#1
|
||||
|
||||
verschil in zekerinkasten mk 1
had het ook al in in electronica gedeelte geplaatst, maar misschien weet iemand het hier wel;
Kan het namelijk niet helemaal vinden, althans geen duidelijk onderbouwd antwoord; Zit er verschil in de zekeringkast van een '83 1.5JB en een 1.8DX? kortom in de zekeringkasten van een bigblock van een en hetzelfde jaar Heb het dan over het binnenwerk van de zekeringkast, niet zozeer de pinbezetting vd stekkers en kabelboom. Misschien dat iemand dan ook weet hoe dat zit met die los bijgeplaatste brandstofpomprelais bovenop de kast, lastig om dit terug te vinden in de schema's van bvb haynes. BVD
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#2
|
|||
|
|||
Er zijn 2 verschillende types
Te zien aan de achterkant waar de stekkers inkomen De 1 is 4kant en de andere heeft afgeronden hoekjes Dit is zover ik het weet |
#3
|
||||
|
||||
Hij heeft bijna gelijk. Er zijn 3 verschillende. Die van de swallowtails tot 8/76 met porseleinen zekeringen. Dan van 8/76 tot 8/82 zijn er de verbeterde versies van de swallowtail exemplaren, nog steeds met de porseleinen zekeringen en qua functie identiek. Als laatste heb je die vanaf 8/82 met steekzekeringen, die hebben ze ook nog een lange tijd door gehouden in de golf 2, passat, etc., etc.
De zekeringskasten van eenzelfde type zijn altijd identiek. Een zekeringskast met steekzekeringen kun je zo uitwisselen met een andere met steekzekeringen, al is die van een elfhonderd, al is die tien jaar jonger. De brandstofrelais bij een oud type op de zekeringskast in een extra houder, dus tot 8/82. Daarna krijgen ze een vaste plek op de zekeringkast. Als ik me niet vergis, de bovenste rij, tweede van links. |
#4
|
||||
|
||||
klopt precies Barn..
de nieuwere type zekeringkast zit ook in de golf 2..enigste relais dat af fabriek los bovenop de zekeringkast zit vanaf modeljaal 83 is dat van het schakelindicatieapparaat bij een GTI..de overige die er wel eens los opzitten zijn voor koplampsproeiers of iets let wel de stekkers van het type voor 8/82 passen niet in het latere type vanaf modeljaar '83....sommige draadkleuren komen ook niet overeen.. |
#5
|
||||
|
||||
Laatste type zekeringkast is volgens CE1 (central elektrik).
www.a2resource.com
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
da's idd wel de moeite waard om even te vermelden, was ik vergeten. Daardkleuren komen naar mijn weten trouwens wel allemaal overeen, ik ken er geen die niet "kloppen". Jij wel? |
#7
|
||||
|
||||
de draad van de oliedruksensor meen ik dat anders is bij voor -na '83..
was geloof ik geel-rood..en naderhand bruin-rood...of iets.. als je het latere type Caddy-Cabrio gaat combineren met een '83er komt dat niet uit in ieders geval.. maakt ook eigenlijk niet zoveel uit in dit geval.. ik heb ze vroeger wel eens omgebouwd van oud naar nieuw type dash zonder de zekeringkast ,maar das veelste lang terug.. feitelijk kan alles.. je kunt een Digifant ook laten lopen op het oude type zekeringkast...maak je gewoon een standalone draadboom voor de ECU etc.. affijn te ver OT.. |
#8
|
||||
|
||||
Haha, duidelijk!
Dan moet ik me nog is gaan verdiepen in dat brandstofrelais verhaal. Op plek 2 zit bij een 1500 namelijk de verwarming van het spruitstuk en dat moet dan het brandstofpomprelais worden.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#11
|
||||
|
||||
is een origineel vw schema
|