#1
|
||||
|
||||
draagarmen en fusee spuiten
Goede morgen allemaal.
Even vraag mbt het spuiten van draagarmen en fusee. Ik ga ze dus spuiten en ga ook gelijk alles vernieuwen (rubbers,lagers, etc.) Maar moet ik eerst alles stralen en spuiten en dan de onderdelen vernieuwen of andersom? Mvg Ron
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#2
|
|||
|
|||
Ik zou inderdaad eerst alles stralen en spuiten..
Zo krijg je geen straalgrid/verf in je nieuwe onderdelen.. Tevens beschermen de oude onderdelen de passingen voor de lagers enz.. Tevens goede tip.. Op plaatsen waar je geen verf wilt kun je natuurlijk afplakken.. Maar op moeilijk bereikbare plekken kun je ook een laagje vet smeren.. Verf hecht namelijk niet op vet.. En na het spuiten veeg je het er zo af.. Succes! Mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#3
|
||||
|
||||
Maar als je de onderdelen na het spuiten gaat vernieuwen krijg je dan niet dat je lak gaat barsten/scheuren.
Beetje vet is idd wel een goeie en afplakken natuurlijk ook. Maar was ook benieuwd naar de ervaringen van anderen
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#4
|
||||
|
||||
Je moet je idd afvragen hoe je bv je wiellager laat persen terwijl je fusee net gespoten gecoat is.
Dit gaat volgens mij nooit zonder schade aan de lak toe te brengen. Ik wil misschien me fusee ook spuiten heb deze alleen al in elkaar gezet met nieuwe lagers er in. Draagarm is geen probleem als je van de pu bussen neem deze passen zeer makkelijk en worden er ook niet in geperst zo als de originele rubber. Deze bus bestaat uit twee delen dus die schuif je naar elkaar toe ipv het originele rubber wat er vanaf 1 kant in gaat en dan helemaal door de bus heen geduwd/geperst moet worden.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Dus eigenlijk moet je eerst stralen met de ouwe onderdelen dan vernieuwen + afplakken en dan spuiten.
Maar draagarmen zien er goed uit hoe heb jij deze bewerkt?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#6
|
||||
|
||||
Zo zou ik het idd doen jammer genoeg heb ik dit zelf niet gedaan met me fusee die lagen hier al een tijdje te liggen met nieuwe lagers.
De draagarmen heb ik eerst gegrond toen steenslag er over van motip en daarna afgelakt. Moet ze alleen nog eens voorzichtig opschuren en dan een 2k blanke lak er over.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
Oké en heb je de steenslag uit spuitbus of die andere.
Ik denk dat ik het ook zo ga doen. Misschien laat ik het nog eerst scoeperen(hoe je dat ook schrijft )
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#8
|
||||
|
||||
Steenslag uit een bus heb ik gebruikt even gegoogeld en het
moet zijn scoperen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
||||
|
||||
Onderschroefbus?
En ja het scheelde maar 1 leter bij scoperen
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#10
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
Haha zat ik net op die site en pagina te kijken
Maar ik had ergens op het forum gelezen dat de onderschroefbussen beter zijn
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#12
|
||||
|
||||
Klopt maar dat gebruiken ze ook 9 van de 10x voor bv de binnenkant van je wielkasten ,body onderdelen enz vond het niet praktische voor me draag armen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
||||
|
||||
Ja daar heb je gelijk in en als je het laat scoperen,gronden,steenslag en aflakken is het wel goed beschermd dacht ik zo
Kan je daar gewoon met een 2k lak overheen?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#14
|
||||
|
||||
Ging bij mij prima ben er ook van uit gegaan dat dit kon
"Anti steenslag is overspuitbaar met alle verfsystemen en heeft een uitstekende corrosiewerende werking" Ik zou van de week nog wel eens een foto maken als ik ze met blank afgewerkt heb
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Stom van me staat op de site Ik zit dit alles op me mobiel te doen en dan mis je gouw iets
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb ze nu beide gespoten draagarmen en Fusee
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#17
|
|||
|
|||
kijk dat ziet er goed uit!
|
#18
|
||||
|
||||
Netjes hoor
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |