|
||||
|
||||
Golf 4 instrumentenpaneel coderen 'buiten auto'
Hallo,
Ik ben ondertussen zover geraakt in mijn vr6 project dat ik met het golf 4 dashboard bezig ben en bedrading. Tevens ben ik me aan het verdiepen in het instrumentenpaneel. Ik heb een 98er klok basic dus zonder FIS maar vind deze uiteindelijk toch te saai dus wil voor een R32 paneel gaan. Ik weet dat alle R32 panelen met canbus werken maar dat is even niet hetgeen waar ik deze thread voor heb geopend. Ik wil graag het paneel coderen buiten de auto maar ben nog niet compleet met wat ik daar allemaal voor nodig heb, hieronder mijn idee. 12v bron, accu of omvormer Vcds of vagcom, of een vagcom kopie zou ook moeten werken Instrumentenpaneel Op de 16 polige obd2 stekker 4- massa 16- 12v plus 7- k-lijn Instrumentenpaneel Ik weet niet of er voor de verschillende bouwjaren verschil zit in de 32polige blauwe en groene stekker? Vanaf de achterzijde van het paneel gezien zit de blauwe stekker rechts en de groene links. Pin 25 vd blauwe stekker is de k-lijn en moet op 7 vd obd stekker. Als ik op het paneel + en - zet en de boel aansluit kan ik hem dan coderen? Ik moet namelijk diverse functies deactiveren ivm niet aanwezig in mijn auto. Tevens aanpassing doen ivm kmteller. Ik heb ook ergens gelezen dat je de tankmeter andersom kan laten werken, aangezien normaliter de ingangssignalen van een golf 3 precies omgekeerd werken. Uit onderstaande link heb ik trouwens ook veel info vandaan gehaald http://www.theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm#codierung Alvast bedankt voor het meedenken, ik ben nu spullen aan het verzamelen, als het lukt wil ik er wel een howto van maken.
|
||||
|
||||
mk2-vrt weet dit misschien? Die programmeert ook van die dashboard's zover ik weet.
|
||||
|
||||
Dan moet hij even reageren, ben ondertussen spullen/stekker aan het regelen. Maar als hij zijn 'werk' verklapt, volgens mij verdiend hij zo ook een centje bij.
|
||||
|
||||
Zo uit een golf 4 draadboom even stekkers geleend en zo een kabelboompje gemaakt. Vriend van mij is bezig om een mini laptop op te knappen dan kan ik eens gaan klooien.
|
||||
|
||||
Kun je in dat middelste schermpje straks ook alles aflezen wat normaal via de MFA gaat?
Zoals olietemperatuur etc?
|
|||
|
|||
Bas (oakgreen20vt) uit Hallum is ook handig met draadjes!
|
||||
|
||||
Dit is een basic paneel dus zonder display, ik ga voor een r32 omdat ik deze gewoon mooier vind.
Ik heb geen idee of dit werkt, volgens mij kan je verbruik wel aflezen en buitentemperatuur, je moet dan wel de buitentemperatuursensor met stekker van de Golf 4 pakken. Ik heb losse meters voor olietemp. Oliedruk en compressordruk.
|
|||
|
|||
Verschillende dingen oa. km stand aanpassen en sleutel codering/startonderbreker gaat niet lukken met vag-com/VCDS.
Hiervoor heb je een andere kabel/software nodig. Vag-Tacho of een soortgelijk.
|
||||
|
||||
Dat is het enige waar ik echt tegenaan loop denk ik, r32 klok waar de melding uit moet van 'wegfahrsperre'
|
||||
|
||||
Vanmorgen lekker ritje gemaakt en een r32 klok op de kop getikt. Mijn vagcom geeft problemen dus kan nog niet aan de bak.
Ik kan hem natuurlijk ook opsturen naar Mk2-VRT en dan incl wensenlijstje en klaar