#1
|
|||
|
|||
Golf 3 1.8 cabrio 66 kw ruim benzine verbruik en witte rook.
hey dames en heren,
Ik heb een probleempje, de auto neemt veel brandstof 1:9 op de snelweg en hij rookt(wit) bij stationair draaien. Wat heb ik gedaan. lekke kop laten herstellen. Nieuwe distrubitie riem rollen enz enz. Waterpomp nieuw. Oliefilter + nieuwe olie. Benzine filter. Luchtfilter. Nieuwe koelvloeistof. rara wat kan het dan nog wezen? anybody? |
#2
|
|||
|
|||
Timing?
Temperatuursensor? Vacuümslangetjes? |
#3
|
|||
|
|||
Lambda sonde voor het benzineverbruik
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#4
|
|||
|
|||
hmm dus de lambda kan stuk waar zit deze?
temperatuur sensor lijkt mij goed, timing kan een beetje verkeerd zijn. slangetjes zijn allemaal goed |
#5
|
|||
|
|||
inmiddels bezig gasklephuis te reinigen, nieuwe bougies, afstelling
Mischien wordt het dan beter gasklephuis is erg verontreinigd |
#6
|
|||
|
|||
Lambda zit in je uitlaat.. Meestal vlak na het spruitstuk waar de uitlaat uit 1 buis bestaat.. Of hij zit in de katalysator
Bougies er al eens uitgedraaid? Ze zouden mooi koffiebruin moeten zijn Wit is te arm En zwart is te rijk (te veel benzine) Mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#7
|
|||
|
|||
Deze motoren kun je niets aan afstellen, ontsteking en that,s it.
Als bij deze motor het verbruik hoog is, kan dat in principe maar twee dingen zijn, kvs sensor en lambdasonde, even uit laten lezen dan kun je dat precies zien. Bij het uitlezen kun je de temperatuur zien en wat de sensor meet, m.a.w als de motor op temperatuur is (80a90 graden) en de kvs sensor geeft op het uitleesapparaat bv 30 graden aan dan draait de auto als het ware op de Choke en verbruikt dan ook constant veel benzine. Bij de lambdasonde zelfde verhaal, je kunt dan zien of het voltage hiervan schommelt, zo ja dan werkt hij en regelt hij zo niet lambdasonde defect. Kvs sensor is trouwens echt een Vw kwaal. |