 15-08-2013, 12:24
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

kabelboom verlichting voor, kabelboom motor, massa kabel naar kas en bak en de plus kabel naar dynamo en starter
Reply With Quote
  #16  
Old 15-08-2013, 14:54
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,208
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
kabelboom verlichting voor, kabelboom motor, massa kabel naar kas en bak en de plus kabel naar dynamo en starter


Waarom heb ik eigenlijk een plus naar startmotor? Hoef em toch niet te starten?
Reply With Quote
  #17  
Old 15-08-2013, 15:07
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

naar het relais erop staat de plus. Maar ik noemde eigenlijk gewoon alle kabels op die voor zitten...
Reply With Quote
  #18  
Old 16-08-2013, 00:49
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,208
Default






Dat rode korte kabeltje heb ik daar gewoon neer gezet. Peter bij jou gaat er ook rood naar die zekeringhouder, maar die komt van(bij jou om foto) rechts.

Omdat deze helemaal rood is, heb ik die bij de andere rode gezet.



En groen/wit, speciale stekker



Last edited by Van Limburg : 16-08-2013 at 00:52.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum