Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-07-2013, 17:33
ralphieg60 ralphieg60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 4
Default g60 probleem na ombouw

hallo

ik ben bezig met een motor inbouw in een mk2
hier ligt nu een g60 motor in van een corrado.
was eerst een 16v kr
heb alles gewoon omgelegd van de corrado kabelboom en zo
kabelschakeling omgebouwd
nieuwe uitlaat eronder
motor nieuwe pakkingen ,nieuwe klepseals kleppen ingeslepen, nieuwe keerringen.

maar nu heb ik een start probleem.....
motor loopt alleen op starthulp spuitbus.
heb overal stroom waar ik stroom moet hebben volgens mij
heb de injectors eruit gehad en hier komt met starten gewoon nevel uit...wel weinig volgens mij
injectors weer erin en ja hij wil wel aanslaan maar doet dit niet.
geeft alleen een klein prutje bij starten.
met starthulp spuitbus slaat hij direct aan maar ja loopt dan niet echt mooi.
als ik op de injectors meet met een led lampje pulseert dit tijdens het starten

rara wat kan dit zijn.

heb ergens iets gelezen van dat de injectors misschien een beetje vast zitten(motor heeft lang stil gelegen) en dat je deze kan laten schrikken.. maar hoe ?? of misschien eens eruit halen en laten testen en reinigen. of kan dit aan de benzinedruk liggen???

graag wat hulp is best vervelend zo weet niet waar ik het moet zoeken.


grtz ralphie
Reply With Quote
  #2  
Old 10-07-2013, 21:19
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Heb je ook de pomp meegenomen uit de Corrado?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 11-07-2013, 08:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,358
Default

Klinkt idd als een pomp probleem, heeft deze lang stilgelegen kan ie vast gaan zitten of de verkeerde pomp eronder met niet voldoende druk. Heb ik zelf nl ook gehad
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2013, 09:45
ralphieg60 ralphieg60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 4
Default

ik heb de pomp van de kr motor er nog onder hangen. dacht dat deze meer dan genoeg druk moet leveren. moet 3 bar hebben toch.

is idd wel een pomp wat lange tijd heeft stilgestaan.

dus eerst maar eens een druk meter regelen en de druk meten lijkt me dan.


gisteren even geprobeerd om de blauwe sensor los te halen en zo te starten.
hij ploft dan bij iedere omwenteling van de motor op iedere cilinder....dit doet hij met de sensor aangesloten niet dan sputtert hij alleen bij de eerste omwenteling en daarna geen sputtertje meer.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-07-2013, 19:19
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Weet niet of je het veranderd hebt maar miss staat je distributieriem niet helemaal goed..
Of een verdraaide onsteking?

Verder zou ik even de benzinedruk meten inderdaad.. Van te weinig druk lopen ze ook niet beter
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2013, 12:38
ralphieg60 ralphieg60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 4
Default

zooo probleem opgelost.. lag inderdaad aan de druk.. die kan je ook nie hebben als de tank leeg is dus maar even kannetje gehaald. benzine erin en vroemmmm, ahum erg he. mja.
tankmeter gaf wel nog benzine aan meer dan een kwart tank maar ja.. hij doet ut nu. nu verder met afbouwen.
ik heb nu nog een koppelingshevel nodig voor van hydraulische naar mechanise koppeling te gaan. HEEFT IEMAND DEZE NOG LIGGEN VOOR MIJ??
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2013, 14:06
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Waarom pak je niet de pedalenbox, koppelingcylinder ed van een G60, die hevels gaan na loop van tijd toch alleen maar kapot?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum