Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-05-2014, 16:48
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default Golf trekt naar links na nieuwe assen

Allen,

Vanmiddag heeft een vriend van me 2 "nieuwe" aandrijfassen gemonteerd op mn Golf. Alleen nu belde hij net dus op, het linker voorwiel staat scheef en hij trekt behoorlijk naar links.

Ook moest hij "best wel spanning" zetten op de draagarm om alles te monteren....


Is deze as nu te lang, of is het gebruikelijk en moet 't ding gewoon uitgelijnd worden?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-05-2014, 20:07
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Het hangt er vanaf wat er los is geweest maar ik denk dat uitlijnen t probleem verhelpt.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-05-2014, 20:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als ie de boutjes onder in de draagarm losgehaald heeft ipv de kogel, dan staat alles nu waarschijnlijk anders
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 06-05-2014, 20:39
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Idd wat heeft hij los gehad? En zeker weten golf 2 assen gebruikt ipv de langere golf 3 assen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 06-05-2014 at 20:48.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-05-2014, 23:28
ronnieg60 ronnieg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 75
Default

als ie verder nix anders los gehaald heeft dan alleen de as zelf zal ie wel te lang zijn.
oude en ''nieuwe'' altijd naast ff elkaar leggen
Reply With Quote
  #6  
Old 07-05-2014, 07:02
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als die dat probleem niet kan oplossen, dan zou ik daar dergelijke herstellingen NIET meer laten uitvoeren.

zowieso oud en nieuw controleren. voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet? u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis. tenzij hij de driehoek van de ophanging scheef heeft teruggestoken, of iets serieus verdraaid heeft, mag u wiel niet schever staan als ervoor en zeker niet scheeftrekken. als die as dan toch te lang is, heeft die nu serieus de boel onder spanning staan. snel losmaken of je kan je rubbers ook allemaal gaan vervangen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #7  
Old 07-05-2014, 07:06
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
als die dat probleem niet kan oplossen, dan zou ik daar dergelijke herstellingen NIET meer laten uitvoeren.

zowieso oud en nieuw controleren. voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet? u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis. tenzij hij de driehoek van de ophanging scheef heeft teruggestoken, of iets serieus verdraaid heeft, mag u wiel niet schever staan als ervoor en zeker niet scheeftrekken. als die as dan toch te lang is, heeft die nu serieus de boel onder spanning staan. snel losmaken of je kan je rubbers ook allemaal gaan vervangen


Doe maar niet, de aandrijfas drijft het wiel aan, niks meer. (behalve wat Jaguar modellen waarbij de aandrijfas ook als draagarm fungeert)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 07-05-2014, 14:45
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Doe maar wat niet Audi1981?

Hij is net door Euromaster uitgelijnd en volgens de berichten rijdt alles weer zoals het moet.... Even afwachten dus!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-06-2014, 17:11
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dat je aandrijfas ook je wielstand bepaald
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2014, 17:29
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Ow, topic vergeten!

Heb hem weggebracht en de as was toch echt te lang..... Bizar, maar toch. Hij rijdt nu weer goed!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2014, 17:58
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zelfde probleem gehad met een mk2 F&I, na verlaging liep alles prima, na nieuwe fusee kogels ging het mis, bleek ook de as een fractie te lang, opsluitring achter de buitenste homokineet weg gehaald en opgelost
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 04-06-2014, 07:51
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat je aandrijfas ook je wielstand bepaald


??? heb ik toch nooit geschreven?
maar als je aandrijas TE LANG is, dan krijg je de naaf er niet goed meer over en zal een ander ophangingspunt niet meer op zijn plaats kunnen zitten (bv stuurstang die je verder moet uitdraaien zodat die weer in het gat past)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #13  
Old 04-06-2014, 08:33
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet?


Leg es uit dan, want misschien zit hier een Nederland - België mismatch...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #14  
Old 04-06-2014, 09:06
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

daar staat dus dat u aandrijfas de hoek van u wiel NIET bepaald.

iets verder na deze regel stond er ook "u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis". daar staat dat je stuurhuis de hoek van je wiel regelt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum