![]() |
|
||||
|
||||
![]() Even een simpel vraagje (voor mij niet, maar misschien voor jullie
![]() Ik weet dat ik vroeger (jaar of 6/7 geleden) weleens kant en klare polyester/kunststof achterkleppen voor een golf 3 zag. Deze waren toen ook helemaal niet duur en heb ik nog weleens overwogen. Helaas is er nooit iets van gekomen. Nu ben ik ze weer aan het zoeken maar kan nergens op internet nog een spoor vinden van zulke achterkleppen, alleen in oude topics op forums weleens. Weet iemand of deze nog te leveren zijn of iets? Want ik ben van plan m'n motorkap, spatborden en achterklep van polyester of iets te maken voor gewichtsbesparing. Maar als ik een complete achterklep kan kopen scheelt dat natuurlijk ![]()
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn duits is niet super, dus was daar zelf nooit op gekomen
![]() Ik vind deze persoonlijk wel aan de dure kant, aangezien een bedrijf bij mij uit de buurt ze vroeger voor maar 159euro nieuw verkocht. ![]() Zelfs met google translate kom ik geen steek verder met duits ![]() Maar als ik een motorkap, achterklep en spatborden van kunstof wil ben ik zo 700 euro verder met verzendkosten :S Voor dat geld maar ik er zelf 3x zoveel Ben een beetje aan het rekening geweest en voor ongeveer 100 euro maak ik zelf een motorkap van polyester (matjes, geen losse vezel) Als ik er meer dan 5 maak ben ik nog goedkoper uit. Maar even iets anders, betekent GFK in het duits gewoon kunststof ofzo?
|
||||
|
||||
![]() GFK staat voor polyester. Heckklappe voor Achterklep.
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik voel me echt dom nu
![]() Die site van @Fastboelm heeft wel nette prijzen! Zal even een mail sturen met wat de verzendkosten zijn, misschien zijn er dan meer geïnteresseerde en kan het allemaal op 1 pallet ![]()
|
|||
|
|||
![]() Klinkt leuk de mk1 op afslankings kuur ...
|
|
||||
|
||||
![]() Voor mij ook!!
laat maar komen die pallet ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoe zijn de pasvormen van die uit cz?? Is daar iets over bekend dat iemand weet??
|
|
||||
|
||||
![]() De foto's op die site zijn dezelfde als die ik op Duitse sites allemaal tegenkom, alleen de prijs is 3x zo laag.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee over de pasvorm. Via wat googlen kom ik al mensen tegen waarbij die kleppen afbreken/scheuren. Dit gaat gewoon over polyester achterkleppen in het algemeen. Blijkbaar blijft dat een zwak punt. Dus nu begin ik te twijfelen, heb geen zin dat dat ding na een half jaar af begint te scheuren bij de ophanging...
|
||||
|
||||
![]() Ik ga denk komend weekend een topic aanmaken en het techniek gedeelte, misschien wel handig als sticky.
Ik heb namelijk nog bijna een complete golf 3 in onderdelen + nog 2 rijdende ![]() Nu ben ik bezig met alle onderdelen (die van belang zijn bij gewichtsbesparing) los te wegen en een hele lijst van te maken. Is misschien wel handig voor mensen die ook aan gewichtsbesparing denken maar toch het comfort willen houden. Want mijn interieur wil ik eigenlijk zoveel mogelijk laten zitten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Top! zo n topic,
Ik denk zelf dat je door bijv alleen het glas van de achterklep te vervangen voor plastic al een grote gewichts besparing hebt...... |
|
||||
|
||||
![]() Ja heb je gelijk in!
Dit weekend wil ik even alles precies wegen en post ik een lijstje in het techniek gedeelte: motoren, turbo's, etc.. Dan maak ik een lijst met wat alles weegt en kun je zo zelf bedenken wat je als gewicht weghaalt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Die site is niet duur.. heb je voor nog geen 250 euro schermen klep en motorkap. Alleen verzendkosten nog.
Zal idd wel een berg schelen in gewicht ook zeg.. sow dan.. wel vet. |
|
||||
|
||||
![]() + die schermen kun je in verschillende breedtes bestellen
![]() Dus voor kun je dan ook een stuk breder met wielen etc. Ziet er wel supervet uit dan!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
|||
|
|||
![]() achterklep kun je ook leeg slijpen! wordt wel niet zo sterk meer, maar is niet voor dagelijks gebruik toch?
|
|
||||
|
||||
![]() Ja, nou ja.. niet echt dagelijks gebruik. Maar nog wel voor straatgebruik
![]()
|
||||
|
||||
![]() polyester rallye voorschermen voor 100euro......nice....
|
|||
|
|||
![]() Was deze al vaker tegen gekomen. Lijkt mooi spul en inderdaad niet duur.
|