#1
|
|||
|
|||
advies gevraagd
Hallo,
heb het hier al eerder gevraagd maar ben er nog niet uit......... van mijn bora tdi loopt de accu leeg..... Dit komt door de airco, als het stekkertje eraf is bij de aircopomp loopt hij niet meer leeg.... heb net gemeten, met auto uit en op slot blijft er rond de 11,7 a 12 voor op die stekker staan... Hoort dit zo? of zit er ergens misschien nog een relais die kapot kan zijn? Airco werkt wel goed, mits dan die stekker er weer op zit. wie kan mij helpen?
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#2
|
||||
|
||||
Even beginnen met uitlezen, doe een autoscan en post de resultaten hier eens..Als er contstant spanning op blijft staan is het idd wel logisch dat de accu leeg getrokken word.
|
#3
|
|||
|
|||
Betreft het een vol automatische airco of heb je nog draaiknoppen en een ac knopje??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
|||
|
|||
Het is er eentje met climate control, dus met display....
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
|||
|
|||
Ok, en waar kan ik dit relais vinden, idd moeite waard om te proberen.
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#7
|
||||
|
||||
Deze zal onder je accu zitten, op de langsdrager ( chassis balk )
|
#8
|
|||
|
|||
Ok top, ga ik die eens proberen te vervangen, al vast bedankt voor de tijd en moeite voor het beantwoorden voor mijn vragen. Laat je weten of het probleem is opgelost.
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#9
|
|||
|
|||
Hoi heb vandaag dat relais j293 losgehaald... Nu zag ik op een van de stekkers een kapot kabeltje.
Deze heb ik weer verbonden en de boel terug gezet. Nu werkt alleen de airco niet meer, of komt dit door de kou? Was 6,5 graad buiten.... met auto aan meet ik 0,5 volt op het stekkertje bij de aircopomp. Met auto uit, staat er geen stroom meer op dat stekkertje, wat voorheen wel dikke 12 volt was. dus vraag is, slaat de airco niet aan vanwege de 6,5 graad buitentemperatuur?
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#10
|
|||
|
|||
Bij een te lage temperatuur kan het zijn dat de airco niet inschakeld, bij een te lage temperatuur kan namelijk het condens op de verdamper bevriezen (hier zit ook een beveiliging op).
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#11
|
|||
|
|||
Ok dan kan ik hem dus nog niet testen..... In de display las ik wel 444 02 code. Massakortsluiting? Ga toch proberen een andere module j293 te plaatsen....
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |
#12
|
||||
|
||||
Normaal werkt de airco niet meer onder de 4 / 5 graden..
Maar je zei dat er een kabeltje los hing, normaal zou je dan zeggen dat iets niet meer werkt of geen signaal krijgt, ipv dat de fans nu ineens niet meer draaien. Beter lees je de clima even uit met vagcom. |
#13
|
|||
|
|||
Aircoprobleem is verholpen, ik heb dat relais onder de accu vervangen en nu werkt alles weer! Ook loopt de accu niet meer leeg.
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 |