|
||||
|
||||
solex carburateurs
hallo,
ik heb een setje solex carburateurs gekocht (ze waren 50 euro vandaar), maar heeft iemand hier ervaring met die dingen? er zitten bijzonder veel sproeiers in en ik weet eerlijk gezegd ook niet echt welke kant de stroming op moet gaan door de carburateurs heen verder is het nut van kelken mij ook niet echt bekend, zou iemand me dat misschien uit willen leggen? en is er een ideale lengte voor een spruitstuk? die moet ik natuurlijk ook zelf ff in elkaar bakken.... er zit geen overdruk aansluiting op, nu is deze wel vrij gemakkelijk te maken door middel van de aansluiting op de carburateur door te lussen naar de retourleiding die naar de tank gaat en daar een klein vacuumklepje tussen te zetten dacht ik, of zit ik er nu echt helemaal naast? een handleiding/manual zou heel fijn zijn, ik begeef me hier weer eens in onbekend gebied, maar alles kan men leren ik zal ze grondig schoon moeten maken, omdat ze waarschijnlijk al ongeveer 1000 jaar ergens in een donker hoekje hebben gelegen. het gaat om een bij elkaar horende set c.40 DDH carburateurs, onderdeelnummer 105.26.04/01108 hier een paar fotos: alvast van harte bedankt!! |