![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo medeforummers,
Mijn vraag is misschien voor de kenners een simpele. Zit er tussen Alpinweiss L90E uit 1990 een kleurverschil tussen het Alpinweiss gebruikt op de Jetta's en het Alpinweiss gebruikt op de Golf van dat bouwjaar? Alvast bedankt
|
||||
|
||||
![]() er zit altijd verschil in deze kleuren...ook door de loop van de jaren heen...
van L90e zijn talloze varianten ..een gelere ,een blauwere,een rodere variant.. dan heb ik het over de reparatielakken bijv Standox-Dupont-Sikkens etc.. Op een Golf 2-Jetta 2 tussen bouwjaar 88-91 hoort vanuit de fabriek Herberts/Standox te zitten...maar auto's van toen met de eerste bandlak er nog op zijn zeldzaam plus zat er van dag tot dag zelfs in de kleur nogal afwijking ... kon 's maandags Herberts geen 5000 liter leveren ,dan belde men Spiess Hecker bijv.. dinsdags kwam er dan weer een tankwagen Herberts je kunt geluk hebben met een plaatwerkdeel in dezelfde kleur als je het overzet..maar meestal zit er een afwijking in... Wit is net als rood nooit zomaar wit of rood.. |
|
|||
|
|||
![]() Heinz bedankt,
Ging mij ook niet om plaatwerk overzetten. Gelukkig is dat allemaal in nette staat op mijn golfje. Had het er met een maatje over en die dacht dat een jetta minder wit was dan mijn golf. Komt erop neer dat dat idd zomaar zou kunnen. Bedankt voor de uitleg.