#1
|
|||
|
|||
Pierburg choke probleem
Na een jaar probleemloos gereden te hebben heeft mijn Pierburg carb op mijn EZ motor ook een kwaaltje denk ik. De slang bij het choke gedeelte was kapot gegaan. Ik heb hem dus vervangen maar om de slangenklem los te krijgen bij het choke gedeelte moest ik het gehele choke gedeelte er af halen. Alles gelukt en 1,5 dag is het dus gewoon weer perfect.
Tot ik even naar de gamma moest voor iets en onder het rijden ineens de motor bij koppeling in wat hoger liep. En naarmate de motor warmer werd ging de motor juist ook hoger lopen. Op den duur loopt ie denk wel zon 3000 tpm en ik heb gewoon cruisecontrol zonder dat het op de auto zit. Haha. Ook dieselt de auto na. Dus als het contact uit is moet ik hem uit laten vallen omdat ie anders een gewoon blijft lopen/pruttelen. Ik heb al veel op google gezocht en de meesten hebben dit probleem juist omgekeerd dat hij hoog loopt met koude motor en dan minder hoog gaat lopen. Ik heb wat gelezen over waselement wat afgesteld moest worden dus omdat ik het chokegedeelte eraf heb gehad ? Maar kan niet echt duidelijkheid vinden. De motor is verder fris en heeft weinig gelopen dus gelijk een weber carb erop vind ik onzin. Ik wil het gewoon klaarmaken met deze carburateur erop. Dus weet iemand ongeveer wat dit kan zijn (waselement of wat anders ?) Gaskabel, Vacuum slangen en draden al nagekeken en zit sowieso allemaal goed! En kan ik de choke ook gewoon tijdelijk helemaal uitzetten zodat ik het probleem rustig aan kan oplossen want ik moet hem wel dagelijks gebruiken. Ik las iets van stekker eraf halen van de carb en dan doet ie alleen geen choke meer. Maar dat lijkt me sterk ?
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#2
|
|||
|
|||
Ik lees even mee..heb precies hetzelfde probleem!!
|
#3
|
|||
|
|||
vandaag weer even erbij gezeten, choke gedeelte in dat huis is gewoon helemaal goed. en het ligt aan de afstelling zoals ik al vermoedde, als ik de chokeklep met de hand bedien dan loopt de motor gewoon weer goed en dieselt ook niet meer na.
nu is de vraag, hoe stel je die ronde veer van het chokehuis goed af ? nergens duidelijk te vinden. ik krijg hem alleen maar zo dat de klep open staat of dicht staat. maar hij moet zeg maar voor een kwart open ofzo ?
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#4
|
|||
|
|||
Gister bij de VW dealer geweest, niemand die het daar ook wist hoe de choke afgesteld moest worden behalve een oudere monteur. Die zei dat 2 merktekens op het huis en de carb gelijk moeten staan. Ik weet alleen zeker dat het er ook niet zo af kwam, beetje vreemd dus. Ondertussen het hele chokehuis eraf gepakt en beetje schoon gemaakt en het blijkt dus ook dat het bi metaaltje is gebroken.
Weet iemand of ik zonder werkend bi metaaltje dus zonder werkende choke de klep toch een beetje in een goede stand kan zetten ? want deze auto is wel mn dagelijkse vervoer.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#5
|
||||
|
||||
er af halen en kapot slaan,en een weber aanschaffen,blijft een gebed zonder einde die pierburg.
is al honderden keren besproken hier....
__________________
op de laptop daan1974 vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl touran 2007 tdi |
#6
|
|||
|
|||
ja weet ik maar heb verder geen problemen met de pierburg, alleen dat de choke nu dus niet werkt. verder is ie perfect afgesteld en verder nog niks over te klagen gehad. dus ga geen weber voor 300 eu erin gooien terwijl deze met een ander chokehuis ofzo wel weer goed is.
komt toch nog wel een andere motor in de golf
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#7
|
||||
|
||||
Misschien hier te koop: http://www.ruddies-berlin.de/Vergaser2E2.htm
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb nog een 2e2 liggen met een goed bi metaal. je mag de hele carb hebben voor 27 euro inc verzenden. post een foto wat voor carb je nu er op heb.
__________________
op de laptop daan1974 vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl touran 2007 tdi |
#9
|
|||
|
|||
ik heb het chokehuis losgehaald dus van de chokeklep af zodat ie hem niet meer bedient. maar blijbkaar is het toch iets anders want het leek eerst goed te zijn en nu maakt ie alweer gewoon stationair 3000 toeren terwijl hij dus niet meer choked. weet iemand wat dit zo kan zijn ?
ik hou het in gedachten daan.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#10
|
|||
|
|||
Ik gok valse lucht. Voetpakking of slangen. Check dit even met remmen reiniger
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#11
|
|||
|
|||
nee valse lucht kan haast niet, want hij doet het maar soms dus. maarja kan het altijd even bekijken natuurlijk. ga straks even weer bezig.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|