#1
|
|||
|
|||
Oliedruk in combinatie met knipperend olielampje
Hallo Allemaal,
wordt al enige tijd getreiterd door een knipperend olielampje+ bijbehorend zoemertje in mijn golf 2 1.6 CL automaat. ik heb in het begin de bovenste oliedruk sensor vervangen (in de kop). het probleem was toen opgelost. naar een tijd begon echter één van mijn hydraulische klepstoters te tikken. ik heb toen een halve liter ATF olie in de motor gegooid en de klepstoter stopte al snel met tikken. dit zorgde er naar een korte tijd echter ook voor dat het knipperende olielampje terug kwam. ik dacht olie is dunner dus heb ik ook minder oliedruk. dus olie er uit laten lopen en de olie ververst voor verse 10W40 half synthetische olie. dit loste het probleem niet op. sterker nog: het probleem treed nu elke keer als ik rij op en het lampje gaat aan vlak voor dat de bak van de 1ste naar de 2de versnelling opschakelt (voelt de bak dan bezig zijn voor het opschakkelen) dus heb ik voor de zekerheid een oliedruk tester gekocht en de oliedruk gemeten. daar kwamen de volgende gegevens uit: Koude motor stationair: 5-6 bar Warme motor stationair: 1,7 bar Warme motor 2000-3000 rpm (automaat dus geen toerenteller): 4 bar ik kan nergens vinden wat de oliedruk moet zijn. enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden in haynes is dat de oliedruk bij 2000 rpm en 80 graden boven de 2 bar moet liggen. hier lijk ik dus ruim aan te voldoen. heb ook nog gereden met beide stekkers van de sensoren af en het probleem blijft dan precies hetzelfde(lampje gaat aan net voor dat de bak opschakelt). dit doet mij denken dat het hier om een elektrisch probleem gaat? Samengevat
Vragen Mijn vragen zijn nu als volgt.
Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Robin |
#2
|
|||
|
|||
Heb het ook gehad dat boven een bepaalde toerental (2500) dat hij ging zoemen. Volgens mij ligt dit aan de massa die niet goed is, heb er een massa draadje aangezet en was het zoemen weg.
Soms knippert het lampje nog maar aangezien ik elke week de oliepeil na kijk en voor de rest goed is schenk ik er geen aandacht meer aan. |
#3
|
|||
|
|||
Beste Migor,
Bedankt voor je reactie. Ik had al een keer van deze oplossing gehoord maar dit spreekt mij niet aan. Volgens mij trek je dan gewoon het signaal naar beneden en werkt de oliedruk meeting helemaal niet meer. Ik weet dit niet zeker. Kan iemand hier wat over zeggen? Groeten, Robin |
#4
|
||||
|
||||
Nieuw massa draadje naar de sensor aan leggen kan geen kwaad toch.
Voor het zelfde geld is er wel wat met je bestaande massa draad
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
|||
|
|||
Wat ik er van begreep is dat je een extra draad trekt welke je aan de massa hangt. Niet een nieuwe draad trekken naar de sensor.
Robin |
#6
|
|||
|
|||
Het oliecontact in de cilinderkop geeft alarmsignaal wanneer hij bij 2500 toeren (ongeveer) minder dan een bepaalde oliedruk geeft. Dus wanneer je deze stekker uitrekt gaat hij dit ook doen vanaf 2500 toeren (als je daaronder blijft zwijgt hij netjes). Met je oliedruk zelf is zeker niks mis als ik het zo lees. Zou eens een andere sensor monteren (heb ik ook al wel eens moeten doen ) en ander is dit een zeer mooi topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99707 |
#7
|
||||
|
||||
ik heb dit probleem een keer gehad met mijn 16v kr.
in eerste instantie ook de olie drukf sensoren vervangen. probleem bleef zich voor doen, ook alleen boven de 2000 / 2500 toeren. bij mij was het toen de oliepomp. misschien iets om even in je achterhoofd te houden.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#8
|
||||
|
||||
sensor is een originele van vw?
namaak is slecht omdat mijne ook ging zoemen origineel geplaatst en gedaan met zoemen
__________________
Golf mkII for life |
#9
|
|||
|
|||
Wat ik zie als ik mijn contact aanzet, knipperend olie lampje de heletijd, totdat ik hem gestart heb, verdwijnt dat..
dacht eerst dat er iets niet klopte maar volgens sommige is dat normaal als dat blijft knipperen, maar dat gezoem? is wel erg nieuw voor me, wist niet dat een golf 2 kan zoemen met knipperend olielampje. |
#10
|
|||
|
|||
Hij knippert hier ook tot dat ik hem start. Heb ook al beide sensoren vervangen maar toen zei iemand dat je ook kan proberen er dikkere olie er in te gooien. Want als hij dan niet meer zoemt is het je oliepomp die stuk is. Door dat de dunnere olie er gewoon langs glijdt pikt hij het niet op. (of zou iets) Sorry kon het niet duidelijker maken haha
|
#11
|
|||
|
|||
Knipper bij contact I is idd zoals het hoort.
Na starten moet het knipperen idd ophouden,wat sinan post komt bekend voor. Ik heb ook een aftermarket sensor geplaatst en sinds plaatsing ook eenmalig dit euvel meegemaakt. Met de hartkloppingen van dien omdat ik niet wist wat me gebeurde.
__________________
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem (nog steeds).
Heb dikkere olie geprobeert, aftermarket sensor geplaatst erna originele van VW (witte dacht ik) Maar nog steeds hetzelfde probleem (zoemen en knipperen) Denk dat oliepomp enigste oplossing nog gaat zijn bij mij |
#13
|
|||
|
|||
Zal van de week nog een kijken naar de sensor in de kop en wat er gebeurt als ik die aan de massa leg. bedankt voor de reactie's!
@diskonaut: heb je de oliedruk al gemeten? vaak is het loos alarm bij dat lampje maar hij zit er natuurlijk niet voor niks. Groeten, Robin |
#14
|
||||
|
||||
Probleem zit ook vaak in de tellerunit, ik heb precies hetzelfde gehad met mn mk2, olielamp begon na 15km opeens te branden. Oliepomp was in orde, (2 bar stationair) (waarde bij 3000toeren weet ik niet meer). Had al andere olie geprobeerd, andere oliesensor enz, bleek uiteindelijk in de teller te zitten, probleem was van de een op de andere dag over
__________________
Quote:
|