#1
|
|||
|
|||
Te Hoog CO VR6 (rotor)
Te Hoog CO VR6 (rotor)
Ik heb CO te hoog (plusminus 3%) en gozer daar had er zo even direct geen beeld bij, er kunnen natuurlijk vele/meerdere dingen zijn. Voor mijn eigen huiswerk c.q. voorbereiding ben ik dan ook alvast even benieuwd naar wat de beste volgorde qua mogelijke stappen naar de oplossing is. Uitlezen kan bijvoorbeeld direct een mogelijk concreet probleem aangeven? (of kan je dat CO gerelateerd wel vergeten?) bijv. of lambdasonde/blauwe temperatuursensor is overleden? OF is het anders puur een kwestie van motor "ff" afstellen? De VR6 heeft custom RVS uitlaat vanaf spruitstuk, of beter gezegd vanaf originele katalysator (die is misschien overleden? hoe is dat te checken?), heeft ook "gewoon" een tussendemper en ook een einddemper. Het btreft dus een VR6 blok met rotorontsteking, heeft aangepaste nokken as en met daarop aangepaste chip (op maat) welke door een vorige eigenaar door Frankie (FH Technic) is gedaan. (tevens een open K&N filter overigens). Heb wat connecties met mogelijkheden welke ik dan namelijk even wat dingen kan laten controleren, daarna kan ik namelijk altijd nog naar de (met alle respect) dure dealer bij ons (daarnaast hoop ik zo ook direct weer wat te leren). |
#2
|
|||
|
|||
sowieso kabelbreuk lamda
Na doormeten het probleem trouwens al wel gevonden in de "kabelboom" breuk in de bedrading naar de lamda sensor.
MAAR mocht iemand nog een goed stappen/advies plan hebben dan heb ik daar zeker nog wel interesse in, om wat van te leren maar ook dat ik die kennis eventueel aan een ander kan delen of wellicht voor een volgende keer, je weet het maar nooit met Corrado's ;-p Nog niet getest op CO waarde nog trouwens komt v/d week, dus OF het is nu wel opgelost doordat de lamda weer goed functioneert OF het wordt toch nog even verder zoeken... badankt iig voor het meedenken zover. |