#1
|
|||
|
|||
Zwakke punten 1.6 101 pk motoren???
Iemand bekend met de 1.6 101 pk blokken van de golf 3 en hun zwakke plekken??
Zit er aan te denken zon blok in m'n golf 2 1.6 te hangen |
#2
|
||||
|
||||
Weet ik niet maar als je er een zoek even pbtje stuuren
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb er ook nog eentje staan, helemaal compleet uit een mk3, met subframe, stuurbekrachtiging versnellingsbak, noem maar op.
Ik vond het altijd een erg fijne motor, idee was om deze ook ooit in een mk1 te stoppen. Blokje heeft meer dan 7 jaar in m'n auto gezeten en amper 120.000km gelopen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
||||
|
||||
het zwakke punt is denk ik dat t blokje maar 101 pk heeft , voor net zoveel moeite ken je meer hebben
|
#5
|
||||
|
||||
Het is wel crossflow en een bigblock blijkbaar.
Volgens mij heb ik weleens van Bolku gehoord dat je met een krukas uit een (weet niet meer welk blok) er en 1800 van kan maken, dan nog een leuke uitlaat en nokkenassen en je hebt er zo aardig wat vermogen uit. Had toen iemand gevonden die er 163pk uit had, en nog steeds best wel zuinig was :O
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
|||
|
|||
Maar 101 pk
En de 2.0 heeft er maar 115 Daarbij komt dat ik al een 1.6 heb dus dat het op kenteken alleen een ander vermogen is En het is een keer wat anders dan de normale 16v of 20vt (laatste is ook te duur vind ik) |
#7
|
||||
|
||||
Ik had zo'n blok in mijn golf 3 cabrio.
Fijne motor nooit problemen mee gehad de nadelen zijn dat ze niks waard zijn en geen worst van tafel trekken. Je moet deze echt op toeren rijden wil je een beetje vooruit komen in een golf 3 cabrio. Ik heb dit blok vervangen door een 204pk vr6 motor |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb Skoda's in onderhoud gehad die met deze blokken reden, de heren van een bedrijf in recreatietechniek reden zo op LPG, die werden hele dagen afgeladen en afgebeuld, af en toe es een aai over de bol van ons en daar gingen ze weer, één van die mannen klaagde wel een keer dat ie met een aanhanger erachter moeite had de Brienenoord op te komen, er aan toe voegend dat het een tandemasser met een circustentzeil erop was; gewicht 2,5 ton!
Redelijk onverwoestbaar dus ja
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
Kijk dat wou ik weten
Sterke blokken dus En wat betreft geen worst van tafel Het zal altijd beter lopen dan de standaard 1.6 En het gewicht van een golf 3 cabriolet en een golf 2 is ook behoorlijk |
#10
|
|||
|
|||
Zon motor heb ik in mn Polo Sedan. 101 pk op 980kg (motorcode AFT, zit ook in Golf 3 en Vento schijnt, blijkbaar niet zo vaak in polo's)
ging toch nog wel aardig vlot hoor. De motor heeft intussen bijna 250k gelopen en verbruikt geen druppel olie tot nu toe. Die van mij loopt op het moment niet, morgen even uitlezen waarschijnlijk. Dingen die vaak stuk gaan (heb ik tenminste gehoord); Bobine en Contactblokje. Die van mij krijgt nu wel brandstof en reed daarvoor nog gewoon dus zal ook wel wat kleins zijn.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#11
|
|||
|
|||
Ik heb er een in mijn Crossauto gehad, een AFT, erg veel koppel voor een 1.6!
Let wel op dat deze motor door een SIMOS ECU word aangestuurd en maakt dus geen gebruikt van BOSCH componenten. Gebruikte onderdelen zullen in de praktijk duurder zijn dan de meer 'standaard' motoren. Mede door deze SIMOS aansturing kun je qua nokkenas niet hoger gaan als 256 graden gaan zonder je ECU aan te passen (ooit gelezen op een amerikaans forum). idd kun je deze ombouwen naar 1.8 want de Boring van het blok is gelijk aan de 1.8 motor, namelijk 81,00 mm. Dus kruk-as en drijfstangen omzetten en je hebt een 1.8 (bijv. van motorcode ABS).
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#12
|
||||
|
||||
Dankje voor deze info asjemenoudje!
Ik had deze info dacht ik ooit eens van Bolku gehoord, maar wist dit niet meer zeker. Nu heb ik weer een bevestiging dus Ik hoorde ook van Bolku dat het erg fijne blokjes waren!
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |