|
|||
|
|||
van 1.6d naar 1.6td
ik rij nu met een 1.6 d 50 pk en zou een 1.6 td blok willen plaatsen wat kost zo een blokje 2dehands ?
wat moet ik nog kopen kabel boom enz ...... wie heeft zo een blokje voor me ? mvg jens |
|
||||
|
||||
kabelboom is niet nodig,er zit op een td niet meer elektra dan op een d.
|
|||
|
|||
oke al een kost minder en wat kost een goede blok met turbo ? +-
|
|
||||
|
||||
ligt eraan,1.6 td is niet simpel te vinden tegenwoordig,in goedlopende conditie.wat ik zou doen is een 1.9d zoeken en daar een turbootje achter knopen,of een complete 1.9td erin.loopt lekkerder,iets meer power.ligt er ook een beetje aan hoe handig je bent.
kosten valt dus weinig over te zeggen,maar voor 1000 euro kun je op dat gebied heel veel doen.[zelf doen dan welteverstaan]
|
|||
|
|||
oke ik dacht er aan om bij een 1.6 te blijven voor de papieren
|
|
||||
|
||||
kom je uit belgie?in dat geval zou ik niet weten wat de regels zijn,in nl mag het eigenlijk ook niet,maja geen hond die het ziet,en asociaal snel word ie toch ook niet dusja....
|
|||
|
|||
neeje das waar maar ik zag een td voor 500 euro ik zend je de link
|
|
||||
|
||||
pm beantwoord.
het is trouwens ook een optie om op je eigen motor een turbo te zetten,als die verder in orde is.het enige wat je nodig hebt is een brandstofpomp,een turboset met spruitstukken en een oliekoeler van een oud type gti-blok[of andere externe koeler].als je eigen motor voor de rest in orde is lijkt me dat ook een goede optie eerlijk gezegd.spul vind je op marktplaats ed genoeg,voor een appel en een ei.
|
|||
|
|||
dat klinkt wel beter kan je da kopen in een kit ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
verkoopsites afstruinen vind je licht wat.....spul is er genoeg,en past ook van oa een 1.9td.
|
|||
|
|||
welke sides dx
|
|
||||
|
||||
Marktplaats, speurders, 2ehands.be of .nl en natuurlijk sloperijen
|
|
|||
|
|||
heb een blok gevonden montage tips ?
moet er een hitteschild komen waar de turbo zit ? |
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/sho...ht=1.6+compleet
Ik heb nog een mooie compleet liggen! In hangen en gaan. Niet te duur dacht ik |
|
|||
|
|||
ik heb al een td blok hoe zit het met de keuring ?
mvg jens |
|
||||
|
||||
Keuren stelt niet zo veel voor als je het graag op papier wilt hebben. Soort apk keuring bij de rdw. Het kan wel dat ze vragen naar bewijs van herkomst vd motor.
|
|
|||
|
|||
oke
moet er zo een ding tegen de hitte in mijn motor ruimte komen om dat ik nu met een turbo zit ? ik heb een uitlaat bij het blok en die komt er onderlangs uit voor het linker achter wiel moet daar nog iets tegen de hitte grt jens |
|
||||
|
||||
Je kwam uit België toch Jens?
Ik zou op m'n schutbord idd een hitteschild maken, bij de uitgang van je uitlaat hoeft dat niet, misschien eerder een roetschild
|
|
|||
|
|||
Quote:
jhua ik woon in belgie roetschild dx 3 witte velgen en 1 zwarte |