Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-06-2013, 09:52
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default Golf 4 1.8T AGU probleem foutcodes

Aangezien ik zelf geen officiële software heb voor het uitlezen van mijn golf 4 heb ik het even met vcds lite gedaan.

Het probleem wat zich voordoet is dat hij soms heel even hapert, alsof hij overslaat 1x. Ook valt hij soms helemaal uit en wil hij daarna 5 minuten niet starten. Als hij na 5 minuten weer start is er niks aan de hand. Dit komt willekeurig voor. De ene keer rij ik met gemak 40 km en de andere keer valt hij na 3km uit. Het uitvallen doet zich misschien 1x in de week voor.

Dit kwam eruit.

9 Faults Found:
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
16505 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0121 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16505.html
01249 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01249.html
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01250.html
01251 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01251.html
01252 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01252.html
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01247.html
01262 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01259.html
01259 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01262.html


Ik heb ze dan maar even bij gerritspeek opgezocht.

Al die tijd heb ik eigenlijk gedacht dat het het brandstofpomp relais was. Deze foutcodes heb ik nooit eerder gezien terwijl hij wel al eens uitgelezen is. Hij was gisteren weer uitgevallen dus daarom maar snel erna uitgelezen.

Hij geeft een hoop verschillende dingen aan, de injectoren lijken me onlogisch aangezien hij ze allemaal aangeeft. Alles wijst eigenlijk naar de ECU.

Hij begint ook over een kortsluiting, ik weet niet of dat dan de meest logisch is of toch het brandstof pomp relais het probleem is.

Aangezien ik ook geen kaas gegeten heb van een golf 4 ben ik eigenlijk benieuwd van hoe ik het beste dingen kan uitsluiten en hoe te werk te gaan. Zo gauw ik de foutcodes verwijder komen ze niet meteen terug, dit zal er dan pas waarschijnlijk weer instaan als hij weer uitvalt.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-06-2013, 10:03
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik zou ze eerst een keer wissen, dan een stukje rijden om te kijken of ze terugkomen.

Intermittent betekent dat ze zomaar eenmalig zijn voorgekomen, dan kan ook weleens gebeuren bij bijv. een te lage accuspanning.
Als ze na het starten/rijden weer terugkomen zou ik pas verder gaan zoeken.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 25-06-2013, 10:06
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

16989 - Internal Control Module: ROM Error
Die zit er eigenlijk altijd in.

Gasklep positie sensor heb ik wel al eens eerder gezien maar na het wissen was die ook weg en kwam hij ook niet meer terug tot nu.

De rest heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Ik had hem daar in tegen ook nog nooit uitgelezen vlak nadat hij uit gevallen was.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-06-2013, 11:03
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Heb ik weleens eerder gezien, heb ook weleens een interne fout gehad in de ECU. JD kon deze toen repareren (wel meer chiptuners kunnen dit volgens mij)

Weet niet of hij gechipt is? Anders is het waarschijnlijk goedkoper om een 2ehands ECU te kopen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 25-06-2013, 11:20
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Hij is niet gechip.

Dan kan ik hem beter naar pkautosport hier in de buurt brengen en die de ECU laten nakijken. Een andere ECU erin laten zetten is ook best kostbaar.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-06-2013, 11:25
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Heeft nielsvwteam er geen meer liggen?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 25-06-2013, 11:31
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Jawel, ik heb hier al eens contact met hem over gehad. Ik heb toen nooit het onderdeel nummer gekregen.

Ik heb pkautosport een mail gestuurd en ik laat hem dan een diagnose stellen of de ECU nog te redden is. Zo niet zal ik opzoek moeten naar een 2de handse.

Als hij toch daar is laat ik hem misschien meteen chippen. Hij maakt ook chips op het maat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum