Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-08-2013, 12:41
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast

Question Te Hoog CO VR6 (rotor)

Te Hoog CO VR6 (rotor)

Ik heb CO te hoog (plusminus 3%) en gozer daar had er zo even direct geen beeld bij, er kunnen natuurlijk vele/meerdere dingen zijn.

Voor mijn eigen huiswerk c.q. voorbereiding ben ik dan ook alvast even benieuwd naar wat de beste volgorde qua mogelijke stappen naar de oplossing is.

Uitlezen kan bijvoorbeeld direct een mogelijk concreet probleem aangeven? (of kan je dat CO gerelateerd wel vergeten?)
bijv. of lambdasonde/blauwe temperatuursensor is overleden? OF is het anders puur een kwestie van motor "ff" afstellen?

De VR6 heeft custom RVS uitlaat vanaf spruitstuk, of beter gezegd vanaf originele katalysator (die is misschien overleden? hoe is dat te checken?), heeft ook "gewoon" een tussendemper en ook een einddemper. Het btreft dus een VR6 blok met rotorontsteking, heeft aangepaste nokken as en met daarop aangepaste chip (op maat) welke door een vorige eigenaar door Frankie (FH Technic) is gedaan. (tevens een open K&N filter overigens).

Heb wat connecties met mogelijkheden welke ik dan namelijk even wat dingen kan laten controleren, daarna kan ik namelijk altijd nog naar de (met alle respect) dure dealer bij ons (daarnaast hoop ik zo ook direct weer wat te leren).
Reply With Quote
Old 01-08-2013, 18:15
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast

Lightbulb sowieso kabelbreuk lamda

Na doormeten het probleem trouwens al wel gevonden in de "kabelboom" breuk in de bedrading naar de lamda sensor.

MAAR mocht iemand nog een goed stappen/advies plan hebben dan heb ik daar zeker nog wel interesse in, om wat van te leren maar ook dat ik die kennis eventueel aan een ander kan delen of wellicht voor een volgende keer, je weet het maar nooit met Corrado's ;-p

Nog niet getest op CO waarde nog trouwens komt v/d week, dus OF het is nu wel opgelost doordat de lamda weer goed functioneert OF het wordt toch nog even verder zoeken...

badankt iig voor het meedenken zover.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules