#1
|
||||
|
||||
Kortsluiting bij verdelerkap...
Shit zeg, vandaag de grote dag. We zouden mijn motor gaan starten die ik los bij mijn bus kocht. Netjes de 2 liter CJ motor in een motorbok gemonteerd. Alles pas gemaakt (vliegwiel paste niet zo goed in de 1600 koppelingsbehuizing)... motor draaide... oeff.. maar opeens dikke sluiting! De kabel die van de bobine naar de accu liep verschroeide. En daarbij warmde het blokje wat ik aangegeven heb op de foto ook aardig op. De min kabel zat het koppelingshuis op de min-pool. Kabeltjes naar de carburateurs ook zo aangesloten als ze zaten... We hebben en andere bobine getest maar daarbij ontstond dezelfde sluiting. Iemand een idee/ervaring met wat er fout gaat?
Motor in de bok Het berucht blokje. Het zwarte draadje met stekker gaat weer achterin de verdelerkap. |
#2
|
||||
|
||||
Je kunt er bijna niet mee missen.
Let even op dat je de stekkers op de goede poten van de bobine hebt zitten ! De groene gaat van 1 op de bobine naar de verdelerkap De zwarte vanaf de accu gaat op 15 Op 15 gaat de zwarte naar de autom. choke en de afslagklep. Het kan ook zijn dat je achteruitrijlichten op 15 zitten bijgestoken. Op de plek van je zwarte blokje zit normaal een condensator. MAar het kan goed zijn dat die van jou inmiddels vervangen is. |
#3
|
||||
|
||||
Tijdens het ophangen is er iemand bij geweest die er aardig verstand van had. Hij vond het ook vrij vreemd dat die draad warm werd. Wat bedoel je met 15? is dat een stekker?
|
#4
|
||||
|
||||
1 en 15 zijn aansluitnummers (pak een loep een kijk naar de bobine)
Ik ben er geen held in, maar t is geloof ik zoiets als: 1 'plus' aan de accu 30 'min' aan de accu en dan daarvan afgeleid: 15 : geschakelde plus via contact 31 : massa enz enz Let op: Ik heb er de ballen verstand van: NIETS van mij aannemen Zoek liever een schema waar t allemaal duidelijk in staat
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
Nou ik heb weer iets te vroeg lopen schreeuwen :p BrutalVW (gozert die me helpt met de motor) heeft hem vanochtend toch nog aan de praat gekregen. Er zaten toch een paar draden verkeerd gemonteerd. Heel raar omdat ze precies zo zaten toen ik het blok kocht. Waarschijnlijk heeft iemand ze op een of andere manier omgewisseld... Maar het goede nieuws is dat mijn CJ-blokje loopt. Was toch een gok omdat ik hem zo kocht zonder te weten of 'ie het deed of niet. Bedankt voor de reacties!
|
#6
|
||||
|
||||
mooi.
tip 1 , vertrouw er nooit op zoals een vorige dit heeft aangesloten |
#7
|
||||
|
||||
Haha nee inderdaad... Er begon me op een gegeven moment toch een rook van een aantal draden af te komen! En we konden ze er met blote handen niet af trekken, hahaha! Kan er nu wel om lachen :p
|