#1
|
|||
|
|||
turbo doet soms niks?
Golf 2 TDI AFN.
Soms slaat de turbo niet in. Uitgelezen via obd maar geen fouten te vinden. Ook een log aangemaakt tijdens rijden maar volgens mij niets vreemds op te zien (ik kan ze wel posten als iemand ze kan analyseren) probleem doet zich soms voor.. meestal in de 3de versnelling. turbo moet dan inslaan maar doet dit niet (niet op 2000 maar ook niet of 3000 of 4000 touren). Als ik dan terug schakel en weer gas geef pakt hij soms wel weer op.. Mijn turbodruk meter blijft ook op 0 staan of iets erboven (je hoort wel een kleine turbo sis..maar die hoor je vrijwel altijd..(uitlaat bestaat uit buis met een kleine eind demper) Iemand enig idee? |
#2
|
|||
|
|||
N75?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
n75 geeft geen foutmelding en volgens de logs werkt deze ook.. "duty cycle" loopt op hoe meer toeren de motor maakt. |
#4
|
||||
|
||||
nergens een lek in het inlaatsysteem of een dumpvalve of wastegate die open blijft staan?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
dumpvalve heb ik niet..geen idee hoe ik de wastegate kan controleren? vacum systeem is in orde. Probleem is ook niet altijd.. |
#6
|
||||
|
||||
Misschien de variabele schoepen die niet meer helemaal soepel werken?
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
Zou het dan toch ook zoeken in de variabele schoepen , heb het ook al eens meegemaakt
Variabele turbo topic
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Lek in inlaat is meestal altijdm eem een dumpvalve of waste gate heeft een afn niet. Zou zelf zeggen dat, vacuem lek, de N75 klep of de turboverstelling niet goed is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
||||
|
||||
heb ik gehad met een a4 afn , eerst alle vacuumslangetjes schoonblazen of vernieuwen wil wel eens wat rommel in komen.
ik heb toen de slang die de turbo open trekt schoon gemaakt en nooit geen probleem weer gehad had ik beter eerst kunnen doen voor dat ik 3 keer aan de computer heb gehangen voor een x bedrag suc6 |
#10
|
||||
|
||||
Post de log maar eens, ik kan m wel analiseren.
|
#11
|
|||
|
|||
Is een nieuwe turbo, gereviseerd blok en alle slangetjes zijn nieuw. 1000km gelopen nu.
k vindt wel dat hij de laatste tijd geen mooi geluid maakt. Tijdens het opspinnen hoor ik "fffffrrrrrrfffffrrrrrrrfffrrrr". Ik heb wel 2 roetmetingen gehad (rdw en apk) na 200km. ik heb daarna pas dat geluid gemerkt en dat het vermogen minder werd. Hoe kan ik de variable schoepen troubleshooten? De logs zal ik na het weekend posten als ik weer thuis ben. |
#12
|
||||
|
||||
100% variabele schoepen, tenminste daar ga ik vanuit. Als er veel roet zich in de turbo ophoopt dan verhindert dat de werking van die variabele schoepen. "Jetta Racing" heeft veel verstand van de turbo die op de AFN zit, hij heeft ook een topic geplaatst waarin die laat zien hoe hij zo'n turbo helemaal loshaalt en schoonmaakt! Hoop dat je hier wat aan hebt, iig veel succes verder
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Denkt dat in een nieuwe turbo weinig roet opgehoopt zit Zou zelf even een ander klepje n75 proberen, als de overige zaken al vervangen of gereviseerd of vervangen zijn.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#14
|
|||
|
|||
luchtmassa meter waardes?
|
#15
|
||||
|
||||
je zou idd zeggen variable schoepen .
maar als turbo nieuw is lijkt me dat niet aan de orde . je kan ze trouwens bedienen in vagcom . lmm kan ook roet in eten gooien als die niet goed werkt heb je ook geen kracht , succes |
#16
|
||||
|
||||
engine01 - basic-settings- groep 011.
de N75 bedienen wel met lopende motor . kun je hem open en dicht zetten . vrgr gooi |
#17
|
|||
|
|||
de vagcom logs
log 1 log 2 log 3 Log 1 en 2 zijn gemaakt op de volgende wijze gemaakt: warme motor, 3 de versnelling en log starten bij 1100 toeren, gas pedaal vol in tot 4000 toeren, log gestopt. (dus volgens instructies gerritspeek.nl) Omdat ik niet het gevoel had dat het probleem zich voordeed heb ik nog een 3de log gemaakt en hier ben ik gewoon wat gaan rijden en heeft het probleem zich wel merkbaar voorgedaan. Afgelopen weekend heb ik nog 300km met de auto gereden (autobaan) en heb er niks van gemerkt.. ik kwam weer op de binnenwegen en toen deed het probleem zich weer voor na optrekken na een rotonde.. ik los het op door koppeling in, gas geven en koppeling op laten komen. dan pakt de turbo weer.. nogmaals uitgelezen en geen fouten. n75 testen in vagcom had ik al gedaan en gingen goed. Nogmaals gedaan zojuist. |
#18
|
||||
|
||||
Op die site van gerritspeek staat ook een programma (CSV converter) daarmee worden je logfile's automatisch omgezet in grafieken welke vele malen makkelijker af te lezen zijn
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
CSV converter heb ik gebruikt om de csv file leesbaarder te krijgen. maar ik zie geen programma om er ook grafieken van te maken? |
#20
|
||||
|
||||
Mmm, even uitzoeken hoe ik dat deed.
Ik kreeg gewoon complete grafieken tevoorschijn, is supermakkelijk uitlezen, want je ziet de lijn hoe hij hoort te zijn (fabrieksopgave) en de lijn die daadwerkelijk gemeten is. Is alweer een tijdje geleden dat ik logs heb gemaakt Zulke grafiekjes kreeg ik, volgens mij gewoon met Excel.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |