|
||||
|
||||
Cabrio G60 en oliekoeler
Simpele vraag, past een originele golf 1 oliekoeler in een golf 1 cabrio met g60 motor?
En is het sowieso aan te raden of niet?
|
||||
|
||||
waarom zou je het willen ? een standaard G60 heeft dat niet nodig.Pas als je boven de 250pk gaat,dan heeft het meerwaarde
|
|
||||
|
||||
Het is niet voor mij zelf, de motor zou ongeveer 200 pk moeten gaan halen.
Is de koeling van een g60 dan zo veel beter dat het niet nodig is maar op een 1.8 dx wel?
|
||||
|
||||
ik heb zelf heel lang zonder koeler gereden en had toen 290pk.Toen ik nog verder wilde met vermogen,toen ben ik voor de zekerheid de oliekoeler gaan gebruiken
|
|
|||
|
|||
Heb je geen mogelijkheid de temp af te lezen, als deze geen abnormaal hoog getal aangeeft met je gebruikelijke rijstijl zou ik de koeler links laten liggen.
|
||||
|
||||
Bedankt voor het advies mannen!
Edit: maar vanwaar dan toch de keuze van de fabriek om het op een 1.8 8v met 112pk wel te plaatsen? Toch slechte koeling van de motor zelf?
|
|||
|
|||
Quote:
Een G60 heeft standaard een warmtewisselaar welke de olie met de koelvloeistof opwarmt indien koud en koel houd als de motor warm is. Warmtewisselaar zit tussen oliefilter en oliefiltersteun. Een dx heeft dit niet
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 28-02-2013 at 20:14. |
|
|||
|
|||
Ik heb evt nog wel een DX oliekoeler liggen. Compleet met oliefilterhuis.
|
|
||||
|
||||
ik heb altijd gelezen dat een oliekoeler in golf 1 G60 zeer sterk aan te raden is
ben zelf bezig met de bouw van eentje dus interesseert me wel op golf1.info is heel veel info te vinden http://www.golf1.info/forum/index.p...3%B6lkuhler+g60 spreek dus niet uit ervaring, die moet nog komen |
|
||||
|
||||
ik werk al 15 jaar met G60 motoren,dus heb zat voorbij zien komen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Denk ook dat dit de enige goede rede is