#1
|
|||
|
|||
16v ontsteking
Zit nog een beetje te twijfelen over de ontsteking.
Ik ken 3 mogenlijkheden: - Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler - Ontsteking uit een Golf 1.3 oid. - Gewoon de 16v ontsteking gebruiken Wat is de beste oplossing? en wat heb ik nodig wat betreft kabels van de kabelboom mocht ik de standaard 16v onsteking gebruiken?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#2
|
||||
|
||||
hoe werkt dat met zon 1.3 onsteking op een 16v
|
#3
|
||||
|
||||
Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler
klinkt interesant, kan je hier iets meer over vertellen?
__________________
www.oliververheij.com Contact me for info & pricing about photoshoots! VW Fanatics! |
#4
|
|||
|
|||
Die 1.3 ontsteking zou betekenen dat je de simpele kabelboom en ontsteking van bijv. een 1.3 zo kan overzetten.
Ik ben niet zo'n fan van kabels dus lijkt me een 205 gti verdeler handiger, die werkt op vacuumvervroeging en zit net zoals bij de 16v ook op de nokkenas, ideaal dus!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#5
|
||||
|
||||
Een ontsteking van een Seat Ibiza system Porche motor kan ook.
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij zitten ze allemaal op de nokkenas of niet?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat lijkt mij wel. Anders zou het niet kunnen passen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
Wat Tick bedoelt is
-16V stroomverdeler met 1.3 onstekingsboompje (simpele bedrading met enkele module) -16V stroomverdeler met totale 16V ontsteking (vacuum gezeik en ingewikkeld) -Pug GTI stroomverdeler
__________________
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
nou heb een Peugeot gti stroomverdeler binnen maar er zit niks aan vacuumvervroeging op :-S
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#10
|
||||
|
||||
dat klopt juist!
die peug gebruikt centrifugaalvervroeging, zodat juist je vacuum komt te vervallen |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Damn, toch wel Heb nu net een Seat Ibiza Porsche system ontsteking met Polo 2 kabelboom gemonteerd... Naja ff kijken wat beter werkt, twijfel er niet aan dat ik 1 van de 2 oplossingen kwijt kan aan een ander
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#12
|
||||
|
||||
let je wel op waar je je vacuum aansluit dan? kijk even op die ibiza waar hij vacuum vandaan wil hebben
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
die had hem op de carburateur, ik zal hem dan wel op de aanzuigbrug moetenaansluiten?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#14
|
||||
|
||||
lees dit even door:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1832644 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
hmm niet dat ik daar veel vrolijker van word! thanks anyway! Dus in princiepe moet ik een aftapping maken in mn carb voor de gasklep?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#16
|
||||
|
||||
daarom is die peug verdeler zo ideaal, die heeft centrifugaalvervroeging, dus je vacuum komt te vervallen, en kan je de vacuumaansluiting op je spruitstuk direct op je rembekrachriger aansluiten.
|
#17
|
|||
|
|||
dus dit is volgens jou wel de goede?
want op de dikke kabel naar de bobine na is er helemaal geen contact met de bobine..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 21-06-2005 at 08:08. |
#18
|
||||
|
||||
geen idee, ik heb geen ervaring met die peug ontsteking
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Mechanische stroomverdelers hebben over het algemeen zowel vacuum als centrifugaal vervroeging..beide met hun eigen specifieke doel... Dus als je een van de twee laat vervallen werkt ie niet zo als het hoort ... |
#20
|
||||
|
||||
Beetje dom om voor een straat auto je onderdruk vervroeging te laten vervallen.
Voor een full race of cross motor die alleen vol gas goed moet lopen is een centrifugaalvervroeging perfect.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |