Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-03-2013, 00:56
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

Default Pierburg choke probleem

Na een jaar probleemloos gereden te hebben heeft mijn Pierburg carb op mijn EZ motor ook een kwaaltje denk ik. De slang bij het choke gedeelte was kapot gegaan. Ik heb hem dus vervangen maar om de slangenklem los te krijgen bij het choke gedeelte moest ik het gehele choke gedeelte er af halen. Alles gelukt en 1,5 dag is het dus gewoon weer perfect.

Tot ik even naar de gamma moest voor iets en onder het rijden ineens de motor bij koppeling in wat hoger liep. En naarmate de motor warmer werd ging de motor juist ook hoger lopen. Op den duur loopt ie denk wel zon 3000 tpm en ik heb gewoon cruisecontrol zonder dat het op de auto zit. Haha. Ook dieselt de auto na. Dus als het contact uit is moet ik hem uit laten vallen omdat ie anders een gewoon blijft lopen/pruttelen.

Ik heb al veel op google gezocht en de meesten hebben dit probleem juist omgekeerd dat hij hoog loopt met koude motor en dan minder hoog gaat lopen.

Ik heb wat gelezen over waselement wat afgesteld moest worden dus omdat ik het chokegedeelte eraf heb gehad ? Maar kan niet echt duidelijkheid vinden. De motor is verder fris en heeft weinig gelopen dus gelijk een weber carb erop vind ik onzin. Ik wil het gewoon klaarmaken met deze carburateur erop.

Dus weet iemand ongeveer wat dit kan zijn (waselement of wat anders ?) Gaskabel, Vacuum slangen en draden al nagekeken en zit sowieso allemaal goed!

En kan ik de choke ook gewoon tijdelijk helemaal uitzetten zodat ik het probleem rustig aan kan oplossen want ik moet hem wel dagelijks gebruiken. Ik las iets van stekker eraf halen van de carb en dan doet ie alleen geen choke meer. Maar dat lijkt me sterk ?
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
Old 25-03-2013, 10:16
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular

Ik lees even mee..heb precies hetzelfde probleem!!
Reply With Quote
Old 25-03-2013, 16:40
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

vandaag weer even erbij gezeten, choke gedeelte in dat huis is gewoon helemaal goed. en het ligt aan de afstelling zoals ik al vermoedde, als ik de chokeklep met de hand bedien dan loopt de motor gewoon weer goed en dieselt ook niet meer na.

nu is de vraag, hoe stel je die ronde veer van het chokehuis goed af ? nergens duidelijk te vinden. ik krijg hem alleen maar zo dat de klep open staat of dicht staat. maar hij moet zeg maar voor een kwart open ofzo ?
Reply With Quote
Old 27-03-2013, 14:53
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

Gister bij de VW dealer geweest, niemand die het daar ook wist hoe de choke afgesteld moest worden behalve een oudere monteur. Die zei dat 2 merktekens op het huis en de carb gelijk moeten staan. Ik weet alleen zeker dat het er ook niet zo af kwam, beetje vreemd dus. Ondertussen het hele chokehuis eraf gepakt en beetje schoon gemaakt en het blijkt dus ook dat het bi metaaltje is gebroken.

Weet iemand of ik zonder werkend bi metaaltje dus zonder werkende choke de klep toch een beetje in een goede stand kan zetten ? want deze auto is wel mn dagelijkse vervoer.
Reply With Quote
Old 28-03-2013, 00:08
daan1974's Avatar
daan1974 daan1974 is offline
Forum Newbee

er af halen en kapot slaan,en een weber aanschaffen,blijft een gebed zonder einde die pierburg.

is al honderden keren besproken hier....

vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl

touran 2007 tdi
Reply With Quote
Old 28-03-2013, 00:51
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

ja weet ik maar heb verder geen problemen met de pierburg, alleen dat de choke nu dus niet werkt. verder is ie perfect afgesteld en verder nog niks over te klagen gehad. dus ga geen weber voor 300 eu erin gooien terwijl deze met een ander chokehuis ofzo wel weer goed is.

komt toch nog wel een andere motor in de golf
Reply With Quote
Old 28-03-2013, 23:24
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote
Old 29-03-2013, 03:17
daan1974's Avatar
daan1974 daan1974 is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by RoelM
ja weet ik maar heb verder geen problemen met de pierburg, alleen dat de choke nu dus niet werkt. verder is ie perfect afgesteld en verder nog niks over te klagen gehad. dus ga geen weber voor 300 eu erin gooien terwijl deze met een ander chokehuis ofzo wel weer goed is.

komt toch nog wel een andere motor in de golf

ik heb nog een 2e2 liggen met een goed bi metaal.
je mag de hele carb hebben voor 27 euro inc verzenden.

post een foto wat voor carb je nu er op heb.

vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl

touran 2007 tdi
Reply With Quote
Old 30-03-2013, 11:39
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

ik heb het chokehuis losgehaald dus van de chokeklep af zodat ie hem niet meer bedient. maar blijbkaar is het toch iets anders want het leek eerst goed te zijn en nu maakt ie alweer gewoon stationair 3000 toeren terwijl hij dus niet meer choked. weet iemand wat dit zo kan zijn ?

ik hou het in gedachten daan.
Reply With Quote
Old 30-03-2013, 13:02
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore

Ik gok valse lucht. Voetpakking of slangen. Check dit even met remmen reiniger
Old 30-03-2013, 16:30
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

nee valse lucht kan haast niet, want hij doet het maar soms dus. maarja kan het altijd even bekijken natuurlijk. ga straks even weer bezig.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules