|
|||
|
|||
auto trilt na monteren nieuwe velgen
Ik heb mijn vebreed staal nu onder mijn golf 1.
De velgen met banden heb ik eerst laten balanceren voordat ze onder de auto gingen. Toch trilt de auto enorm. Wat kan dit zijn. Mijn versnellingsbak rammelt ook sinds kort kan het hier mee te maken hebben? |
|
||||
|
||||
heb je wel de juiste centreerringen ? of is het naafgat wel 57,1mm
|
|
|||
|
|||
Heb ook eens hetzelfde probleem gehad,nieuwe velgen,nieuwe banden....
Laten monteren en balanceren,wielen erop gezet thuis. Gaan rijden,trillingen.,wielen gedemonteerd,gebalanceerd bij n vriend in de werkplaats,bleek dat alle.4de wielen niet goed waren uitgebalanceerd.. Sommige gaan tot 10gram met loodjes,andere bedrijven stoppen bij 20 bijvoorbeeld... Ik zou ze eens aan het apparaat hangen en eens kijken wat hij aangeeft. Succes! |
|
|||
|
|||
Het centreren kan niet fout zijn aangezien het origineel vw staal is met een gat van 57.1.
Ik zal ze eens opnieuw laten balanceren. Hoewel het staal is en ik geen lood aan de buitenrand wil hebben. |
|
||||
|
||||
Als het 4 dezelfde velgen zijn kun je ze eens van voor naar achteren wisselen om te kijken of het dan weg is.
Je bent niet de eerste waarvan de stalen velgen allemaal wel een slag hebben, wat dus ook de trillingen kan veroorzaken. Zit er geen slag in en is het balanceren goed, dan kunnen de banden slecht zijn! Laat het wiel maar eens draaien en kijk of er geen hoogteslag inzit. |
|
||||
|
||||
Zijn de wielen uberhaupt recht? En zit er geen hoogteverschil in de banden?
|
|
||||
|
||||
Maak ook het raakvlak van de velg met de remschijven/trommels goed schoon en vrij van roest.
|