Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2013, 20:17
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default Claxon gaat af bij links draaien, of bij aanraken van het stuur.

Beste,

Tot grote verbazing heb ik gezien dat mijn claxon afging bij het draaien naar links,
ik heb ontdekt dat mijn stuur te dicht zit op die plastieke behuizing.
want bij mijn vorige mk2 heb ik een vrij grote afstand tussen stuur en plastiek.
telkens als ik het stuur aanraak claxoneert ie, en ook als ik draai.

hoe te minder ik die moer vast maak hoe te minder de claxon afgaat,
maar niemand wilt met een niet-vastgezette stuur rijden.
oncomfortabel en gevaarlijk..

wat kan de oorzaak zijn?






Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2013, 20:38
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Heeft een golf2 ook zo'n bus die om de stuuras geschoven is, net zoals golf3 en polo 6n?
Misschien dat deze bus er te ver over geschoven is.
Hoe is het eigenlijk gekomen, 'zomaar', of na het vervangen van stuur, contactslot oid?
Groet
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 30-06-2013, 21:54
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Heeft een golf2 ook zo'n bus die om de stuuras geschoven is, net zoals golf3 en polo 6n?
Misschien dat deze bus er te ver over geschoven is.
Hoe is het eigenlijk gekomen, 'zomaar', of na het vervangen van stuur, contactslot oid?
Groet


Het is zomaar gebeurd, ik weet het niet, ik moest parkeren in een smal straatje, en met dat gewring en moeilijk gedraai op 15'' velgen en brede banden, is dat sturen gewoon echt serieus moeilijk. (servopomp is stuk) en daarna begon ineens mijn stuur te claxoneren..

en welke bus bedoel je?
op de foto's zie je dat het stuur echt helemaal dichtklapt als ik die volledig vast gemaakt heb.
dat mag niet normaal.

Last edited by Ludomk2 : 30-06-2013 at 21:56.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-07-2013, 07:32
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quickfix, stuur eraf en een paar mm dikke ring op de as.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 01-07-2013, 09:35
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

heb thuis een losse stuuras liggen, zal eens kijken of er een ring ofzo tussen zit.

bij ford zit er wel een plastiek bus op met 1 uitsteeksel en die dient om de pinker af te schakelen als je terug rechtdraaid. als er bij vw ook zo ene zit, is die misschien gebroken?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #6  
Old 01-07-2013, 09:36
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Quickfix, stuur eraf en een paar mm dikke ring op de as.

Zal het seffes eens proberen, beetje schaamtelijk eigenlijk want moet nog zo'n dikke ring kopen heb er geen in mijn gereedschapskoffer.

toch bedankt! zal ik deze middag eens uitproberen
Reply With Quote
  #7  
Old 01-07-2013, 09:40
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
heb thuis een losse stuuras liggen, zal eens kijken of er een ring ofzo tussen zit.

bij ford zit er wel een plastiek bus op met 1 uitsteeksel en die dient om de pinker af te schakelen als je terug rechtdraaid. als er bij vw ook zo ene zit, is die misschien gebroken?


Zo ziet het eigenlijk eruit, ik heb een totaal ander mechanisme dan dat jij bedoelde denk ik, zie foto




Reply With Quote
  #8  
Old 01-07-2013, 10:05
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Naar mijn weten (in ieder geval bij golf 1, en ik ben er vrij zeker van bij golf 2 ook) hoort daar geen veer te zitten, maar een kunststof bus die de afstand bewaard tussen je stuur de de hendels. Als ik het zo zie lijkt het een veer te zijn van de kleppen (in je motorblok). Busje is makkelijk aan te komen, anders heb ik er wel eentje liggen.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-07-2013, 10:25
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Naar mijn weten (in ieder geval bij golf 1, en ik ben er vrij zeker van bij golf 2 ook) hoort daar geen veer te zitten, maar een kunststof bus die de afstand bewaard tussen je stuur de de hendels. Als ik het zo zie lijkt het een veer te zijn van de kleppen (in je motorblok). Busje is makkelijk aan te komen, anders heb ik er wel eentje liggen.


Vond het ookal vreemd dat ik daar zo een veertje tegenkwam, want als ik het stuur goed vast gemaakt hebt klapt die afstand helemaal dicht, en dan claxoneert ie vrijwillig

Zal gaan zoeken waar ik die veer van de kleppen in de motorblok kan vinden.
kan je dat ook kopen (bestellen) bij een autoshop?
Reply With Quote
  #10  
Old 01-07-2013, 10:38
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als de veer van de kleppen hier zit, wat zit er dan aan de kleppen

t zal gaan duidelijk worden waarom die zo goedkoop was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #11  
Old 01-07-2013, 10:52
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
als de veer van de kleppen hier zit, wat zit er dan aan de kleppen

t zal gaan duidelijk worden waarom die zo goedkoop was


Ik heb het probleem weer opgelost dankzij jullie hulp!

Ik heb dat veertje eruit gehaald wat jullie op de foto hebben gezien, en nu maakt het stuur geen contact meer met de claxon als je naar links en of rechts draait, claxoneert nu zoals het hoort
dat vieze domme veertje was dus het probleem (voorlopig)
oef 1 zorgen minder

Echt waar thank you guys! echt een handige leuke website dit, en vriendelijke helpende mensen
Reply With Quote
  #12  
Old 01-07-2013, 15:02
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Haha inderdaad ik zag ook al meteen dat het een klepveer was toch een vreemde "oplossing" geweest van de vorige eigenaar.
Kan het praktisch nut niet bedenken maar jij bent ook weer van een probleempje af ik had ooit zelfde probleem met mn kever, bleek er een los schroefje onder de claxondop te liggen.
Reply With Quote
  #13  
Old 01-07-2013, 15:23
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Het leuke bij een golf 1 is, kwam ik ook naar veel zoeken achter, dat er op het stuurhuis een kabeltje zit die het stuurhuis met de massa verbind omdat het stuurhuis zelf in rubbers gemonteerd zit. Als dit los zit of weg is doet je claxon het helemaal niet
Reply With Quote
  #14  
Old 01-07-2013, 16:36
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Reply With Quote
  #15  
Old 01-07-2013, 16:42
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Haha inderdaad ik zag ook al meteen dat het een klepveer was toch een vreemde "oplossing" geweest van de vorige eigenaar.
Kan het praktisch nut niet bedenken maar jij bent ook weer van een probleempje af ik had ooit zelfde probleem met mn kever, bleek er een los schroefje onder de claxondop te liggen.


Heel vreemde oplossing, ik zie veel mensen als ze hun auto beu zijn dat ze die gewoon verkrachten met vreemde voorlopige oplossingen, het moet tegoei gemaakt worden anders niet

Dankjewel

Last edited by Ludomk2 : 01-07-2013 at 16:48.
Reply With Quote
  #16  
Old 01-07-2013, 16:47
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Het leuke bij een golf 1 is, kwam ik ook naar veel zoeken achter, dat er op het stuurhuis een kabeltje zit die het stuurhuis met de massa verbind omdat het stuurhuis zelf in rubbers gemonteerd zit. Als dit los zit of weg is doet je claxon het helemaal niet


Je komt echt rare dingen tegen soms
sta verstelt vanwaar die vorige eigenaar dat veertje afgedraaid heeft en op het stuur mechanisme heeft gezet, hoe loemp kan je zijn man.
en ik maar zoeken en zoeken, 3 dagen lang
Reply With Quote
  #17  
Old 01-07-2013, 16:52
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Hallo, ik zag jou foto zonet hierboven, die veer die daar zit die hoort daar wel!
100% zeker bij mij zit die daar ook.

Alleen die veer zit daar om er voor te zorgen dat je stuurnaaf niet naar achter zakt.
Die veer zit normaal gesproken geborgd met een soort ringetje die aan 3 kanten een uitsteeksel heb naar binnen.
Deze sla je 1x over de stuur naaf heen en dan blijft de veer in ingedrukte toestand zitten.

Als die er weer op zit die borg ring dan is je probleem weg met je claxon.
Misschien dat iemand even een uitsnede uit Etka heeft van een stuurnaaf voor het gemak.

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #18  
Old 01-07-2013, 17:07
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

heb er ff mijn losse stuurnaaf bij gehaald en zit idd een veer tussen. maar blijkbaar bij TS op de verkeerde plaats. die hoort onder die 'kop' te zitten:




voor iets groter:
http://fcapri.homelinux.com/off/pic...uurnaaforig.jpg
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 01-07-2013 at 17:13.
Reply With Quote
  #19  
Old 01-07-2013, 17:14
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

oeps, ik houd mijn mond maar, dit lijkt nog niet eens meer op die van een golf 1...

oeps
Reply With Quote
  #20  
Old 01-07-2013, 22:19
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Er zit blijkbaar toch verschil in hoor, in golf 2 dan he!
Want het oude type golf 2 heeft die bus niet voor de veer maar een borg ring!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum