Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-04-2013, 20:53
marcogolf1 marcogolf1 is offline
Forum Regular

Default schuifdak problemen

Hallo,

Bezig met een schuifdak van een golf 1 van een vriend. Deze is gedemonteerd door de spuiter en zijn nu weer bezig hem in elkaar te zetten alleen kom ik op het volgende probleem uit. De bevestegingen van het dak zelf die op de rails zitten lopen niet gelijk. Recht loopt ongeveer 1 cm voor op links, waardoor als je het dak dicht doet rechts al omhoog komt en links dan voor de verhoging blijft hangen, niet verder kan, en het dak slecht sluit. De rechter kan loopt ten alle tijden dus ietsjes voor op links. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Mijn dank zal groot zijn want we moeten over een week naar oostenrijk

Gr marco
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:15
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Da's heel simpel: je moet even het draaidingetje (geen idee hoe je het noemt) waar het hendeltje aan zit waarmee je hem open/dicht doet er vanaf schroeven met de twee kruiskop schroeven die erin zitten. Als dat blokje eruit is, lopen de rails allebei vrij van elkaar en kun je met de hand het dak rechtzetten. Het dak helemaal open duwen is het beste, dan kun je hem gelijk zetten met de dakrand zodat je zeker weet dat hij recht zit. Als laatste moet je voordat je het draaidingetje terug zet, hem helemaal tot de aanslag draaien. (ja, er zit echt een aanslag in dat kleine ding )

Zo gepiept!
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:17
Forum Regular

Hee Thanx voor het antwoord. Nou moet alleen de hemel weer open, daar baal ik weer van:P
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:19
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

is maar een klein stukje, stelt niks voor!
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:20
Forum Regular

Ja weet het, alleen is een nieuwe hemel en is nu al de tweede keer dat die los moet. Maar dat gaat goedkomen. Morgen even proberen. Bedankt voor de info.

Gr marco
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:22
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

als ik nou zit te denken, volgens mij is het niet zo ingewikkeld. Je moet eerst even goed kijken voordat je alles lostrekt, er moet iets voor zijn, maar ik kan er zo gauw niet op komen
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:23
Forum Regular

Je bedoeld om de hemel los te trekken? Ik doe het altijd met de fohn zodat de lijm lekker zacht word.
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:29
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Nee, ik bedoel met dat blokje. Je moet dat blokje namelijk pas inschroeven als je dak erin zit... MAAR, dikke maar, je zet eerst je hemel met dat biesje rondom het dak vast en daarover zet je het voorste deel van het dakrail. Je kunt die bies niet in of uithalen met het dak erin. Dat wil dus zeggen, dat je dat blokje op een of andere manier heel gemakkelijk erin moet kunnen flikken, nadat je hemel zit. Ik heb er al tussen 5 en 10 in en uit elkaar gehaald, maar ik kom er nu gewoon NIET op. Heel frustrerend .
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

weet niet hoe het bij een golf 1 zit maar bij een golf 2 kan je gewoon de zwengel eraf halen, en dan kan je aan het blokje.

Bij een golf 2 zit er achteraan de "kabels" die je dak open en dicht laten gaan ook blokjes die je per tand kan verstellen waardoor je de hoogte van de sluiting kan regelen per kant.

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 19-04-2013, 21:57
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

klopt, een golf 1 dak is ook identiek aan dat van een golf 2, polo, passat, etc, etc. Als je dak erin zit is het makkelijker om gewoon de het voorste draaiding van bij het zwengeltje los te maken. Anders moet je complete dak eruit, en dat is eigenlijk niet nodig.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules