|
|||
|
|||
US Parts
Hoi Allemaal,
Ik ben op zoek naar wat US Parts voor mijn Jetta Mk2. Bumpers springt natuurlijk het eerste in het oog. Nu ben ik al wel een tijd aan het zoeken op Ebay etc. maar dik gezaaid is het spul niet (niet verwacht ook overigens). Hebben jullie nog tips naar wat US spul of is het gewoon geduld hebben en gelijk toehappen zodra er iets fatsoenlijk te koop komt? Tips zijn erg gewaardeerd. Groet, Martijn |
|
|||
|
|||
Inderdaad, afwachten en meteen kopen. Maar ook goed zoeken (sommige verkopers weten niet dat het US onderdelen betreffen, dan heb je kans dat je een leuke prijs betaald).
Helaas zijn Jetta onderdelen net even wat lastiger te vinden, zoals de achterbumper en achterlichten. De rest kan je gewoon van een Golf pakken, ook al is de voorbumper voor een Jetta wel iets anders (andere knipperlichten). Succes in elk geval! |
|
||||
|
||||
US spul is zelfs in de states al heel moeilijk meer te vinden,.. Oudere auto's gaan daar nu vrijwel direct de pers in...
Lichtjes en klein spul vind je zo hier en daar nog wel, Bumpers worden echt al heel moeilijk.. Ik heb met geluk al een paar jaar geleden een set bumpers van een Golf weten te bemachtigen en ben nu dus ook al een ruime tijd opzoek naar enkel een losse achterbumper hoes van een Jetta.. Wat je zelf al zegt: In de gaten houden, toehappen en hopen dat je wat in de wacht kunt slepen
|
|||
|
|||
In de US zoeken voor je spullen is sowieso al erg lastig voor ons. De verzendkosten voor kleine dingen is nog wel oké, maar voor bumpers is het verzenden nogal duur. Een duur setje in NL is dan goedkoper.
Ik heb nog een extra US voorbumperhoes incl. knipperlichten liggen. Deze is gereserveerd tot mei (voor een maat), maar mocht dit niet doorgaan dan laat ik je het wel weten. |
|
||||
|
||||
Stuur Marcski eens een PM. Hij kan aan erg veel US spul komen.
|
||||
|
||||
Al eens op de sloop gaan kijken? Uit eigen ervaring weet ik dat je daar soms wonderbaarlijke ontdekkingen doet, en dat je er soms een belachelijk goede prijs kunt krijgen. Slopers zijn meestal enkel geïnteresseerd in het metaal, zoals de lege kas van een auto, omdat ze het oud ijzer verhandelen. Als iemand voor hun plastieken delen bv van een auto haalt is dat des te beter. Stel je vind US bumpers op de sloop (ik zeg stel want de kans is enorm klein) haal je de hoes van de bumper en laat je de bumper daar. Kans is groot dat de sloper die waarschijnlijk niet weet dat zo'n US hoes veel waard is je 30€ ofzo vraagt. Dat is toch wat de sloper hier in de buurt zou doen.
Natuurlijk is de kans dat je een US bumper vindt op de sloop verschrikkelijk klein, maar eens gaan kijken doet niemand zeer |
|
||||
|
||||
volkswagen-classic-parts heeft achter bumper hoes
|
|||
|
|||
HI guys thanks voor de reacties.
@ Niels16GL: mocht het niet doorgaan met je maatje, dan heb ik zeker wel interesse! Wat is de staat van de bumper? past deze op een europese binnenbumper of moet ik ook een US hebben? @ golfcabriolet: Volkswagen-classic-parts? webshop? emailadres? Graag.. dan zal ik daar eens informeren. |
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.vw-classicparts.de
|
|||
|
|||
Quote:
Staat van de bumperhoes is best goed, niet krom en bevestigingspunten zijn heel. Zitten wel een aantal schroefgaatjes in de voorkant, die moet je even verhelpen. Mooiste is natuurlijk een US balk, maar een EU balk is wel pas te maken voorzover ik het inschat. De klipjes waarmee de hoes op de balk zit, komen in elk geval overeen met een EU balk. Ik heb een G60 balk die met de hoes meegaat. |
|
|||
|
|||
en ik heb evt de balk nog
|