Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-06-2005, 15:00
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default 16v ontsteking

Zit nog een beetje te twijfelen over de ontsteking.

Ik ken 3 mogenlijkheden:

- Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler
- Ontsteking uit een Golf 1.3 oid.
- Gewoon de 16v ontsteking gebruiken

Wat is de beste oplossing? en wat heb ik nodig wat betreft kabels van de kabelboom mocht ik de standaard 16v onsteking gebruiken?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2005, 18:22
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

hoe werkt dat met zon 1.3 onsteking op een 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2005, 20:26
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 365
Default

Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler

klinkt interesant, kan je hier iets meer over vertellen?
__________________
www.oliververheij.com
Contact me for info & pricing about photoshoots!

VW Fanatics!
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2005, 20:33
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Die 1.3 ontsteking zou betekenen dat je de simpele kabelboom en ontsteking van bijv. een 1.3 zo kan overzetten.

Ik ben niet zo'n fan van kabels dus lijkt me een 205 gti verdeler handiger, die werkt op vacuumvervroeging en zit net zoals bij de 16v ook op de nokkenas, ideaal dus!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-06-2005, 22:17
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Een ontsteking van een Seat Ibiza system Porche motor kan ook.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-06-2005, 22:30
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by Rickyrick
Die 1.3 ontsteking zou betekenen dat je de simpele kabelboom en ontsteking van bijv. een 1.3 zo kan overzetten.

Ik ben niet zo'n fan van kabels dus lijkt me een 205 gti verdeler handiger, die werkt op vacuumvervroeging en zit net zoals bij de 16v ook op de nokkenas, ideaal dus!


Volgens mij zitten ze allemaal op de nokkenas of niet?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 13-06-2005, 09:15
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Volgens mij zitten ze allemaal op de nokkenas of niet?


Dat lijkt mij wel. Anders zou het niet kunnen passen.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-06-2005, 10:16
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Wat Tick bedoelt is
-16V stroomverdeler met 1.3 onstekingsboompje (simpele bedrading met enkele module)
-16V stroomverdeler met totale 16V ontsteking (vacuum gezeik en ingewikkeld)
-Pug GTI stroomverdeler
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 19-06-2005, 19:52
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

nou heb een Peugeot gti stroomverdeler binnen maar er zit niks aan vacuumvervroeging op :-S
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2005, 15:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

dat klopt juist!
die peug gebruikt centrifugaalvervroeging, zodat juist je vacuum komt te vervallen
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2005, 15:49
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat klopt juist!
die peug gebruikt centrifugaalvervroeging, zodat juist je vacuum komt te vervallen


Damn, toch wel
Heb nu net een Seat Ibiza Porsche system ontsteking met Polo 2 kabelboom gemonteerd...
Naja ff kijken wat beter werkt, twijfel er niet aan dat ik 1 van de 2 oplossingen kwijt kan aan een ander
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-06-2005, 20:34
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

let je wel op waar je je vacuum aansluit dan? kijk even op die ibiza waar hij vacuum vandaan wil hebben
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2005, 20:41
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
let je wel op waar je je vacuum aansluit dan? kijk even op die ibiza waar hij vacuum vandaan wil hebben


die had hem op de carburateur, ik zal hem dan wel op de aanzuigbrug moetenaansluiten?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2005, 20:55
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Reply With Quote
  #15  
Old 20-06-2005, 21:56
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski



hmm niet dat ik daar veel vrolijker van word! thanks anyway!
Dus in princiepe moet ik een aftapping maken in mn carb voor de gasklep?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #16  
Old 20-06-2005, 23:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

daarom is die peug verdeler zo ideaal, die heeft centrifugaalvervroeging, dus je vacuum komt te vervallen, en kan je de vacuumaansluiting op je spruitstuk direct op je rembekrachriger aansluiten.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-06-2005, 07:57
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

dus dit is volgens jou wel de goede?
want op de dikke kabel naar de bobine na is er helemaal geen contact met de bobine..

__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.

Last edited by Rickyrick : 21-06-2005 at 08:08.
Reply With Quote
  #18  
Old 21-06-2005, 12:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

geen idee, ik heb geen ervaring met die peug ontsteking
Reply With Quote
  #19  
Old 21-06-2005, 12:43
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by Marcski
daarom is die peug verdeler zo ideaal, die heeft centrifugaalvervroeging, dus je vacuum komt te vervallen, en kan je de vacuumaansluiting op je spruitstuk direct op je rembekrachriger aansluiten.



Mechanische stroomverdelers hebben over het algemeen zowel vacuum als centrifugaal vervroeging..beide met hun eigen specifieke doel...

Dus als je een van de twee laat vervallen werkt ie niet zo als het hoort ...
Reply With Quote
  #20  
Old 21-06-2005, 13:02
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Beetje dom om voor een straat auto je onderdruk vervroeging te laten vervallen.

Voor een full race of cross motor die alleen vol gas goed moet lopen is een centrifugaalvervroeging perfect.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum