#1
|
|||
|
|||
Diameter brandstofleidingen 1.6 TD
Na mijn Golf1 te hebben omgebouwd naar 1.6 TD wil ik toch de originele 1.5 brandstofleidingen vervangen door grotere. Ook omdat ik op termijn de Golf wat eil gaan tunen. Nou heeft t geen zin alleen de diameter van de leidingen te veranderen. De aan- en afvoerleidingen die op de tank zitten moeten ook groter.
Kan ik een vlotterelement van een GTI op mijn 1.5 jb benzinetank schroeven? Past dat, en heeft dit zin? Zoniet, zijn er mensen die hier een creatieve oplossing voor hebben? Ik kan natuurlijk een andere tank monteren, maar ik wil t eerst proberen met een low budget oplossing.😁 Wie heeft hier ervaring mee? Groet Coen |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou het niet doen.
Ik reed met een goed geschroefde TD met 1.3 leidingen. Ding kon gewoon elke 13km een litertje er doorheen trekken Rijd nu met een 1.9TDI met chip en 1.3 leidingen, geen enkel probleem!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
zover ik weet zijn mk1 leidingen allemaal 1 maat,van de zelfaanzuigers/mech pomp.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
Ok. Misschien maar even laten zo dan.
Probleem is nu dat de motor af en toe inhoudt. Het zal dan denk ik niet aan dr diameter van de leidingen liggen als ik jullie zo hoor. Misschien zit er wat vuil in de leidingen. Ik had het kleine plastic filtertje in de brandstoftank eraf gehaald omdat de diesel niet goed aangezogen werd. Maar hierdoor is er wellicht wat vuil in de leidingen gekomen. |
#5
|
||||
|
||||
Inhouden zou ik zoeken in de motor of de aansluitingen van je leidingen. Misschien zuigt ie stiekem soms wat valse lucht?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#6
|
|||
|
|||
Ik zal dat idd ook even checken. Thx!
|
#7
|
|||
|
|||
ik heb koperen leidingen eronder via warmtewereld.nl
dacht 8 & 10mm, kan het evt nog checken.. iig voor ruim voldoende flow. want je pomp werkt altijd met een overschot he! ik draai met een pomp van Bert, en enig probleem was het kleine filtertje in de vlotter, welke ik eruit heb getrokken, je hebt inmiddels een dik brandstoffilter voor de pomp..
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb een tijdje terug ook grotere diameter leidingen onder mijn Jetta gemonteerd.
Dit heb ik samen met een diesel/gti tank gedaan...die hebben namelijk de aansluitingen onderaan de tank ipv boven via de vlotter zoals bij een 1.3/1.5 benzine. Een GTI tank vlotter erin doen heeft dus geen nut, je zal de complete tank moeten vervangen wil je er grotere diameter leidingen onder kwijt willen. GTI en diesel hebben overigens wel degelijke grotere diameter leidingen! 7mm tegenover 5,5mm. Voor de leiding heb ik overigens gewoon 3 meter 10mm koperleiding besteld via buurs.nl: 20,85 euro totaal |
#9
|
|||
|
|||
Jongens, bedankt voor de reacties👍
ik ben er inmiddels achter wat het inhouden heeft veroorzaakt. Ik heb de brandstofleiding met perslucht schoongespoten en toen was het probleem verholpen. Blijkbaar zit er vuil in de tank dat aangezogen wordt. Ik had het kleine filtertje dat van origine in de 1.5 benzinetank weggehaald omdat die een goede dieselflow belemmerde. Maar nu is het pijpje in de tank verstopt geraakt waardoor de auto slecht ging lopen. Ik denk dat het inderdaad goed is een Diesel- of GTI-tank te installeren. Die hebben een ander filter in de tank, onderin dacht ik. Zijn de diesel- en GTI-tank identiek? |
#10
|
||||
|
||||
Ja die zijn identiek
|
#11
|
|||
|
|||
👍🔧🔩🔨🚗
|