|
|||
|
|||
Golf IV 1.9 TDI 4Motion verlaging
Ik zou binnenkort mijn Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion willen verlagen. Deze heeft een sportophanging en is al zo'n 15mm verlaagd. Een groot minpunt is dat 'k een schuin aflopende garage heb en 't laatste wat 'k wil is telkens schuren als 'k in- en uitrij. Deze garage deel 'k ook met enkele buurtbewoners, dus balken leggen is niet echt een optie. Daarom had 'k eerder gedacht aan vaste veren in plaats van een schroefset. Hoeveel millimeter zal 'k dan in totaal kunnen zakken? Men heeft mij al verscheidene zaken gezegd die elkaar telkens tegenspreken.
Wat denken jullie?
|
|||
|
|||
meten is weten!
|
|
|||
|
|||
Wordt de sportophanging vervangen door eventuele verlagingsveren of vullen deze elkaar aan?
|
|||
|
|||
vervangen neem ik aan
|
|
||||
|
||||
Ze wordt vervangen, maar ga er dus wel vanuit dat een verlagingsset rekent vanaf de originele rijhoogte,
dus met een set van 40mm ga je maar 25mm (40-15) naar beneden...
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de info! Nu nog kijken of dat niet al te laag is om zonder schuren de garage in rijden...
Zijn de schroefsets voor een gewone Golf dezelfde als voor een 4Motion?
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, je hebt wel specifiek een schroefset voor een 4motion nodig. |
|
|||
|
|||
Tweedehands zeer moeilijk te vinden dus. In dat geval gaat mijn voorkeur nog meer uit naar vaste veren
|
|||
|
|||
Waarom perse vaste veren, zou zelf voor een schroefset gaan, kun je hem tenminste op een hoogte zetten die je zelf wilt. Vind ze zelf met vaste veren vaak te voor te hoog staan.
Met vaste veren is het zoizo ook verstandig verlaagde schokdempers te monteren.
|
|||
|
|||
Omwille van m'n schuin aflopende garage kan 'k niet echt laag gaan. Daarom leken vaste veren mij de beste en vooral goedkoopste oplossing.
|
|||
|
|||
Ik weet niet of je al veren hebt. maar ik heb evt nog wel een setje 35 40 mm veren voor 4 motion voor een zacht prijsje nieuw in de doos. Stuur anders maar pb
|
|
|||
|
|||
en bestaat er ook een systeem voor een caddy 2011 4motion want ik vind dat hij achterkant wel wat hoog staat.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon even rond zoeken, bij sommige site's van verlagings fabrikanten kun je gewoon kijken of ze iets voor jouw auto hebben. Beperking is dat er niet zoveel zijn, dus aanbod beperkt (indien leverbaar).
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 16-03-2013 at 23:19. |