#1
|
|||
|
|||
MK1 Gti Cabrio project
Mijn Project voor komende tijd.
MK1 1.6 Gti Cabrio Ingevoerd in 1990 ( herkomst vooralsnog onbekend) Kleurcode: LK6Y Type bekleding: PB ? (volgens sticker) KMstand 146000 APK verval: 2011 Staat: Tjah her en der iets roest, Dakje alleen in rand 2 scheurtjes a 1.5cm Vreselijk vochtig van binnen vermoedelijk van het lange geheel afgesloten stilstaan. Rode bies van grill is zwart geverfd ??, De rest moet ik nog achter komen. Hier alvast wat foto's
__________________
Golf 2 10millionen | MK1 Cabbie GTi |
#2
|
||||
|
||||
leuke cabrio in een kleur die je niet vaak ziet
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#3
|
||||
|
||||
Ziet er leuk project uit, alvast succes ermee!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#4
|
|||
|
|||
Deze ga ik volgen!! Succes !! Zelf heb ik een MK1 cabrio uit 1987. 1.8i (gti)
Ook vreselijk veel vocht van binnen, goodluck !!! |
#5
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit.. past dus toch wel op een tennemasser
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#6
|
|||
|
|||
Hier nog een filmpje van de golf toen hij van de ambu kwam
Klik hier voor filmpje nou poosje bezig geweest met strippen. De bekleding is helaas dik aan zijn einde. de kleur wil ik eigenlijk wel origineel houden maar het (nep) leer is in iedere stiknaad gescheurd. en het vocht wat er weet ik hoe lang heeft ingestaan heeft ook zijn tol geëist. Ik zal dus op zoek moeten naar een compleet ander interieur... das wel weer jammer. Bedrading bij zekering kast ook nog goed in orde. niet echt in geknipt en geplakt etc. dus weer een meevaller! Maar er is ook goed nieuws. onder de bodembekleding was het echt nat. er lag gewoon een plasje water onder te matten. MAAAR!! Nergens is de bodem doorgeroest dus een dik voordeel Wat ook niet klopt de kachel is zeg maar te smal voor het gat waar de motor in vast gezet word in de auto. scheelt een cm of 6 tot 10 ? hier even een paar fotootjes weer. sommige wel slecht kwaliteit excuses.
__________________
Golf 2 10millionen | MK1 Cabbie GTi Last edited by guidowarring : 02-03-2013 at 13:47. |
#7
|
||||
|
||||
Het gat waar de kachel in vast gezet wordt is waarschijnlijk bedoeld voor een ventilatiehuis met airco. Die uitsparing is groter. Er zit dan ook een gat in de bladerbak aan de passagierzijde.
Zie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89502
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#8
|
|||
|
|||
Je hebt inderdaad gelijk die zit er ook ....
Hmm dus dan zou ik een airco set moeten scoren wil ik dat dicht bouwen...
__________________
Golf 2 10millionen | MK1 Cabbie GTi |
#9
|
||||
|
||||
Dat is 1 manier, je kan ook aan de slag met wat plaat en een lasapparaat. Net wat je wilt.
Houd er rekening mee dat in een ventilatiehuis met airco de kachelradiateur en blowermotor anders zijn als van een ventilatiehuis zonder airco. Zo ook het diameter van de ventilatieslangen naar de roosters links en rechts in je dashboard. Er zit dan ook een aansluiting voor roosters in het midden van je dashboard op het ventilatiehuis. Er hoort ook een blowerschakelaar (in je bedienpaneel) bij met 4 snelheden (en een nul). In de bladerbak komt een kap die er onder voor moet zorgen dat de boel waterdicht is. Aansluitend hierbij komt een deel welk over het gat aan de passagierskant hoort. Hier zit de klep voor het wisselen tussen recirculatie of frisse lucht. De verschillende standen voor ventilatiekeuze (raam, voeten, etc.) werken op vacuum in plaats van staalkabel. E.e.a. staat ook in mijn eerder genoemde airco-topic. Dan heb je de grootste gaten wel dicht, blijven er volgens mij nog twee over voor koelmiddelslangen die door het schutbord horen te gaan. Vraag is nog welke onderdelen allemaal wel/niet vervangen zijn toen er in het verleden voor is gekozen om de airco te verwijderen. Mocht je voor airco gaan en onderdelen nodig hebben, in Amerikaanse cabrio's kom je deze optie vaker tegen. Waarschijnlijk hebben je vochtprobleem en de opening in de bladerbak bij je ventilatiehuis met elkaar te maken...
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html Last edited by Nyts2005 : 02-03-2013 at 16:49. |
#10
|
|||
|
|||
Bedankt voor je duidelijke uitleg !
Na jou topic te hebben gelezen heb ik toch maar besloten om deze kachel (eerst) aan te houden. Heb eerst nog werk genoeg en misschien dat ik dat in de toekomst weer op ge bouwen. Ik heb een pas-plaat gemaakt van dun plaatstaal waar de kachel in past en de overige ruimte voor voor de slangen afsluit. deze heb ik op de originele bevestigingspunten vast gezet en met een laagje bitumen afgesmeerd zodat hij goed afgedicht is. Nu zit ik dus alleen nog met het gat aan de bijrijders kant. daar zit nog wel de zwarte bak in met klep die vacuum bediend moet worden. Kan ik deze klep gewoon in de gesloten stand zetten en die on bediend laten? Of ga ik daar in een later stadium problemen mee krijgen ?
__________________
Golf 2 10millionen | MK1 Cabbie GTi |
#11
|
||||
|
||||
Volgens mij kun je die vacuumklep in de gesloten stand ongestraft laten zitten, mits de afdichting tussen de bladerbak en kunststofbehuizing goed dicht is.
Boven de bladerbak zit een zwarte kunststof watergoot, bij auto's met airco hoort hier een langere versie (nr. 155820415A) op te zitten. Deze komt als het ware voorbij die vacuumklep waarmee uitgesloten wordt dat er water in loopt. Maar met de standaard lengte gaat het volgens mij ook niet meteen verkeerd. Zie het airco-topic post #26, daar staat ie op de foto. http://www.volksforum.com/forum/sho...20&postcount=26 Ben je verder helemaal geen airco-gerelateerde onderdelen tegengekomen in jouw auto?
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#12
|
|||
|
|||
Tnx voor je antwoord!
Nee niet dat ik heb kunnen vinden. Volgens mij hebben ze gewoon het gehele systeem eruit gehaald.
__________________
Golf 2 10millionen | MK1 Cabbie GTi |