#1
|
||||
|
||||
Motor uit elkaar, wat beste vervangen?
Ik ben momenteel mijn motor (2liter CJ) aan het uit elkaar halen om alles eens grondig te reinigen. Omdat ik nu toch al zover ben... zijn er (slijtage)onderdelen in zo'n blok die ik meteen beter kan gaan vervangen?
En zijn hier ook mensen die hun koelhuis voorzien hebben van een kleurtje (en zoja, waarmee)? |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Alle rubbers en pakkingen vervangen!!!!! heeeeel belangrijk! verder goed inspecteren of er (zichtbare) slijtage is, zo ja = vervangen! Quote:
heb een spuitbusje hamerite BBQ-zwart gekocht, ga ik ook de kleppendeksels mee doen kan tot 600°C succes, ene.. kom eens met wat foto's, ga ik ook doen als mijn motor uit elkaar gaat (1600) |
#3
|
||||
|
||||
Heb net mijn koelhuis en kachelpotten verwijdert... zal eventjes wat fotootjes maken Kleppendeksels heb ik reeds gepoedercoat klaar liggen (inclusief kurken (?) pakkingen) Donderdag veel onderdelen naar de straler en weer netjes maken...
|
#4
|
|||
|
|||
nokkenas en volgers kunnen ingelopen zijn
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Zeg maar gerust zullen ingelopen zijn (zwak punt van een type 4) Koprevisie is ook te adviseren om altijd te doen, zeker als dat nog niet al eens gedaan is. Vooral bij (zware) bussen een 'must' om klepgeleiders en kleppen te vervangen. En als-ie toch uit elkaar ligt...etc, etc...Als je engels een beetje aardig is, koop het boek van Tom Wilson over revisie van aircooled vw engine's, dan kan het niet mis gaan Succes, Walter |
#6
|
|||
|
|||
hallo walter,ik zeg het voorzichtig wil niemand bang maken
inderdaad ze zijn vrijwel altijd aan vervanging toe, en als het blok open is, vervangen (voorkomt prob's later), idem kleppen en geleiders en achterkant vliegwiel goed nazien(lateraal speling vlak) spreek uit ervaring erwin |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ja precies; ik ben niet altijd zo subtiel |
#8
|
||||
|
||||
ik heb een werkplaats boek liggen over 2l busje motors dus als je nog wat wilt weten hoor ik het wel
|
#9
|
||||
|
||||
Ik heb er ook een van Haynes maar nadeel daar is dat ze sommige stappen vergeten en uitgaan van ideale situaties... Zitten ook veel foto's bij waar je niks mee kan... maar goed, ben eerst alles aan het cleanen anders blijf ik met die vette teringzooi doorklooien
|
#10
|
||||
|
||||
meten is weten.Ales opmeten en wat niet binnen de norm ligt vervangen.cq laten reviseren.In de haynes manual staan de toleranties.
|
#11
|
||||
|
||||
Ik zou nog wat foto's plaatsen... (een topic is altijd veel leuker met foto's )
Op dit moment ligt alle beplating en nog wat zooi bij de straler.... Koelhuis en beplating... Motor met geimproviseerde motorbok , kachelpotten, dynamo, beplating en nog wat spul... |