#1
|
|||
|
|||
Koelvloeistof steeds bijvullen
Hallo,
sinds kort moet ik om de week de koelvloeistof bijvullen. Een paar maanden geleden is er een nieuwe koppakking opgekomen, en ook een nieuw thermostaathuis(dit lekte namelijk). Toen dit erop gekomen is, is hij gevuld met nieuwe koelvloeistof dit is ongeveer 3 weken geleden. Sinds dat thermostaathuis vervangen is zie ik dat ik bij moet vullen. Heb bij draaiende motor al gekeken maar zie geen slangetjes, of slangen lekken. OOk is het thermostaathuis helemaal dicht. Iemand een idee wat dit kan zijn? Auto rijdt verder prima, geen witte rook, en ruikt niet van achter na koelvloeistof. gr, Michael
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#2
|
||||
|
||||
Radiateur kan lek zijn bij de plastic zijkanten, dat zie je niet heel duidelijk.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#3
|
|||
|
|||
Oke de plastic zijkanten, maar als ik het niet zie hoe kom ik dan erachter dat ze lek zijn ? haha
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#4
|
||||
|
||||
Radiator even losmaken en een stukje kantelen lijkt me
|
#5
|
||||
|
||||
Zie je amper tot niet, door te hoge druk door bijv een te warm gelopen blok kan het zijn dat ze barsten. Kan een 2dehands radiateur erop zetten en kijken of het weg is, dingen zijn niet zo gek duur voor een 1.3.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#6
|
|||
|
|||
en dan moet het dus aan de zijkanten eruit lopen of druppen?
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#7
|
||||
|
||||
Hoeft niet, kan ook aan 1 kant wezen.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#8
|
|||
|
|||
Oke want op dit moment zie ik echt nergens iets weglopen druppen of sissen of wat dan ook. Zijn er nog dingen die ik kan testen voordat ik een andere radiateur koop?
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#9
|
||||
|
||||
Naar garage gaan en laten afpersen. zo gepiept. Of rij de auto goed warm. zet hem dan op zijn plek en kijk na een tijdje of er koelvloeistof op de grond ligt..
|
#10
|
|||
|
|||
Het kan ook in je dop zitten. Als het ventiel defect is. Maar dan zou het onder het vaatje wel wat vettig/nat moeten zijn.
|
#11
|
|||
|
|||
Je radiateur word op zijn plaats gehouden door 2 metalen stripjes die vast zitten op de zwarte balk vooraan waar je koplampen onder zitten. Als deze plaatjes gaan roesten dan duwen ze het plastic van je radiateur uitelkaar, dus vaak zit het dan daar als het je radiateur betreft.
Ik moet ook heel af en toe wat bijvullen. Maar dat is miss 1x per jaar |
#12
|
||||
|
||||
Klopt Ramon, had ik ook! Ik heb er wat lijm in gedaan en een langer beugeltje gemaakt, zodat deze in het sleufje erachter valt!
|
#13
|
|||
|
|||
Kijk je dopje eens na, bij mij was het dat er wat water ontsnapte via het dopje.
ik vul weekelijks wat water bij. een blok dat 25 jaar oud is kan nooit werken gelijk een blok dat nieuw is. je hebt zowiezo wel ergens iets dat gaat verbruiken |
#14
|
|||
|
|||
Een goed blok hoort gewoon geen koelvloeistof te verliesen ongeacht de leeftijd ervan !!
Als je een andere radiateur wilt gaan monteren zou ik gewoon een nieuwe kopen, deze zijn echt niet duur en de ellende van een gebruikte niet waard
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#15
|
|||
|
|||
Klopt als je op internet zoekt dan heb je een nieuwe radiateur voor onder de €50,-
Maar koelvloeistof lekken is nooit goed! Slangetjes kunnen ook poreus raken he na 25 jaar |
#16
|
|||
|
|||
Kun je me die site dan eens laten zien?
Jadenk dat k t gevonden heb maar morgen even testen en dan ff bekijken haha. Die slangen hoe weet k welke maat deze zijn buitendiameter of zijner setjes of die te vervangen?
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |
#17
|
|||
|
|||
Had de mijne toen in b kwaliteit bij een automaterialenzaak met korting voor 23 euro...
Op mister auto is de goed is de goedkoopste 30 euro. Slangen gewoon controleren en indien lekken vervangen, je moet dan een vervangingsdeel hebben (orgineel of imitatie indien leverbaar)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn skoda fabia RS begon ook plotseling koelvloeistof te verbruiken. Geen duidelijke locatie waar het vandaan kwam, maar na extra onderzoek bleek het inderdaad ook een rand van de radiator te zijn. Dacht ook dat ik de hoofdprijs moest gaan betalen, maar de nieuwe radiator (type voor auto met airco) kostte 70 euro btw in. Wat ik vond meevallen. iig niet de moeite om naar tweedehands te grijpen.
__________________
www.golfmk2.be |
#19
|
|||
|
|||
Hey,
allemaal bedankt voor de reacties. Heb gister even het thermostaathuis eraf gepakt. Bleek dat die o-ring niet lekker zat en goed afsloot. Deze even goed gezet met vloeibare pakking erbij en toen erop gemonteerd. Tot nu toe merk ik niks van lekkage (voorheen was t ook nat aan de onderkant van het thermostaathuis) en zie ik ook geen vlek meer waar ik geparkeerd sta. Ik ga het even in de gaten houden. Mocht ik toch nog ergens lekken gaat er een nieuwe radiateur op met nieuw set slangen
__________________
Passat 3B 2.3 V5 (1999) |