#1
|
||||
|
||||
Radiateur Golf II VR6
Forummers,
Sinds kort ben ik bezig met een Golf II VR6. Nu wil ik het onder de kap wat netter hebben en een radiateur met expansievat kopen. Wat ik mij afvroeg is wat voor grootte jullie mij adviseren aangezien een VR wel warm wil worden. Ik heb de volgende gezien.. http://www.gm-carsolution.de/VW/Gol...clean/-919.html Mijn vraag is dus, kan het eventueel ook wat kleiner of heb ik deze grootte wel nodig?! Groet Harmen |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor heb je nu dan
|
#3
|
||||
|
||||
Zit nu volgens mij die van de 1600 motor voor die er voorheen in lag.
|
#4
|
||||
|
||||
Ik zzou gewoon op zoek gaan naar een corrado radiateur , heb je de slang aansluitingen ook aan de goede kant
|
#5
|
|||
|
|||
Of g60 radiateur.
|
#6
|
||||
|
||||
Je hebt de juiste radiateur er al bij toch? Die heb ik ervoor gezet, die met die bovenaansluiting.
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Die zijn erg zeldzaam aan het worden. |
#8
|
||||
|
||||
Het punt is dat Harmen het expansievat kwijt wil onder de kap.
Daarom een radiateur met ingebouwd expansievat. |
#9
|
||||
|
||||
Zoals DokterD al aangeeft zoek ik een radiateur met expansievat in de radiateur. Die Johan ervoor heeft gezet is prima, maar ik wil het net wat strakker onder de kap.
Kwa afmetingen zou die voldoende moeten zijn lijkt mij, heb hem al besteld.. hehe! |
#10
|
||||
|
||||
Die is zeker groot genoeg. Hoop zelfs dat die tussen de balken past.
Grootste standaard Golf 2 koeler was 675mm breed. (koelvlak)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
||||
|
||||
Ik ga de radiateur met dop juist weg doen door het twijfelachtige ontluchtings- hoogte tussen kop en dop van de radiateur.
En dan (let op) gevoels matig heb ik het gevoel dat er hoe zou ik het zeggen te veel druk op het hele systeem staat met deze radiateurs. En een ander groot voordeel bij mij is dat de radiateur dan niet meer onder de filters zit van cilinder 1 en 2
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Lijkt wel mooi clean, maar ze zijn idd niet voor niets over gegaan op die expansie reservoirs. Bij mij gaat t ondanks dat hij wel snel warm wordt en aardig op zn donder heeft gehad de laatste tijd ook nog steeds goed, dus t kan wel.
|
#13
|
||||
|
||||
Klopt, hoop ook dat hij past en anders gewoon terug sturen en een iets kleinere bestellen.
En zoals je zegt Style, het ontluchtings gebeuren is twijfelachtig maar ik durf het aan. Werkt het niet gaan we een andere oplossing zoeken, alleen is de beugel voor het originele kvs reservoir al verdwenen.. hehe |
#14
|
|||
|
|||
BMW heeft zulke koelers toch?
Met expansie vat eraan vast. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt. Hier heb ik ook naar gekeken, maar niet een mooie gevonden. Degene die ik nu besteld heb is het zelfde principe. Bij BMW werkt het al jaren, dus dit moet ook goed komen! |
#16
|
||||
|
||||
Ontluchting is klote met een koeler met vuldop.
Ik heb het bij mijn vr6 ook gehad, ik heb toen een koeler op maat laten maken. De eerste koeler was van aluminium en ging op de 1 of andere manier al snel lek. Daarna een nieuwe laten maken van messing/koper als ik het goed heb. Deze bleef wel heel. Met ontluchten heb ik de auto aan de voorkant zo ver mogelijk op gekrikt, zodat de vuldop het hoogste punt werd.
__________________
VW FANATICS ******* **** |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Dit lees ik dus vaker, maar een BMW heeft het bijvoorbeeld ook. En ook daar gaat het goed, dus verwacht niet veel problemen. Mijn vulpunt is zo goed als het hoogste punt, maar inderdaad wel slim om hem even op te krikken! |