#1
|
|||
|
|||
Stageopdracht: Blussysteem, interesse vw rijders?
Dag iedereen,
Momenteel ben ik voor mijn stage aan het onderzoeken voor wie een automatisch blussysteem interessant is en waar jullie dit zouden kopen. Het systeem bestaat uit een polyamide slang met een druk meter, Deze slang is gevuld met een blusgas dat geen nevenschade veroorzaakt (zoals poeder bijvoorbeeld) en niet giftig is (zoals Halon bijvoorbeeld). De druk op deze slang 5bar met 20 graden en 15 bar met 100 graden. In geval van brand smelt de slang binnen seconden door en blust deze de brand op de brandhaard. Het systeem is met trekbandjes te bevestigen, waardoor deze snel te plaatsen is, maar ook snel te verwijderen is voor bijeenkomsten etc. De adviesprijs zal zo rond de 225-250 euro worden (maar dit is te bepalen door de verkooppunten, die we op dit moment nog aan het zoeken zijn) Persoonlijk denk ik dat dit interessant is voor straatauto's met een hoger vermogen en voor de klassiekers. De categorie liefhebbers onder de autobezitters zeg maar. Nu hier veel mensen op het forum zijn die meestal wel een van deze twee soort auto's bezitten, leek het mij een goed idee om een aantal vragen hier te stellen. 1. Wekt dit product jouw interesse? 2. Waarom zou je wel of niet tot de aankoop overgaan? 3. Wat vinden jullie van de adviesprijs? 4. Waar zou jij het product kopen? -Denk hierbij aan fysieke mogelijkheden, zoals beurzen of specialist garages -Andere mogelijkheid blijft het internet, via een webshop van een specialist garage bijvoorbeeld Een foto voor de beeldvorming: En een video (denk er wel even aan dat deze motor niet op bedrijfstemperatuur is): Bedankt voor de aandacht! |
#2
|
||||
|
||||
denk dat de meeste die met een blussysteem rondrijden dat doen met een FIA gekeurd systeem, waar je mee rally's of circuitraces mag rijden. Of een handblusser als het niet verplicht is...
|
#3
|
||||
|
||||
1) Nee
2) Ik zie de meerwaarde niet 3) Een hoop geld tov van een "standaard" blussertje 4) Zou mij niet uitmaken Opmerkingen over het product: a) Een brandblusser dien je om de x maanden / jaren te laten controleren. Hoe is dat hier geregeld? Of moet je dan een nieuw product kopen? b) niet elke verzekeraar is even blij als je zelf, ipv de brandweer, je voertuig blust. c) Het ziet er niet uit (sorry) onder de motorkap. Is toch ook wel een puntje bij een liefhebber.... Het idee vind ik echter wel top! Ik vraag me alleen af, zo op de foto lijkt de slang relatief klein, of hier wel voldoende capaciteit in zit om een (bijv. benzine) brand te blussen? Ik ga er vanuit dat het systeem alleen uit de slang bestaat?
__________________
Cabby |
#4
|
||||
|
||||
Ik hem er ook 1 in de bus, schuim hoeveel liter het is weet ik even niet meer, normaal zijn ze iets van 130,- grotere van 3l > + zijn iets duurder |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
A) het systeem heeft een levenduur van 10 Jaar en hoeft niet jaarlijks gekeurd te worden (in tegenstelling tot een handblusser). B) Het systeem is ontworpen om beginnende branden te bestrijden, dus niet een al compleet brandend voertuig te blussen. C) Daarom is het fijn dat de slang snel te verwijderen is bij meetings etc, omdat deze met een paar trekbandjes bevestigd kan worden. Het systeem bestaat inderdaad uit de slang: de 2 meter slang heeft een bluscapaciteit van max 2 kubieke meter en de 4 meter slang heeft een capaciteit van max 4 kubieke meter. Last edited by Firos : 16-04-2013 at 12:19. |
#6
|
||||
|
||||
1. Wekt dit product jouw interesse?
Op zich wel. Vrij simpel. 2. Waarom zou je wel of niet tot de aankoop overgaan? Niet, Vraagprijs is veel te hoog ten opzichte van een poederblusser. Ik vraag me ook een beetje af waar die prijs in zit. 3. Wat vinden jullie van de adviesprijs? Veel te hoog dus. 4. Waar zou jij het product kopen? -Denk hierbij aan fysieke mogelijkheden, zoals beurzen of specialist garages -Andere mogelijkheid blijft het internet, via een webshop van een specialist garage bijvoorbeeld. Waar je nu ook poederblussers kunt krijgen, zoals halfords, lokale onderdelenboer enzovoorts. Hoewel ik het ook een uitermate geschikt iets vind voor telsell en schreeuwende verkopers op jaarmarkten. Het idee is interessant. maar is er ook rekening gehouden met dat de temperatuur onder de motorkap ook zonder brand flink kan oplopen? Bijvoorbeeld 30 graden buiten, ritje snelweg en vervolgens de auto in de volle zon parkeren? Slang zou daardoor ook kunnen verzwakken lijkt me? Bij welke temperatuur begint de slang te smelten? Tevens zou ik kijken voor een minder opvallende buis. Dan hoeft ie ook niet steeds te worden gedemonteerd voor meetings maar kan redelijk onopvallend gemonteerd worden. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van meerdere kleuren, mits dat mogelijk is.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#7
|
|||
|
|||
The Maxx, dankjewel voor jouw reactie.
Quote:
De slang is bestand tot temperaturen tot 120 graden, en zelfs kortstondige temperaturen tot 160 graden. Parkeren is in de zon is dus geen probleem. Helaas is de slang tot nu toe alleen nog maar in het wit te verkrijgen. Overigens op jouw vraag betreft de prijs, vergelijkbare systemen kosten hetzelfde of in veel gevallen nog veel meer. Tegenover een handblusser zijn de kosten een stuk groter, maar aan een handblusser kleven ook een aantal nadelen Last edited by Firos : 16-04-2013 at 13:42. |
#8
|
|||
|
|||
3 Posts op vf , volgens mij is dit reclame maken?
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is zeer zeker niet de bedoeling, de uiteindelijke verkoop zal ook niet via mij gebeuren! Maar voor mijn stage ben ik aan het bekijken wat mogelijk EINDdoelgroepen zijn. (De verkoop in mijn stagebedrijf geschied namelijk alleen B2B en geen B2C). Maar daarvoor ben ik eigenlijk op zoek naar eventuele tips/meningen etc. Zo ben ik ook al te weten gekomen dat het risico bij luchtgekoelde vw's iets hoger is vanwege de plaatsing van de brandstofleidingen. Dit soort dingen zijn bruikbaar voor mij en hoor ik dan ook graag! Mocht dit overigens teveel lijken op reclame dan wil ik graag mijn beginpost aanpassen, maar ik wilde graag volledig zijn in mijn verhaal. |
#10
|
|||
|
|||
1. Wekt dit product jouw interesse?
Nee 2. Waarom zou je wel of niet tot de aankoop overgaan? -Vertrouw zo'n slang niet (beperkte vulling en gas komt niet overal), denk ook dat het alleen geschikt is voor lichte brandjes aan bovenzijde motor en niet een brand door b.v. een brandstoflek. Iets wat bij een aircooled vw wel eens voor komt. -Zou liever iets meer besteden voor een blus systeem die ik zelf kan bedienen (eventueel op afstand (soort systeem zoals sixpack heeft) -Brand heeft tijd zich te ontwikkelen omdat deze eerst de slang moet laten smelten. -Zie bij een moderne auto het nut er niet van in, bij een oldtimer heeft een blus systeem meer interesse. 3. Wat vinden jullie van de adviesprijs? Veel voor zo'n product, vind het op een tel sell product lijken 4. Waar zou jij het product kopen? Ik zou hem niet kopen maar indien er een markt voor is zou ik zeggen een online shop of materialenzaak.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 16-04-2013 at 17:45. |
#11
|
|||
|
|||
1:ja
2:in geval van een dure klassieker of mooie wagen zou ik zeker een blussysteem willen hebben, het mooie van dit product is dat ten tijde het voertuig onbewaakt staat er toch een blusbeveiliging aanwezig is. Helemaal mooi is dat het een mobiele oplossing is waardoor deze makkelijk te demonteren is. 3:veiligheid mag geld kosten een prijs van 200 zou ik dan zeker over hebben voor dit product, stel je voor dat je auo afbrand als je net wegloopt van je auto, is er toch direct iets wat de brand kan blussen. Hierdoor kan dit erg veel geld en/of werk schelen. 4:beurzen en webshops van specialistische garages |
#12
|
||||
|
||||
Ik lees alleen maar reacties over dit systeem voor onder de motorkap, maar werkt het bijvoorbeeld ook onder het dashboard?
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#13
|
|||
|
|||
Allereerst bedankt voor de reacties!
Quote:
Dit werkt wel, maar het middel is ook zuurstofverdringend. Het is niet giftig, maar het wordt dan wel lastig om te ademen in de cabine Het is dus echt bedoeld voor onder de motorkap, omdat daar de meeste branden ontstaan. |
#14
|
||||
|
||||
Maar wat als de brand onderaan ontstaat? Dan heb je natuurlijk meer vuur. Ik vraag me af wat het zou doen bij een groter brandje.
|