![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kan iemand mij vertellen of er voor een type 1 met brede achterlichten volledig rode achterlichten te koop zijn???
Of word dit spuiten??? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zijn bij www.skg-carstyling.nl te krijgen en op www.golf1onderdelen.nl ook! |
#3
|
|||
|
|||
![]() he super dank je wel....
|
#4
|
||||
|
||||
![]() let er wel op dat er 2 verschillende zijn!
1 die minder rood is dan de ander. ik dacht dat die van mhw de mooie waren. |
#5
|
|||
|
|||
![]() hmmm misschien iemand foto's
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zelf spuiten, heb al eerder deze foto gepost, door het witte achteruitrijlicht net iets aparter.... Huibert |
#7
|
||||
|
||||
![]() een vriend van mij heeft nog een set nieuwe MHW,s in het rood te koop .
(interesse p.b ff)
__________________
Like @ G-60 ! |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
EN MOOIER ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Die van Hella zijn te flets van kleur. Die van MHW zijn goed, en die van MTS zijn ook goed volgens mij.
Ik moet zelf trouwens ook nog ff uitzoeken welke de mooiste zijn, want die moeten straks ook in de GTI !!!!!!!!!!!!!!! Grtz............... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Even off-topic, heren en dames...ik heb uit nieuwsgierigheid eens op je site gekeken, maar als die blauwe Golf 1 een '76-er is vreet ik mijn l*l op...maak voor de grap eens een foto van het deurscharnier?
Of deze..tien tegen één dat als ik in je schutbord ga slijpen ik lasnaden tegenkom van waar een chassisnummer van een auto na juli 1980 is weggehaald (hoefde dat 171XXetc..nummer alleen nog maar eventjes in de rechter veerpoothouder geslagen te worden, die was vanaf die datum immers blanco!!) O,o, o wat een geboefte kom je toch tegen... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Wat voor een site bedoel je eigenlijk scumbag. Nou ben ik ook wel benieuwd geworden? Wat is er eigenlijk anders aan het deurscharnier?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik bedoel de site van Huibert, van die blauwe Golf 1 met dat klassiekerkenteken (YA)(1976, moehahahaha). De deurscharnieren van de modellen tot 1978 zijn namelijk anders (portieren dientengevolge ook). Er zit in die auto ook een dashboard van een Golf 1 vanaf modeljaar 1980. Dat is op zich niet zo moeilijk in te bouwen, dus voor dat punt gun ik hem het voordeel van de twijfel...maar om portieren van ná augustus 1978 in een model t/m juli 1978 in te bouwen (de auto is volgens onze vriend van 1976) vereist ombouw van het gedeelte onder de A-stijl..
Persoonlijk vermoed ik dat de auto van Huibert riekt naar omkatten...oftewel...neem een auto van, laten we zeggen, 1982, sla het chassisnummer in de veerpoothouder (zoals bij auto's tot juli 1979 gebruikelijk is), en verwijder daarna het originele chassisnummer uit het schutbord..Voilá, een 76-er Golf is geboren... Want is het niet opmerkelijk een (gerestaureerde) 76-er GTI met grote achterlichten, dikke bumpers en een nieuw model dashboard tegen te komen? (met een JH-motor nota bene uit een Golf Cabrio)!! Een 76-er GTI is zo langzamerhand uitermate zeldzaam, en de keuze om hem naar originele staat op te bouwen is veel logischer dan er zo'n raar hybride-hok van te maken...komop Huib, met de billen bloot jij!! |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ja ja, daar zeg je wat. Zit inderdaad een kern van waarheid in.
Maar hou er wel rekening mee dat vroeger juist brede type achterlichten in oudere type golfjes met smalle lichten werden ingebouwd. Vraag me niet waarom. Maar dat was toen een rage zeg maar. Zelfde als nou heel veel mensen het liefst smalle achterlichten willen. Maar goed, misschien krijgen we een reaktie van Huibert.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#15
|
||||
|
||||
![]() even buiten het omkatverhaal...
heb je bij het spuiten gebruik gemaakt van originele achterlichten? zo ja, dan ben ik wel benieuwd welke verf je gebruikt hebt en hoe je knipperlicht zo rood krijgt zodat ze nog wel oranje knipperen..
__________________
GTI drivers do it faster ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Motip verkoopt wel spuitbussen speciaal voor lichtunits in verschillende kleuren. Heb zelf al een paar keer wat zwart gespoten en werkt goed.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() ik heb het ook met motip achterlichtenspray gedaan.
heb alleen de r.a.w. en het achteruitrijlicht gespoten en heb dus de reflector behouden! ![]() dit is al weer een wat oudere foto maar je moet het soms wel overspuiten ivm slijtage. ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
@scumbag: Ok scumbag, you got me by the balls dit is inderdaad een 82 er (vermoed ik) ik heb de auto destijds zo gekocht. De auto is op verdenking van diefstal van het motorblok in beslag genomen en het kenteken vernietigd. De toenmalige eigenaar heeft na heel veel geleur zijn auto weer terug gekregen en er is door de RDW (!!!) een nieuw kenteken afgegeven op de huidige afgiftedatum, sept 1976.... oftewel, iemand heeft daar zitten pitten. Het nieuwe chassisnummer staat overigens niet op de veerpoot maar links op het schutbord, daar waar het venster zit (rechts) staat het door de RDW uitgesterde oude nummer. Geloof het of niet, als ik lieg, liegt mijn voorganger. De auto staat trouwens weer te koop, ik heb hem een jaar geleden verkocht aan een jongen in Friesland, deze heeft hem weer op Marktplaats staan, zoeken op volkswagen, 1976 Bij deze de uitleg, well done scumbag @snibzz: gewoon Motip spray inderdaad, meerdere keren opbrengen. Geeft trouwens rood licht, niet oranje en slijt wel van schoonspuiten met hoge druk. Huibert |
#19
|
||||
|
||||
![]() ok, maar wel gewoon de originele achterlichten gebruikt?
__________________
GTI drivers do it faster ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja hoor, ik heb toen een 2e set gekocht met in mijn achterhoofd de mogelijke problemen bij de APK, bij mij heeft het geen problemen opgeleverd, de monteur had wel een doek met carosol klaarliggen, mocht er een steekproef komen kon hij nog even snel het rood eraf vegen....het is er ook zo weer opgespoten ![]() Huibert |