|
|||
|
|||
Golf 4 1.9Tdi tikt
Hallo,
Maat van me heeft een golf 4 1.9Tdi. Het blok tikt nogal. We denken dat dit de kleppen zijn. Hoe is dit te meten/controleren, en wat is er voor nodig. Ergens een how to? Gr. |
|
|||
|
|||
klepstoters? zit er wel genoeg olie in?
|
|
||||
|
||||
klepstoters willen regelmatig stuk gaan
|
|
|||
|
|||
Oke daar heb ik meer over gelezen inderdaad. Hoe kan ik deze controleren?
|
|
|||
|
|||
Verder heeft de golf al 300.000 gelopen. En er is de afgelopen 50.000 km geen volledige olie verversing gedaan bij het motorblok.
Ik heb ook gelezen dat de tik wel eens verholpen kan worden door een motor cleaner te gebruiken en daarna nieuwe olie in te doen. Iemand ervaring? |
|
|||
|
|||
Hier kwam ook veel voorbij waar je misschien wat aan hebt.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112294 |
|
||||
|
||||
Knikker eens nieuwe olie erin en gooi er Forté doorheen..
|
|
|||
|
|||
Kleppendeksel deraf gehaald, zag er visueel nog goed uit. Motor oil cleaner derin gegooit, daarna nieuwe olie. Precies hetzelfde. Toevallig tijdens de testrit airco uitgezet tijdens het tikken, probleem weg.
Het heeft dus met de airco te maken... veel moeite gedaan voor een ander probleem maargoed. Wat kan dit zijn, poelie aircopomp? |
|
|||
|
|||
Aircopomp vermoedelijk defect.
Poelie kan vrij weinig aan kapot of hij moet de hele tijd uit en inschakelen, maar dat kun je niet echt een tik geluid noemen. Werken je ventilators wel gewoon?? soms als ze kapot gaan loopt de druk hoger op en gaat de pomp ook meer geluid maken..
|
|||
|
|||
Ventilators werken gewoon! Zijn een tijd geleden al een keer vervangen.
|
|
||||
|
||||
Airco pomp is dan kapot, als ze normaal ratelen met de airco uit, en het stopt zodra je de airco aanzet is het de magneetkoppeling, in jou geval zal de pomp zelf het probleem zijn..
Maar normaal als je ff luisterd hoor je het verschil toch wel duidelijk of het boven uit de motor komt, of ergens onder aan de zijkant vandaan komt.. |