|
||||
|
||||
Chroom herstellen
Ik vroeg mij af, hoe je chroom kan herstellen. Het gaat mij om de chromen biezen op de bumper en het randje van de grill bij de Golf 2 CL. Bij mij is dat vervaagd, het lijkt erop dat de chroomverf eraf is gesleten. Ik heb wel eens gelezen dat overspuiten met zo'n chroomverf-spuitbus maar heel kort mooi blijft.
Graag hoor ik jullie ideeën |
|
||||
|
||||
Quote:
Het klopt dat zo een chromé spuitbus niet lang mooi blijft. Heb ik ondervonden op oude fietsen die ik restaureerde. Het blinkt ook nooit zo mooi, tenzij je er een clearcoat (vernis) over doet en polijst. Kan je niet een nieuwe bies kopen die je er op plakt? Weet neit of dat bestaat maar zou me wel goed lijken. En anders nieuwe bumpers als het echt erg vervaagd is en je je er echt hard aan stoort? Maar ik heb nog niet zoveel ervaring op vlak van auto's, dus hopelijk voor jou zijn er pro's die je betere raad kunnen geven |
|
||||
|
||||
Een nieuwe bies gaat helaas niet, de verf zit op de grill zelf. En andere bumpers kan inderdaad, maar dat vind ik nogal een dure oplossing En de bumpers en grill zijn allemaal nog origineel, en het liefst hou ik die
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zal je idd jou chromé moeten oplappen. Hoe erg is het er aan toe? Als het gewoon dof en grijs is zou polish het normaal moeten laten herleven, maar ik weet niet of je speciale nodig hebt op plastiek of niet. |
|
||||
|
||||
Polish zal helaas niet meer helpen, het lijkt alsof het er echt is afgesleten
|
|
|||
|
|||
Gewoon opnieuw (laten) spuiten met chroomlak. De betere spuiter/restaurateur/verfhandel zou je op weg moeten kunnen helpen.
Met de juiste producten en de juiste werkmethode is het mogelijk een goed duurzaam resultaat te halen.