#1
|
|||
|
|||
Golf TDI startprobleem
Hallo,
Heb hier een golf tdi met 66KW, Het gaat om een AGR. Ik heb namelijk een koudstart probleem, deze start moeilijk als het onder de 7°c is na een nacht stilstaan. Heb al vervangen: Gloeibougies, kvs temp sensor , injectoren ,pomptiming op tijd gezet. Weet iemand wat er nog mis kan zijn ? Mvg, Lars |
#2
|
||||
|
||||
Controleer je brandstofslangen maar..Dus alles vanaf het filter naar pomp e.d.
Kan is groot dat er een lek in zit, wat je zo niet eens hoeft te zien, trekt lucht aan en start na lang stil staan moeilijk. Gr Stefan |
#3
|
|||
|
|||
heb je wel stroom op je gloeibougies?
mvg |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ja hoor. Mvg, Lars |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
En als er geen zichtbaar lek is wat moet ik dan doen ? En is het dan normaal dat deze bij warmere temperaturen dan wel goed start na lang stil staan ? Mvg, Lars Last edited by lars583 : 21-03-2013 at 19:39. |
#6
|
||||
|
||||
Je kan ergens een heel klein lek hebben, zonder dat hij diesel lekt, en ja, hij hoort ook meteen aan te slaan met een warme motor..
Gr Stefan |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
het probleem al gevonden ? |
#8
|
||||
|
||||
De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien. Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#9
|
|||
|
|||
wat bedoel je met niet goed voorgloeid,
te kort? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
en AGR ? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Een TDI gloeit niet bij 5 graden of hoger, maar die oplossing is ook beunhaas achtig..Opsporen en verhelpen is de juiste manier, en zo lastig is dat niet. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ik bedoelde helemaal niet voorgloeien Quote:
Zou ik niet weten, ik weet alleen dit ene voorbeeld van me pa Quote:
Dat kan zijn maar dat heeft de garage (VW dealer) mijn pa verteld. De hele kabelboom zou los moeten want met normaal uitlezen kwamen ze niks tegen, terwijl er toch overduidelijk een storing aanwezig was. Dus om een hoop kosten te besparen aan een auto die toch, toendertijd, al bijna op de 3ton zat besloten om het op die manier te laten doen, werkte gewoon goed en is weinig gebeun aan.
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#13
|
|||
|
|||
Probleem nog steeds niet opgelost
Mvg, Lars |
#14
|
||||
|
||||
Misschien krukas sensor!? door de koude motor en koude olie en zwaarder belaste accu is het start toerental lager, als de sensor niet goed meer is zou hij bij een lager toerental een te zwak signaal opkunnen wekken, hierdoor slaat de motor niet.
zover ik weet heeft een tdi wel een krukas signaal nodig, ondanks de vp pomp
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#15
|
|||
|
|||
Het startprobleem staat even stil, omdat ik mijn achteras krom heb gereden.
|