|
|||
|
|||
Koelvin slaat niet aan
De koelvin van me golf slaat niet meer aan. Het volgende heb ik getest; de koelvin doet het wel als ik de stekker van de radiotorsensor loshaal en de twee buitenste piningangen met elkaar verbind doormiddel van een haarspelt. Dus deze is niet stuk. Ook wordt de onderste darm van de radiator warm wanneer de tempratuurmeter op de helft staat.(normaal slaat dan de koelvin aan). Nu dus niet waardoor de temperatuurmeter een klein kwart over de helft gaat. Kan ik er vanuit gaan dat de radiatorsensor kapot is? Of zijn er nog andere opties? Het betreft een 1.3 nz blok. Alvast bedankt!!!
|
|
||||
|
||||
ik zou dan als eerste inderdaad die radiatorsensor vervangen! verder ook even kijken of er geen slecht contact zit of kabelbreuk!
mocht het probleem daarna nog niet zijn opgelost, zou ik voor de zekerheid even kijken of je koelwater wel goed word rondgepompt, en evt je thermostaat even testen in een pannetje.. heb je kort geleden toevallig nog je kvs vervangen ofzo? zoja, ook even goed ontluchten. succes
|
|||
|
|||
Koelvin slaat wel weer aan, nadat ik de radiator sensor heb vervangen. Wel slaat deze pas aan op driekwart van de tempmeter. De onderste darm van de radiator wordt wel eerder warm/ moeilijker in te knijpen. Dit gebeurd ongeveer op de helft van de temperatuur meter. Hoort dit?!
|
|
|||
|
|||
Komt wel vaker voor dat deze volgens de meter te laat aan slaat, gewoon zo laten. Kan geen kwaad.