#1
|
||||
|
||||
bedrading koudstart en meer DX
hallo,
ben nog steeds bezig met de ombouw van JB naar DX, maar wil nog niet echt goed lopen en ben maar eens aan het kijken gegaan met bedrading e.d. -ben erachter gekomen dat mijn koudstartinjector geen spanning krijgt, zal deze altijd met starten spanning moeten krijgen of alleen als het echt koud is ? -de extra luchtschuif krijgt ook geen spanning tijdens het starten, geldt hier hetzelfde voor ? de 2 rood witte draden die ik over heb in mijn zekeringkast zijn waarschijnlijk van de warmloopregelaar en van de extra luchtschuif (verklaart al een hoop), maar ik weet niet waar deze stekker in de zekeringkast ingestoken moet worden. verder heb ik mijn brandstofpomp aangesloten zodat hij met contact aangaat en aan blijft, ik begreep dat dit niet juist is ? hij zou moeten gaan pompen zodra er onsteking is ?, of wel op contact en na een paar tellen stoppen. hoe zit dit nou en hoe moet dit aangesloten worden in de zekeringkast, en met welk relais ? 67 ? hopelijk dat iemand me weer kan helpen ? |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik mijn DX gti (jan 84) op contact zet blijft de pomp ook lopen, ook al start ik hem niet. |
#3
|
||||
|
||||
bij een type 2 gti zet je de auto op contact en hoor je een paar seconden de pomp draaien.
bij een type 1 niet, (ligt geloof ik aan het relais) bij een botsing mag de pomp niet blijven draaien en dus benzine pompen in verband met brand, dus motor uit, pomp uit. mooi project zo te horen maar niet eenvoudig, ik heb bij mijn gti gewoon alles aangesloten zoals het zat en alles deed het daarna gewoon weer |
#4
|
||||
|
||||
en hoe zou ik dit aan moeten sluiten zodat ie stopt als je bijv. een botsing krijgt ???
heb t blok er ook gewoon ingelegd, bijbehorende motorkabelboom overgezet en alles in mn eigen zekeringkast aangesloten. grote stekkers passen er zo in, alleen heb dus nog 2 stekkertje over met die 2 rood/witte kabels. heb zelf wel kabels moeten trekken naar de pomp aangezien deze normaal in de kabelboom naar achter liggen. heb hem gewoon met contact geschakeld en afgezekerd |
#5
|
||||
|
||||
niemand ??
wil eerst even weten waar die rood/witte kabels ergens aan moeten in de zekeringkast... |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
nou eens even kijken, moet toch niet zo moeilijk zijn nr 62 is het brandstof relais |
#7
|
||||
|
||||
De brandstofpomp moet met een speciale relais geschakeld worden, zodat die stopt wanneer de motor niet meer loopt. Zie hiervoor het elektrisch schema in bijvoorbeeld een vraagbaak. Op het relais zit al een zekering. Dan heb je waarschijnlijk de 2 draden die je over hebt nodig en een voor naar de bobine.
|
#8
|
||||
|
||||
kabels genoeg te zien, maar alleen niet die ik zoek volgens mij
waar is trouwens die relaisvoet voor die je aan de onderkant van de foto ziet gelijk onder de zekeringkast. @scirocco: dus er moet onderandere een draad vanaf de bobine naar het brandstofrelais lopen ? zal de schema's wel eens bekijken, als ik er uit kan komen |
#9
|
||||
|
||||
[QUOTE=thomasD]kabels genoeg te zien, maar alleen niet die ik zoek volgens mij
waar is trouwens die relaisvoet voor die je aan de onderkant van de foto ziet gelijk onder de zekeringkast. Ik dacht voor mistlampen (die heb ik namelijk niet, ook niet achter) |
#10
|
||||
|
||||
oke,
ben erachter gekomen dat mijn koudstartinjector geen spanning krijgt, zal deze altijd met starten spanning moeten krijgen of alleen als het echt koud is ? de extra luchtschuif krijgt ook geen spanning tijdens het starten, geldt hier hetzelfde voor ? de 2 rood witte draden die ik over heb in mijn zekeringkast zijn waarschijnlijk van de warmloopregelaar en van de extra luchtschuif (verklaart al een hoop), maar ik weet niet waar deze stekker in de zekeringkast ingestoken moet worden. en wie weet welke draden ik nodig heb voor aansturing van het brandstofrelais , zodat deze uitgaat bij een botsing o.i.d. |
#11
|
||||
|
||||
Weer aan t uitzoeke geweest, stekker gevonden helemaal achter alle draden met 2x rood/zwart en 2x groen/wit.
dit zijn zeer waarschijnlijk de draden van de thermotijdschakelaar en de koudstartinjector. maar hoe moeten deze nu aangesloten worden, hier en daar al iets gelezen om ze via n relais te schakelen (?) wie kan me er iets over vertellen..... EDIT: heb t al gevonden, bij een sloopgolf een relaisvoet met de juiste bedrading en relais kunnen vinden Last edited by thomasD : 16-06-2011 at 15:46. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
kun je vertelle hoe het zitt , ben met zelfde bezig kan zo geen oplossing vinde voor die draden , vrgr gooi |