![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo ik wil voor me zelf een las apparaat kopen en ik dacht aan een co2 apparaat met apparte co2 fles.
Maar nu is de vraag hoeveel ampere las apparaat moet ik kopen het gaat vooral om het lassen aan en om de auto. alvast bedankt!
__________________
Daily: VW Polo 6n2 1.9 sdi 2000 - VW Golf 1.1 1983 Last edited by LionMK1 : 02-05-2013 at 20:05. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je budget is ook niet geheel onbelangrijk
![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me laatst een Cebora 160 gekocht met 10L gasfles
Ik was met wat kleine dingen, toebehoren een automatische laskap een €900,- kwijt. Goed genoeg voor het huis tuin en auto lassen ![]() Ik heb toch gekozen voor nieuwe omdat je soms met prehistorische lasapparaten nog een poot word uitgetrokken.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest ![]() Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#4
|
||||
|
||||
![]() www.rustbuster.nl heeft wat leuke (voordelige) modellen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yip, ik heb hem daar ook gekocht.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest ![]() Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb goede ervaringen met Rustbuster en Cebora.
__________________
Daily:BMW K1100LT 2000. Peugeot 306 break 2000. Vw Golf Cabrio 1980, 16D. Gerestaureerd. Verkocht. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
oke dankje het wordt wss een tweedehands ivm budget
__________________
Daily: VW Polo 6n2 1.9 sdi 2000 - VW Golf 1.1 1983 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke met 160 ampere kan ik dus wel uit.. wordt wel een tweedehandsje ivm budget
__________________
Daily: VW Polo 6n2 1.9 sdi 2000 - VW Golf 1.1 1983 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Bel rustbuster eens op, ik heb mijn Cebora daar gekocht toen ie 1 jaar oud was, werd helemaal nagekeken en de normale 3 jaar garantie er op, super service die mensen!
![]() Ik heb een 2235/T, 400V, 220A, maar voor huis, tuin & auto gebruik is de 160A meer dan voldoende ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
![]() koop er 2e hands een met garantie..als dat kan ,een trafo van een lasapparaat kan wel 'verslijten'..dan las je de ene keer vanzelf met correct voltage en de andere keer 10 seconden later bak je overal gaten in...
ook zou ik altijd een navulbare statiegeldfles nemen..scheelt over jaren gerekend een hele hap.. op 220v lassen is goed te doen ik heb ook een simpel Ceboratje met regelbare draadsnelheid en stroom... daar las ik alles mee aan elkaar..ik was meen ik ooit (2004)iets van 699 euro kwijt zonder fles..nooit spijt van gehad |
#11
|
||||
|
||||
![]() Voor weinig geld heb je een fatsoenlijke Cebora...
Dat werkt ideaal voor de hobby, heb de 155 gehad maar kon hem goed verkopen. Had ik dat maar niet gedaan want nu zit ik met een zgan apparaat van nederlandse makelij. Die het te warm krijgt als ik even een stuk flink door wil lassen. Slaat dan in de protectie. Heb je krachtstroom? Want dan zou ik zon apparaat kopen. Last veel mooier. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ow Yes! ![]() Verschil is zeker met het zwaardere werk goed te zien en voelen ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Ik ben absoluut zeer goed te spreken over de Cebora. Heb eerder de 155 gehad (nu vervangen door de 160 evo).
Zoals al eerder vermeld, kijk eens bij rustbuster ![]() Bij het kijken naar 2e hands, houd er rekening mee dat de gasfles erg duur is (als in het statiegeld). Je ziet een hoop 'aanbiedingen' zonder gasfles. Maar als je dan nog een losse gasfles moet aanschaffen, is het opeens niet meer zo goedkoop |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gaskles kun je ook huren, zit je ook niet met de keuring ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog een lasapparaat staan. Mig-Mag-Co2 lastoestel handzaam 230 V 16 Amp. Eventueel te koop. Stuur maar PB in geval van interesse!
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Denk ook aan de minimale lasstroom! Voor plaatwerk moet je toch wel minimaal 30 ampere kunnen halen, liefst nog wat minder
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Denk dat pro-street ook 160A bedoelde...
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
150 AMP 230 VOLT 16 AMP GEFORCEERDE KOELING EN THERMISCHE BEVEILIGING |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah, 150A lasstroom dus... ![]() De 16A slaat op de 230V maximale afname ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Hier nog een, een Cebora Revolution Combi op 230Volt, instelbare stroom (4 standen) en draadsnelheid, ook bij Rustbuster gekocht.
Weet niet meer precies wat ie kostte maar wel dat ik met 1 keer lassen mezelf een nieuwe demper voor m'n 944 had bespaart en daarmee het apparaat had terug verdient. Moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik hem niet echt voor plaatwerk heb gebruikt maar hij is me al heel vaak van pas gekomen. |