![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi mensen.
Ik heb sinds kort het probleem wanneer ik mijn Mk4 start na een nacht stil gestaan te hebben dit uiterst moeilijk gaat. De eerste 3 Ã* 4 maal dat ik hem probeer te starten slaat hij meestal gewoon niet aan en begint precies de molen van de radiator eventjes te draaien?! ![]() Mvg Andy.
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
![]() Klinkt als lucht ergens in de brandstofleiding, een kleine lekkage kan al genoeg zijn en daarvoor hoeft hij geen eens diesel op de grond te lekken.
Anders, brand wel even je gloeispiraal lampje als je het contact aanzet ? Zo nee, vervang relai 109 maar, zo ja, zoek het hierboven eens in..Is dat ook 100% in orde, dan de kvs temp sensor even controleren. Gr Stefan |
|
|||
|
|||
![]() mijn golf 4 startte ook slecht na een nacht stilstaan,heb dan de gloeibougies uitgemeten ,en heb ze alle 4 moeten vervangen, na deze vervangen te hebben startte hij al beter maar nog niet zo als het hoort, nu heb ik gelezen dat het de temperatuur sensor kan zijn.
controleer ook eens je brandstof leidingen ,en is je brandstof filter al eens vervangen ,en is je luchtfilter niet te vuil ? Mvg, Lars |
|
||||
|
||||
![]() Ok bedankt, zal dit allemaal eens checken. Gloeispiraallampje licht inderdaad even op en het relais hoor ik ook klikken, dus denk dat ik dit al kan uitsluiten, niet? Ivm de temperatuursensor, kan men deze uittesten of niet?
Mvg Andy.
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
![]() Meet je gloeipitten maar eens na, meestal alle 4 defect...merk je alleen als het echt koud is, zo goed starten die TDI's...
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() moet het wel heel koud zijn de mijne zijn niet eens aangesloten en starte vorig jaar nog bij -17 (is wel een pd)
|
||||
|
||||
![]() Temperatuursensor is vaak een boosdoener.
Maar ook de pomptiming geeft vaak problemen, pomp op tijd zetten met vagcom. |
|
||||
|
||||
![]() Denk persoonlijk niet dat de gloeiers het probleem zijn..Bovendien gloeit een TDI niet bij temperaturen van +5 ( Al zitten we er nu net onder )
Temp sensor kun je het beste controleren in de meetwaardeblokken, maar ook dat is maar een moment opname en dan zou hij ook al slecht moeten aanslaan als je hem bekijkt..Die sensoren sneuvelen wel vaker en kosten ff 20 euro. Zou eens goed je brandstofsysteem ( slangen en klep in filter ) controleren. |
|
||||
|
||||
![]() Daar zeg je iets idd, herinner me iets over defecte perskleppen ook?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat je het relais hoort klikken betekent alleen maar dat het magnetische en het mechanische deel werken, het relais kan nog steeds stuk zijn doordat de kontakten verbrand zijn. Meet even of de gloeibougies spanning krijgen, dan weet je het zeker. |
|
||||
|
||||
![]() gloeiboegies ben je met deze temperaturen niet nodig zeker niet na 3 keer starten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gloeibougies zijn al zeker uitgesloten. Daar ik al in één van de antwoorden gelezen heb dat deze maar werken onder de 7 graden. Vanmiddag gestart bij 4,5 graad en hij deed het perfect. Denk dus toch temperatuursensor of de beruchte relais 109. Houd jullie op de hoogte! Alvast iedereen bedankt! ![]() Mvg Andy.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Probleem opgelost! Bleek in de startmotor te zitten. Deze bleef raar genoeg ronddraaien?! Zou het schijnt met een inwendige relais te maken hebben waardoor de startmotor niet afslaat. Grtz Andy.
|
||||
|
||||
![]() Hmmzz nog nooit van gehoord wel mooi dat het nu is opgelost
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ook de eerste keer dat ik zoiets voorheb! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Kijk aan, slotje dus.
![]()