#1
|
||||
|
||||
Retour zuigdiesel afdoppen?
Hallo!
Ben bezig met de ombouw van een Polo naar diesel, en wil een verbruiksmeter aansluiten. Die verbruiksmeter meet de doorstroom van brandstof, en in de aansluitschema's wordt er in geval van retourleiding vanuit carb/pomp deze leiding afgedopt en in een T-stuk net voor het meetinstrument opgevoerd. De retour komt zo dus vóór de dieselpomp. Kan een kenner mij vertellen of ik dit ongestraft kan doen bij de pomp (van de 1W zuigdiesel)? Of krijg ik vervolgens te weinig druk in de aanvoer naar de pomp? Zie ook onderstaand plaatje voor verduidelijking: Dank voor jullie hulp/reacties!
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
Misschien een beetje late reactie maar de dieselpomp zuigt meer aan dan de vebruikt, dus de retour van injectoren naar het filter/tank is altijd nodig voor de "voorverwarming" van de diesel en koeling/smering van de pomp/injectoren.
Het plaatje heeft betrekking tot een vergaser motor, 1 met carburateur ipv een diesel. Dus een verbruiksmeter er tussen hangen heeft niet zo veel nut, of je moet er ook 1 in de retour hangen en die van elkaar af trekken. Misschien is een verbruiksapp op je telefoon die je bijhoud makkelijker
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Maarten : 02-08-2013 at 08:13. |