#1
|
|||
|
|||
koelvloeistof verlies 1.6d geen idee waardoor
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Bij mijn 1.6d heb ik langere tijd van koelvloeistofverlies. Inmiddels koppakking laten vervangen. Af laten persen. Als ik maar een ritje maak van 30 minuten dan is is mij reservoir van vol naar halfvol gegaan. Ik zie geen plas onder de auto liggen. Wat kan het zijn |
#2
|
||||
|
||||
Scheurtje in een slang waarschijnlijk. Alleen als je systeem druk opbouwd lekt hij.
Heb hetzelfde gehad. Geen druppel onder de auto maar een enorm verbruik.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
|||
|
|||
lekke kachel radiateur heb ik ook gehad.
|
#4
|
|||
|
|||
kachelradiateur zou ik toch beslagen ramen en voorruit moeten hebben.
en een lekke slang, ik hoop het maar we hebben hem toch echt onder druk gezet. Heb ook al een nieuwe radiateur er op gezet Last edited by 4Prez : 07-04-2013 at 20:06. |
#5
|
||||
|
||||
Dus je hebt hem ook onder druk gezet al stilstaand?
Normaal als een radiateur ofzo lekt zou je ergens wel water moeten zien staan, kachelradiateur zou je rieken en beslagen ramen moeten hebben. Lekke slang lijkt me ook het meest logische want rubber sluit zichzelf toch? Ik bedoel, als je een rubbere slang hebt en je maakt er een dunne snee in zal het water er niet uitlopen, maar als ie onder druk komt duwt dat die scheur open en kan er wel water uit. Is er ook nergens in de motorruimte vocht ofzo te zien? |
#6
|
|||
|
|||
Laat hem een keer wat langer af persen, zowel bij warme als koude motor.
Soms lekt een motor warm wel en koud niet Worden de koelwaterslangen ook hard??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 07-04-2013 at 21:19. |
#7
|
||||
|
||||
even iets dat door mijn brein komt opeens, weet niet of dit een realistische denkweg is of niet. Door opwarmen en afkoelen zetten materialen uit en krimpen ze, nu op een plaats waar een slang aangekoppeld zit op bv een plastiek teutje met een metalen klem heb je drie materialen die op drie verschillende manieren uitzetten. Nu kan het theoretisch toch dat een klem vast genoeg zit om juist geen vloeistof te lekken als het koud is maar bij een bepaalde temperatuur alles zo uitzet of krimpt dat er door de druk juist vloeistof door kan?
|
#8
|
|||
|
|||
of je zou een haarscheurtje kunnen hebben in het motorblok zelf, tussen een koelkanaal en een cilinder?
|
#9
|
||||
|
||||
Ja maar dan zou hij enorm roken.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#10
|
||||
|
||||
Rare vraag: zijn je motorsteunen in orde? Bij mijn oude Volvo is eens een kort slangetje gescheurd doordat het blok bij optrekken teveel kantelde. Bij stationair draaien merkte je daar niets van, het systeem leek zelfs gewoon op druk te komen. Maar onder het rijden verloor het ding steeds zoveel water dat ik bij elke (!) pomp een paar liter moest bijvullen.
|
#11
|
|||
|
|||
Bouwt ie ook veel druk op??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#12
|
|||
|
|||
Wat ik voorgehad heb: op de zijkant van de cilinderkop zit een plastic aansluitpunt. Dit was van mij gebarsten en lekte zo op men versnellingsbak stond ook nooit een plas onder de auto omdat het bleef staan op de versnellingsbak je zag het ook niet op het eerste gezicht.
|